Aankoop Mini Cooper 2003
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Jer84
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Aankoop Mini Cooper 2003
ik zou beide mini's laten staan. Voor dat geld zijn er genoeg betere Mini's te koop

- Jer84
- Bijna verslaafd
- Schoetka
- One wheel wonder
Bericht
Ik heb het net gevraagd aan de verkoper en het is inderdaad een One. Twee Ones dus... Voor dat geld zijn er betere? Ik zou dan eerlijk gezegd niet weten waar die te vinden ^^ Misschien zijn er in Nederland inderdaad betere koopjes te doen, maar hier heb ik er voorlopig nog geen gevonden... Verder zoeken dan maar zeker...
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Goedkoop is duurkoop, beter even doorsparen en straks een iets vollere Mini kunnen kiezenSchoetka schreef:Ik heb het net gevraagd aan de verkoper en het is inderdaad een One. Twee Ones dus... Voor dat geld zijn er betere? Ik zou dan eerlijk gezegd niet weten waar die te vinden ^^ Misschien zijn er in Nederland inderdaad betere koopjes te doen, maar hier heb ik er voorlopig nog geen gevonden... Verder zoeken dan maar zeker...

- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kijk vooral ook rond in NL of Duitsland
invoeren naar België kost 1 ritje naar de douane en 60 cent. Ik heb het ook gedaan 

- Schoetka
- One wheel wonder
Bericht
En lijkt deze jullie iets: http://www.2dehands.be/autos/mini/coope ... dium=email
Een jaar geleden (tweedehands) door die mensen gekocht, toen een groot onderhoud gekregen (nieuwe voorruit, nieuwe batterij, nieuwe sleutel met transponder, remolie vervangen en antigel radiator op peil gebracht). Kortelings ook een klein onderhoud gehad bij een BMW - Minigarage waar Carter en profiel-pakking vervangen is geweest. Ze laten de auto keuren vlak voor verkoop, en ik zou ook een Touring Mobile Check willen aanvragen (laat ik hen dan regelen).
Een jaar geleden (tweedehands) door die mensen gekocht, toen een groot onderhoud gekregen (nieuwe voorruit, nieuwe batterij, nieuwe sleutel met transponder, remolie vervangen en antigel radiator op peil gebracht). Kortelings ook een klein onderhoud gehad bij een BMW - Minigarage waar Carter en profiel-pakking vervangen is geweest. Ze laten de auto keuren vlak voor verkoop, en ik zou ook een Touring Mobile Check willen aanvragen (laat ik hen dan regelen).
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Ben wel benieuwd naar motivatie. Waren er ook nog andere redenen waarom jullie zeggen "laten staan", of alleen voor wat betreft de prijs?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik zou sowieso niet snel gaan voor een pre-facelift one/cooper
Daarbij had de blauwe schade, en die grijze vond ik algeheel niet echt ogen alsof ik er in zou willen investeren
Daarbij had de blauwe schade, en die grijze vond ik algeheel niet echt ogen alsof ik er in zou willen investeren
- Schoetka
- One wheel wonder
Bericht
Heb de rode gekocht (laatste link)! Heb er 7500 voor betaald. Eigenlijk een 500 euro boven wat ik er voor wou geven, maar zoals ik reeds zei: toen de mensen de auto een jaar geleden zelf kochten, hebben ze heel wat laten vervangen (voorruit, batterij, remolie, rubber-pakking, Carter,...) waardoor ik uiteindelijk toch maar 500 euro boven mijn budget ben gegaan. Ook de kleur zelf kost bij de nieuwe Mini's al bijna 3000 euro, dus... Nergens een spatje roest te bespeuren (vader heeft in de regen op de grond naar de carrosserie liggen kijken), onlangs nog klein onderhoud gehad,... Ik denk (en hoop!!) dat het een goede koop is geweest! Maar eerlijk gezegd: ik had er een heel goed gevoel bij, zowel bij de verkoper als bij de auto zelf, dus hopelijk is het dat dan waard!! 

- Klatsie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je gevoel goed is zit het meestal wel goed. .. Mooie waggie hoor! 

Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Mooie auto, leuke opties! Ook een betere versnellingsbak dan de pre-facelift, niet gek om te weten
Je hebt hieraan tweekeer zo'n goede koop, dan aan die andere twee. Deze had ik ook zeker durven kopen.Schoetka schreef:Heb de rode gekocht (laatste link)! Heb er 7500 voor betaald. Eigenlijk een 500 euro boven wat ik er voor wou geven, maar zoals ik reeds zei: toen de mensen de auto een jaar geleden zelf kochten, hebben ze heel wat laten vervangen (voorruit, batterij, remolie, rubber-pakking, Carter,...) waardoor ik uiteindelijk toch maar 500 euro boven mijn budget ben gegaan. Ook de kleur zelf kost bij de nieuwe Mini's al bijna 3000 euro, dus... Nergens een spatje roest te bespeuren (vader heeft in de regen op de grond naar de carrosserie liggen kijken), onlangs nog klein onderhoud gehad,... Ik denk (en hoop!!) dat het een goede koop is geweest! Maar eerlijk gezegd: ik had er een heel goed gevoel bij, zowel bij de verkoper als bij de auto zelf, dus hopelijk is het dat dan waard!!
Mooie auto, leuke opties! Ook een betere versnellingsbak dan de pre-facelift, niet gek om te weten

- Schoetka
- One wheel wonder
Bericht
Hoi allemaal!
Nog eens een update en nog enkele vraagjes!
Vandaag voor de eerste keer met de auto kunnen rijden (duurde nogal eer de verzekering in orde geraakt), maaaar... de batterij was al plat
Ik veronderstel dat het ligt aan het feit dat de auto eigenlijk drie weken amper gereden heeft, enkel een week geleden een ritje van een kleine 20 kilometer en dat ik wat te lang met al de knopjes al heb zitten prutsen... En met de elektronica zitten prutsen als de batterij al wat zwakker is door het weinige rijden, is waarschijnlijk ook niet mijn beste zet geweest (pakweg in totaal half uurtje ofzo?). Dat kan toch inderdaad he? De batterij is vorig jaar pas vervangen en voorheen nooit problemen mee gehad (volgens de vorige eigenaars). Maar ik denk ook wel dat zij er twee - drie keer per week minstens mee reden. Het is de afgelopen dagen wel koud geweest, rond vriespunt, maar dat is nu toch ook niet extreem zeker?
Dan het volgende: we waren aan het rijden en ik druk de knop van het passagiersraam een beetje omhoog, gewoon om te zien of het raam inderdaad toe is, maar ik hoorde een klik... Raam is nu zéker toe, dacht ik. Tien minuten later doe ik hetzelfde (jaja, zo ben ik!) en hoor ik opnieuw die klik. Het raam langs de bestuurderskant heeft die klik nooit gehad 'eens het toe was'. Iets wat ik in het oog moet houden of wil die klik niet meteen zeggen dat het raam inderdaad niet goed toe was? Ik hoorde tijdens het rijden nooit overdreven geluid van de ramen komen, dus...
Wordt het alarm áltijd ingeschakeld als je de auto op slot doet? Zowel met de sleutel als met de AB? Ik test immers altijd na het afsluiten nog even vlug of de deuren en koffer inderdaad op slot zijn, maar dan gaat het alarm niet af. Of moet je al echt liggen sleuren met dat ding eer het afgaat?
En waar dient in godsnaam het lampje voor dat bij de spiegelverstellingsknop staat? Is dat gewoon 'het rode knopje dat bij alle auto's brandt als ie afstaat' of...?
Alleszins, ondanks de relatief slechte start, een eeerg fijne auto om mee te rijden! Aangezien de accu leeg was, meteen een stevige rit van drie kwartier tot een uur gemaakt en dat zou ik wel vaker willen doen, gewoon omdat het zo fijn is om er mee te rijden!
Nog eens een update en nog enkele vraagjes!
Vandaag voor de eerste keer met de auto kunnen rijden (duurde nogal eer de verzekering in orde geraakt), maaaar... de batterij was al plat

Dan het volgende: we waren aan het rijden en ik druk de knop van het passagiersraam een beetje omhoog, gewoon om te zien of het raam inderdaad toe is, maar ik hoorde een klik... Raam is nu zéker toe, dacht ik. Tien minuten later doe ik hetzelfde (jaja, zo ben ik!) en hoor ik opnieuw die klik. Het raam langs de bestuurderskant heeft die klik nooit gehad 'eens het toe was'. Iets wat ik in het oog moet houden of wil die klik niet meteen zeggen dat het raam inderdaad niet goed toe was? Ik hoorde tijdens het rijden nooit overdreven geluid van de ramen komen, dus...
Wordt het alarm áltijd ingeschakeld als je de auto op slot doet? Zowel met de sleutel als met de AB? Ik test immers altijd na het afsluiten nog even vlug of de deuren en koffer inderdaad op slot zijn, maar dan gaat het alarm niet af. Of moet je al echt liggen sleuren met dat ding eer het afgaat?
En waar dient in godsnaam het lampje voor dat bij de spiegelverstellingsknop staat? Is dat gewoon 'het rode knopje dat bij alle auto's brandt als ie afstaat' of...?
Alleszins, ondanks de relatief slechte start, een eeerg fijne auto om mee te rijden! Aangezien de accu leeg was, meteen een stevige rit van drie kwartier tot een uur gemaakt en dat zou ik wel vaker willen doen, gewoon omdat het zo fijn is om er mee te rijden!

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Omdat de laatste link niet werkt, kan ik niet zien wat voor auto je nu gekocht hebt. Ik neem aan een Gen-1 mini.
Het (OEM) alarm gaat niet af als je de portiersloten test en de deur dicht blijft. Het alarm gaat wel af als er beweging van de auto is (incl hellingshoek), beweging in het interieur is, of er een deur/achterklep opengaat terwijl die toch op slot stond.
De accu : je punten kloppen helemaal. Geen probleem
Het lampje bij de spiegelverstelknop. Heb je stoelverwarming? Dat zit daar. Zouden twee knoppen moeten zijn.
Als je geen stoelverwarming hebt, zitten daar geen 2 extra knoppen.
Raammotor, antwoord weet ik niet. Bij bereiken van de hoogste stand beweegt het raam wel altijd een klein beetje op/neer, met klein beetje schuifgeluid, dat hoort zo. Maar een "klik" ken ik niet.
Het (OEM) alarm gaat niet af als je de portiersloten test en de deur dicht blijft. Het alarm gaat wel af als er beweging van de auto is (incl hellingshoek), beweging in het interieur is, of er een deur/achterklep opengaat terwijl die toch op slot stond.
De accu : je punten kloppen helemaal. Geen probleem
Het lampje bij de spiegelverstelknop. Heb je stoelverwarming? Dat zit daar. Zouden twee knoppen moeten zijn.

Raammotor, antwoord weet ik niet. Bij bereiken van de hoogste stand beweegt het raam wel altijd een klein beetje op/neer, met klein beetje schuifgeluid, dat hoort zo. Maar een "klik" ken ik niet.
Gr, Marcel
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik denk dat zijn raam terug zakt. Daar is genoeg info over te vinden hier op het forum 

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors