Aankoop Cooper S -> waar op letten!!??
- Gebo
- Mod virus alert!
Bericht
Ook al eens hier gekeken?:
http://www.mini.nl/nl/nl/mini_next/
Voor niet zo heel veel geld meer staan er bij de dealers ook best een aantal interessante auto's, en wel met 2 jaar MINi-next garantie...
...jonger, en minder km's..
Voor niet zo heel veel geld meer staan er bij de dealers ook best een aantal interessante auto's, en wel met 2 jaar MINi-next garantie...

- kamiel
- Be Mini
Bericht
ik blijf gewoon een beetje rondkijken voor een mooie cooper s, ik heb geen haast.
sterker nog mijn vriendin begint te twijfelen of een cooper s niet te snel is voor haar, dus we gaan komende vrijdag rijden in een gewone cooper en een cooper s, we hebben de kant om deze twee auto achter elkaar te testen en we mogen zo vaak wisselen als we willen
ik ga hier dus goed gebruik van maken, maar als het aan mij ligt komt er zeker een cooper s, nu mijn vriendin nog even overtuigen
ik houd jullie op de hoogte.
heb ik al gekeken, maar die zijn toch een behoorlijk stuk duurder, komt mede door die twee jaar garantie, daar betaal je gewoon voor.Gebo schreef:Ook al eens hier gekeken?:
Voor niet zo heel veel geld meer staan er bij de dealers ook best een aantal interessante auto's, en wel met 2 jaar MINi-next garantie......jonger, en minder km's..
ik blijf gewoon een beetje rondkijken voor een mooie cooper s, ik heb geen haast.
sterker nog mijn vriendin begint te twijfelen of een cooper s niet te snel is voor haar, dus we gaan komende vrijdag rijden in een gewone cooper en een cooper s, we hebben de kant om deze twee auto achter elkaar te testen en we mogen zo vaak wisselen als we willen

ik ga hier dus goed gebruik van maken, maar als het aan mij ligt komt er zeker een cooper s, nu mijn vriendin nog even overtuigen

ik houd jullie op de hoogte.

- kamiel
- Be Mini
Bericht
update!!!
Vandaag zijn we gaan rijden met een zwarte mini cooper en een donker zilveren mini cooper S, het ging vandaag er voornamelijk om of mijn vriendin zich thuis voelde in de cooper S, vorige test rit in de blauwe cooper S was geen succes. vandaag gelukkig wel, ze vond het prachtig!! en kon goed overweg met alle twee de coopers.
Dus ons besluit staat vast, het word een cooper S.
Nu word het dus tijd om eens serieus op zoek te gaan naar een geschikte auto, we hebben twee auto's in te ruilen en dat zal vrees ik wel een probleem geven.
Vandaag aan de onderhandel tafel gezeten bij BMW dealer Keram bij vliegveld aachen/maastricht, deze gaven maar 7000euro terug voor mijn peugeot 206GTI en de 106 van mijn vriendin, echt belachelijk weinig naar mijn idee.
ook heb ik geinformeerd hoeveel korting ik zou krijgen op een cooper S als ik niets in te ruilen had, antwoord van de verkoper was "geen korting" we raken de mini's toch wel kwijt, ben toen maar langzaam richting huis gegaan
Wat mij opviel is dat de cooper S van vandaag een stuk minder snel en agressief was dan de electrik blauwe cooper S van vorige week (zie begin van dit topic) dit kan twee dingen betekeken, de cooper van vandaag was erg lui gereden, of de cooper van vorige week was gechipt, het viel mij ook op dat op de blauwe cooper de compresser veel luider te horen was, die van vandaag hoorde je nauwelijks, hoe zou dit komen????
Dus als iemand nog een mooie cooper S bij een dealer (moet iets inruilen) te koop weet, hoor ik dat graag, liefst in limburg of brabant, (ergens anders is ook niet verkeerd
)
ik houd jullie op de hoogte
Vandaag zijn we gaan rijden met een zwarte mini cooper en een donker zilveren mini cooper S, het ging vandaag er voornamelijk om of mijn vriendin zich thuis voelde in de cooper S, vorige test rit in de blauwe cooper S was geen succes. vandaag gelukkig wel, ze vond het prachtig!! en kon goed overweg met alle twee de coopers.
Dus ons besluit staat vast, het word een cooper S.
Nu word het dus tijd om eens serieus op zoek te gaan naar een geschikte auto, we hebben twee auto's in te ruilen en dat zal vrees ik wel een probleem geven.
Vandaag aan de onderhandel tafel gezeten bij BMW dealer Keram bij vliegveld aachen/maastricht, deze gaven maar 7000euro terug voor mijn peugeot 206GTI en de 106 van mijn vriendin, echt belachelijk weinig naar mijn idee.
ook heb ik geinformeerd hoeveel korting ik zou krijgen op een cooper S als ik niets in te ruilen had, antwoord van de verkoper was "geen korting" we raken de mini's toch wel kwijt, ben toen maar langzaam richting huis gegaan

Wat mij opviel is dat de cooper S van vandaag een stuk minder snel en agressief was dan de electrik blauwe cooper S van vorige week (zie begin van dit topic) dit kan twee dingen betekeken, de cooper van vandaag was erg lui gereden, of de cooper van vorige week was gechipt, het viel mij ook op dat op de blauwe cooper de compresser veel luider te horen was, die van vandaag hoorde je nauwelijks, hoe zou dit komen????
Dus als iemand nog een mooie cooper S bij een dealer (moet iets inruilen) te koop weet, hoor ik dat graag, liefst in limburg of brabant, (ergens anders is ook niet verkeerd

ik houd jullie op de hoogte
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Gewoon proberen je auto's particulier proberen te verkopen. Brengt meer op dan bij de garage. Deze moet ook weer een handelaar vinden.
op www.mini-next.nl staan genoeg mini's bij de dealer. Tevens krijg je vaak als je niks inruilt al ongeveer 1000 euro korting. Dus het argument van je krijgt geen korting als je niks inruilt is erg jammer.
Waarom het ene geluid van de compressor harder is dan bij de andere weet ik niet. Het kan ook niet aan het weer liggen. Het inrijden van zo'n auto is namelijk ook wel belangrijk. Wanneer je continue niet boven de 3000 toeren komt blijft ie slapen. Dus je moet hem regelmatig "wakker maken" om een pittig autootje te houden.
Veel succes met de verkoop van de twee auto's en veel plezier met de zoektoch naar jullie ideale Mini Cooper S
op www.mini-next.nl staan genoeg mini's bij de dealer. Tevens krijg je vaak als je niks inruilt al ongeveer 1000 euro korting. Dus het argument van je krijgt geen korting als je niks inruilt is erg jammer.
Waarom het ene geluid van de compressor harder is dan bij de andere weet ik niet. Het kan ook niet aan het weer liggen. Het inrijden van zo'n auto is namelijk ook wel belangrijk. Wanneer je continue niet boven de 3000 toeren komt blijft ie slapen. Dus je moet hem regelmatig "wakker maken" om een pittig autootje te houden.
Veel succes met de verkoop van de twee auto's en veel plezier met de zoektoch naar jullie ideale Mini Cooper S

- kamiel
- Be Mini
Bericht
ik heb er ook over zitten denken om de twee auto's via internet ofzo te verkopen, maar ik weet uit eigen ervaring dat dit een erg lang verhaal kan worden, een hoop mensen die allemaal voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, ze willen allemaal testrijden, vervolgens gaan ze je auto proberen af te kraken om er zo weinig mogelijk voor te betalen en als puntje bij paaltje komt laten ze niets meer van zich horen, heb ik dus weinig zin in, dan maar liever iets meer geld kwijt zijn aan de inruil maar wel geen gezeik.
over het inrijden kan best wel eens kloppen, de auto was van een iets oudere dame geweest en ik neem aan dat die niet zo vaak de cooper eens doortrekken richting de 7000rpm
auto zal dus flink op zijn zak moeten krijgen om weer levendig te worden

over het inrijden kan best wel eens kloppen, de auto was van een iets oudere dame geweest en ik neem aan dat die niet zo vaak de cooper eens doortrekken richting de 7000rpm

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Oooow, daarom is die van Henk niet vooruit te branden.
kamiel schreef: over het inrijden kan best wel eens kloppen, de auto was van een iets oudere dame geweest en ik neem aan dat die niet zo vaak de cooper eens doortrekken richting de 7000rpm![]()
![]()

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Inrijden is bij de MINI inderdaad heel belangrijk voor de hoeveelheid power die je overhoud na het inrijden. Kan met gemak 10-15 pk schelen en behoorlijk wat NM's.
En als ik jou was zou ik lekker een paar andere dealer bezoeken. Als je de auto uit Breda haalt kan je hem in onderhoud zetten bij de dealer die het dichts bij je in de buurt is. Dus lekker rondkijken.... en rijden! Weet nog een mooie Indi-Blue te staan in Breda
Die 206 GTi ben je in ieder geval zo kwijt en als je wat flyertjes ophangt in een bejaardenhuis is die 106 ook zo pleite. Wat die dealer gaf was inderdaad beetje weinig. Nou weet ik natuurlijk niet alles van je 2 autootjes af, uiterlijk innerlijk, kilometrage, enzovoorts.kamiel schreef:ik heb er ook over zitten denken om de twee auto's via internet ofzo te verkopen, maar ik weet uit eigen ervaring dat dit een erg lang verhaal kan worden, een hoop mensen die allemaal voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, ze willen allemaal testrijden, vervolgens gaan ze je auto proberen af te kraken om er zo weinig mogelijk voor te betalen en als puntje bij paaltje komt laten ze niets meer van zich horen, heb ik dus weinig zin in, dan maar liever iets meer geld kwijt zijn aan de inruil maar wel geen gezeik.
over het inrijden kan best wel eens kloppen, de auto was van een iets oudere dame geweest en ik neem aan dat die niet zo vaak de cooper eens doortrekken richting de 7000rpm![]()
![]()
Inrijden is bij de MINI inderdaad heel belangrijk voor de hoeveelheid power die je overhoud na het inrijden. Kan met gemak 10-15 pk schelen en behoorlijk wat NM's.
En als ik jou was zou ik lekker een paar andere dealer bezoeken. Als je de auto uit Breda haalt kan je hem in onderhoud zetten bij de dealer die het dichts bij je in de buurt is. Dus lekker rondkijken.... en rijden! Weet nog een mooie Indi-Blue te staan in Breda

- miniracer
- 4 op een rij!
Bericht
kijk ook hier is .... veel voorkomend probleem bij alle cooper S of coopertjes....
waterinfiltratie ... vooral onder de matjes, achter in de kofferbak ... echt well een argument om iets van de prijs af te krijgen ...bij sommigen zelfs van voor in de wagen onder de matjes, en anderen hebben dan weer last van doordrenkte veiligheidsgordels
http://www.mini2.com/forum/faults-fixes ... seals.html
en hier kom je ook veel te weten over fouten en negatieve dingen van de wagen...
http://www.mini2.com/forum/faults-fixes/
waterinfiltratie ... vooral onder de matjes, achter in de kofferbak ... echt well een argument om iets van de prijs af te krijgen ...bij sommigen zelfs van voor in de wagen onder de matjes, en anderen hebben dan weer last van doordrenkte veiligheidsgordels

http://www.mini2.com/forum/faults-fixes ... seals.html
en hier kom je ook veel te weten over fouten en negatieve dingen van de wagen...
http://www.mini2.com/forum/faults-fixes/
- kamiel
- Be Mini
Bericht
so, dat zijn nogal wat problemen die in de nieuwe mini's voorkomen!!! erg handig als je iets aan de hand hebt met je auto en je weet niet precies wat, kun je het in het fault-fixes lijstje opsporen
Bedankt voor jullie reacties, zit er toch aan te denken om mijn auto via internet te gaan verkopen, zodat ik iets beter kan onderhandelen met een cooper s.

Bedankt voor jullie reacties, zit er toch aan te denken om mijn auto via internet te gaan verkopen, zodat ik iets beter kan onderhandelen met een cooper s.
- MINIJCW
- Volledig MINI minded!
Bericht

R56 Still fun but easier to live with
Naar mijn idee heeft elke mini water/vocht onder de deurrubbers zitten. Dit moet je wel in de gaten houden emt roestvorming. En zo komt ook het water onder de matjes. Bekend probleem dus zal de prijs niet drukken.
Staat hiet op het forum ook een heel verhaal over, maar kan het niet direct vinden
Staat hiet op het forum ook een heel verhaal over, maar kan het niet direct vinden

R56 Still fun but easier to live with
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors