Sierlijst van dak naar deur niet okee?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jun 2012, 17:54

Netjes geregeld toch?
Wat ik soms vreemd vind is dat als je bij de dealer onderdelen opvraagt, ze prijzen geven die achteraf exclusief BTW blijken te zijn.
Als ze bij het noemen van de prijs verzuimen dit te vertellen, heb je recht op dit artikel voor de genoemde prijs.

Zo al ex BTW verkregen:

Mattenset Works
Onderlijst achterbumper
Ophangbeugels uitlaat

Kleine dingetjes, maar toch.
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

22 jun 2012, 20:33

Meen je dat nou, zijn ze dat verplicht? Ik weet het niet zeker maar ik ga er maar vanuit dat het ex btw is, waarom ik daar vanuit ga weet ik eigenlijk ook niet... ben dat gewoon gewend dat het altijd ex de btw is... zal het kunnen proberen natuurlijk...

Wat BTW betreft, ik heb ook zo'n hekel aan de advertenties op marktplaats, zie je een set mooi worstvelgen te staan met michelin banden voor 700 euro, inderdaad dat vond ik al erg weing, klik je op de advertentie en dan staat er in ene 800 en nog wat ex-btw... brrrr... klik ik altijd meteen weg.

Groetjes Ciske.
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jun 2012, 21:01

Geheel off topic, maar ik werk in de bouwwereld. Bij mij is alles ex de BTW. Maar ik moet goed oppassen als ik offertes voor particulieren uit moet brengen.
Je bent verplicht te melden of een bedrag in- of ex de BTW is.
Ook moet het BTW bedrag apart vermeld worden. (stichtingen kunnen BTW terug vorderen).

Ik heb mijn poot bij de dealer gewoon stijf gehouden.
Mattenset €65,- in de showroom en bij afrekenen €77,35. Ik dacht het niet meneer.
Marcel Always Open
Cabrio-King

22 jun 2012, 21:05

Niet alle stichtingen kunnen BTW terugvorderen benno. Dat hangt van hun activiteiten af.

Als je zaken doet met particulieren ben je bij wet verplicht om prijzen INCL btw te presenteren.
BMW Dealers (dus MINI) zeggen vaak dat ze niet goed kunnen bepalen of ze met particulieren of ondernemers zaken doen. Omdat het BMW is , is het gehalte ondernemers natuurlijk wel wat hoger ("pandjesbazen, drugdealers, afpersers" >) ) dan bij een Toyota of Peugeot dealer
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Ciske
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

26 jun 2012, 11:33

De sierlijst inclusief vormingsstuk was binnen bij de dealer, net even opgehaald en meteen gemonteerd, stelde echt niets voor inderdaad, het rubber aan de binnenzijde wat losgehaald en de 4 schroefjes losgedraaid, daarna kon ik de verkeerde R56 sierlijst zo lostrekken, zat gelukkig nergens kit tussen.
De R56 lijst zit precies hetzelfde gemonteerd als die van een R50.
De prijs die ze trouwens genoemd hadden was inclusief de btw... in totaal €48,35.
Nu ziet het er weer strak uit, helemaal gelukkig hier, nu even de rekening doorsturen naar de garage en dan is alles in orde.

Groet, Ciske.
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”