Vraag anders eens of Sam ernaar wil kijken, die heeft mijn motor ook gedaan.
Mijn olieverbruik was 1 liter op de 7 a 800 km, zat 'm voornamelijk in slijtage van de klepgeleiders (als ik dat goed zeg) Als die motor er eenmaal uitligt komen er meestal nog wel wat dingetjes naar boven, kan dat ook gelijk bekeken worden.
Groetjes,
JP
R53 Motor reviseren?
- SCUD
- Mod virus alert!
Bericht
Re: R53 Motor reviseren?
Mag ik vragen wat je kwijt was JP? PM mag ook.
Surreality Just Got Funky!
- Jean-Paul
- 4 op een rij!
Bericht
Wat ik kwijt was zou ik eigenlijk niet meer weten, met name omdat er steeds meer "gebreken" aan het licht kwamen (en als dat spul dan toch uit elkaar ligt ...) Wat ik wel kan zeggen is dat het de moeite loont om even contact met Sam te zoeken, ik heb z'n nummer helaas niet meer maar daar kan iemand je hier vast aan helpen. Ik denk ook dat je er met de prijs wel uitkomt 

- SCUD
- Mod virus alert!
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik zou het allemaal zo ver niet buiten de deur gaan zoeken;
Je hebt vast een bedrijf in de buurt die motoren kunnen reviseren.
Je kan gewoon op leebmann24 of realoem de onderdeelnummer opzoeken en het direct goed doen.
Ik heb zo ook een nieuw blok opgebouwd, als het blok open ligt kunnen zij altijd beoordelen of het wellicht opnieuw gehoond moet worden. Bekijken ze meteen de kop, misschien kleppen even nazien, klepgeleiders willen idd nog wel eens wat speling vertonen etc.
Je kan zo best een hoop centen besparen. Ik weet niet zeker of ik de lijst met onderdeelnummers nog heb, maar uit mn hoofd heb ik alle O-ringen op een paar na, alle lagers (maar in feite hoef je enkel je drijfstanglagers te doen) - hoofdlagers blijven toch wel goed en alle pakkingen te vervangen. Als je dan de zuigerveren hebt gedaan, en je kijkt de kop na dan zit je wel oke.
Je hebt vast een bedrijf in de buurt die motoren kunnen reviseren.
Je kan gewoon op leebmann24 of realoem de onderdeelnummer opzoeken en het direct goed doen.
Ik heb zo ook een nieuw blok opgebouwd, als het blok open ligt kunnen zij altijd beoordelen of het wellicht opnieuw gehoond moet worden. Bekijken ze meteen de kop, misschien kleppen even nazien, klepgeleiders willen idd nog wel eens wat speling vertonen etc.
Je kan zo best een hoop centen besparen. Ik weet niet zeker of ik de lijst met onderdeelnummers nog heb, maar uit mn hoofd heb ik alle O-ringen op een paar na, alle lagers (maar in feite hoef je enkel je drijfstanglagers te doen) - hoofdlagers blijven toch wel goed en alle pakkingen te vervangen. Als je dan de zuigerveren hebt gedaan, en je kijkt de kop na dan zit je wel oke.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors