Goed gereedschap is het halve werk...

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 apr 2012, 21:29

Sleutel zelf altijd met een stahwille doppenset, facom torx set en facom ringenset. Zoals hierboven al vermeld heb je eerder je vingers kapot dan het gereedschap ;)
Dirkxke
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 apr 2012, 21:35

Beta en Snap-on. Idd ook goed spul!
Alex
4 op een rij!
4 op een rij!

25 apr 2012, 10:13

MiniOneD schreef:Sleutel zelf altijd met een stahwille doppenset, facom torx set en facom ringenset. Zoals hierboven al vermeld heb je eerder je vingers kapot dan het gereedschap ;)
Nou die vingers gaan toch wel eens kapot, zelfs bij flut merken...Als je maar lomp genoeg doet....(eigen ervaring :oops:)

Zelf hier diverse doppen sets (tot dop 100 toe, formaat pinda schaaltje) en als je het hobby-matig gebruikt kan het lang meegaan....Mits met een beetje beleid gebruikt...
Alex
4 op een rij!
4 op een rij!

25 apr 2012, 17:25

Er schoot me nog iets te binnen.

Laatst werd ik getipt door iemand over gereedschap bij de Action. Ik ben daar eens gaan kijken en die hadden zeer leuke dingen. Bijna alle steek / ring sleutels voor 60 Cent! Ik heb gelijk van alle maten 2 genomen inclusief een opbergkist (6,95). Merk? Iets met Stein Meister ofzo (leek veel op Topcraft van de Aldi). Ook gelijk maar een setje schroevendraaiers en een kniptang meegnomen. Totale schade: rond de 40 Euro. Is dit echt de top kwaliteit? Nee, dat denk ik niet. Ik heb er wel wat mee geprobeerd en het lijkt niet echt slecht te zijn, het is in elk geval beter dan een dergelijke totaal koffer met Chinese spullen. Maar dergelijk gereedschap is erg handig als je eens wat nodig hebt. Deze set heb ik voor "pech onderweg", immers beter iets dan niets bij...

Wat betreft merken, dat is erg lastig. Elke monteur heeft zijn favoriete merk. Ook is het zo dat elk merk zijn eigen kwaliteiten heeft. Dus om zo een lijstje te maken is erg lastig of je moet het per gereedschap soort doen.

Oja, nog een leuke tip. Ratels en wringijzers verlengen met een pijp omdat je iets niet los krijgt... :mrgreen:

Of gewone doppen gebruiken op je luchtsleutel in plaats van krachtdoppen....Zeker als je een luchtsleutel hebt waar je grote wielen meet kunt aandraaien (zijn ook funest voor je Mini velgjes).

Jhaa, met geweld krijg je alles stuk (of kun je een aap n**ken zoals wij zeggen).. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Alex op 25 apr 2012, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Dirkxke
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 apr 2012, 19:23

of een ratel als hamer gebruiken bij het gebrek aan :oops:
De gedore ratel kan daar goed tegen :D
Alex
4 op een rij!
4 op een rij!

25 apr 2012, 20:16

Hahaha,

ook die Gedore gaat stuk. Kwestie van een grote dop, en genoeg pijp.... :mrgreen:
En dan flink duwen (stampen met stevige schoenen, of afzetten met je voeten en je rug tegen een muur in zit houding). Mocht dat niet lukken, proberen met een hydraulische krik. :s

Oja, de garantie van Gedore zal dit niet dekken :mrgreen:

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”