Medisch wonder... een MINI met een Blaar op zijn bips..

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 feb 2007, 21:47

werner schreef:Zomaar een vraagje, stond het mistlicht aan :shock: (lampje te veel vermogen-watt)
Als het door de uitlaat zou zijn dan is de bumper ook verbrand.
Nee is niet aangeweest, valt ook wel op als die aan in namelijk... maar de bumper is nog helemaal goed.

We hebben net nog even aandachtig de filmpjes doorgenomen van de testbank, en hier is het lampje aan het begin nog normaal. En verderop de test is het ineens een beetje bol. Moet dus toch door de hitte van de uitlaat gekomen zijn? Enige wat gek is is waarom gebeurd dit nu wel en gaat dit normaal gewoon goed (de GP van Hans heeft een tien-rittenkaart daar op de bank :wink: ).

Je zou toch verwachten dat de uitlaatgassen gewoon volledig naar achteren blazen en dat het dan nooit zo heet kan worden bij het mistlicht. Er stond de deze keer ook een weer buis achter de auto om de uitlaatgassen af te zuigen. Die stond er de vorige keren ook en stond hetzelfde als de vorige keren.

Nu willen we niet Beek hiervoor de schuld geven, maar vreemd blijft het wel dat zoiets zomaar kan smelten en dat de bumper geen enkele schade heeft. Gelukkig doet MINI hier niet zo moeilijk over en wordt het kosteloos gerepareerd. :D

Klik hier voor het filmpje 8)
Afbeelding
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 feb 2007, 07:47

@ funkyrat: :lachuh

maarre.....jij ?? woonplaats: dakloos ???? :mrgreen:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 feb 2007, 08:09

Haha.. lijkt wel een aambei :lol: nu stond die uitlaatgassenvanger wel erg dichtbij op de bank misschien komt het toch daardoor.. dat de hitte een beetje is blijven hangen. maarja je krijgt een nieuwe :wink:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

03 feb 2007, 12:50

Viel mij ook al op dat de uitlaatgasvanger wat dichtbij stond, dat zal het inderdaad geweest zijn. Netjes dat jullie toch een nieuwe krijgen.
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 feb 2007, 12:59

Alleen het lampje kapot en niks anders?? Wel goed dat het zonder probleem vervangen wordt! Ziet er ook wel geinig uit zo :P Lijkt een beetje op de lampen van onze aanhanger, deze heeft te dicht bij het vuur gestaan, beetje hanglampen geworden :mrgreen:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 feb 2007, 10:33

henkietenk schreef:Lijkt een beetje op de lampen van onze aanhanger, deze heeft te dicht bij het vuur gestaan, beetje hanglampen geworden :mrgreen:
Omdat jij en pa van die klunzen zijn die daar even niet aan denken. :mad:
kamiel
Be Mini
Be Mini

06 feb 2007, 17:56

over achteruitrijlichten en mistlichten gesproken, ik heb mijn achteruitrijlicht ook kapot, soms brand hij wel en soms ook niet, nu heb ik eens zitten bekijken en het is nogal een klus bij een cooper S om dit lampje te wisselen, je moet volgens mij het achterste gedeelte van het uitlaatsysteem eraf halen om bij het achteruitrijlicht te komen, in de handleiding zeggen ze zelfs dat je je hiervoor naar de mini daeler moet wenden (kan je vier 50euri aftikken voor een uurloon :evil: )
wie heeft ervaring in het verwisselen van het lampje en is het veel werk??

sorry voor het enigzinse oftopic onderwerp :?
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 feb 2007, 18:14

ongeveer 20 seconde werk denk ik :wink:
even op je rug eronder gaan liggen, eruit drukken, lampje vervangen...klaar.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 feb 2007, 22:10

Sid schreef:ongeveer 20 seconde werk denk ik :wink:
En oja, nog een tip: laat de MINI eerst een half uur uit. :mrgreen:
kamiel
Be Mini
Be Mini

06 feb 2007, 22:19

Sid schreef:ongeveer 20 seconde werk denk ik :wink:
ja,, dat had je gedacht, bij een gewone cooper is dat inderdaad 20seconde werk, helaas bij een cooper S zit in het midden precies onder het achteruitrijlicht de uitlaat en je komt er dus niet zomaar even bij :? :? :?

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”