White sludge
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: White sludge
Niet de prijs voor een andere motor nee, maar wat jij nodig hebt is een ander onderblok (bijvoorbeeld van iemand met een motor waar de lagers uit zijn gelopen). Dan stop je er nieuwe zuigerveren in, nieuwe lagers en bouw je hem weer op met jouw krukas, zuigers en drijfstangen. Moet voor een aardig prijsje te doen zijn zou ik denken.
- Patje1979
- Leerling Mini lid
Bericht
Eindelijk aan een onderblok weten te komen.... Vandaag oude blok uitgebouwd, nu nieuw blok opbouwen, met nwe drijfstanglagers en zuigerveertjes. Iemand een adresje voor de lagers? Vind 21 euro per stuk nogal wat.....
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
ik heb ze uiteindelijk maar gewoon bij Leebmann besteld, want ik kon ergens anders niet aan onderbloklagers komen. Schijnt dat het sowieso allemaal Mahle spul is. Lagers, zuigers etc.
Ik heb er ook Mahle drijfstanglagers inzitten, maar die kreeg ik bij mijn drijfstangen erbij. Moeten nog wel goedkoper te vinden zijn dan de 145 pond die 1320 vraagt..
http://www.1320.co.uk/mahle-motorsport-con-rod-bearings
Ik heb er ook Mahle drijfstanglagers inzitten, maar die kreeg ik bij mijn drijfstangen erbij. Moeten nog wel goedkoper te vinden zijn dan de 145 pond die 1320 vraagt..
http://www.1320.co.uk/mahle-motorsport-con-rod-bearings
- Patje1979
- Leerling Mini lid
Bericht
Nou, uiteindelijk is mijn mini weer klaar....... Na 2 verschillende onderblokken..... 1e onderblok dat ze me verkocht hebben was compleet versleten..... Uiteindelijk een 2e onderblok kunnen krijgen met lagerschade, de compleet opnieuw opgebouwd met mijn eigen krukas, nw krukaslagers, drijfstanglanger, zuigerveren, en oliepomp..... En om er 100 procent zeker van te zijn dat ik van het probleem over ben uiteindelijk ook maar een andere cilinderkop gemonteerd, waarvan ik de klepseals heb vervangen en kleppen opnieuw heb ingeslepen. Al met al een hels karwei maar blij dat het achter de rug is!!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Jammer dat je zoveel tegenslag hebt gehad maar je hebt je er goed doorheen geslagen zo te lezen 

- Patje1979
- Leerling Mini lid
Bericht
2000 km verder, inloop olie afgetapt, nw olie erop en filter, alleen heb nu ineens het probleem dat mijn olielampje bij zeer warme motor stationair gaat branden.... Klein beetje gas en dan is het uit..... Het veertje wat in het huis zit is 100 procent goed evenals het blok en nw oliepomp.... Komt het vaker voor dat de sensor sneuvelt? Moet zeggen net toen ik de auto parkeerde brand het lampje, motor x aan en uitgezet toen brandde hij niet meer stationair????? Zit 10 seconde tussen...
- Patje1979
- Leerling Mini lid
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors