S uitlaat onder mijn Cooper
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het is een kwestie van losschroeven en héél hard trekken! Zorg ervoor dat je met twee man bent, kan de een trekken en de ander tegenhouden. Zorg er wel voor dat je een beetje gelijk aan die strip trekt, want als je aan een hoek blijft trekken kan ie knakken. Het is heel bruut werk, maar het moet lukken. Succes
- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Enorm handig zo'n forumRayyyy schreef:Het onderstaande bericht kreeg ik van henkietenk toen ik advies aan hem vroeg over een milltek uitlaat(voor cooper S), op mijn mini cooper. Ik denk dat jij dezelfde onderdelen nodig hebt!
Hoi Rene!
Ik heb even op real-oem gekeken en het zijn de volgende artikelen:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=20
Jij hebt als het goed is alleen de rubbers en de ophangpunten nodig, dat zijn:
2x nr 13
2x nr 14
nr 17
nr 18 Kosten totaal iets van 30 eu ofzo (je houdt wel een nr 14 over, maar het is netter om alles te vervangen, bij mij was deze verroest)
Ik ga er vanuit dat de beugels om de potten van de uitlaat al bij die milltek zitten? Anders heb je ook 11, 12 en 5 nodig.
Verder heb je ook wat bouten, moeren en ringentjes nodig, roestvrijstaal. Owja, koop ook maar iets van 4 koppelmoeren.
![]()
Haal dat allemaal vantevoren of zorg dat je zo'n winkel in de buurt hebt, maakt zo'n herrue namelijk zonder uitlaat
Succes en als er nog vragen zijn....pm-en!
Grtz Henk

- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bedoel je in een rechte lijn naar achter en op het eind een pot? Je zit dan wel met de uitsparing voor je bandenreparatiesetje?MR schreef:He, maar hoe doe je dat als je een pot aan het einde hebt? Uhm... ff kijken wat ik nog nodig heb. Goed idee dat ik hier ff aandenk en ga bestellen wat ik nodig heb...
MR
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
110
Is dat niet een beetje veel?
snans schreef:vandaag toevallig ook prijs gevraagd voor die rubbers en extra beugels voor de cooper.
kwam op 110 euro zonder het hitteschild
110

- snans
- Volledig MINI minded!
Bericht
02 GASKET ASBESTOS FREE 1 11621174968 1x B €5.69
04 GASKET 1 18111170941 1x S €4.51
14 RUBBER MOUNTING 2 18207521427 2x B €12.97/st
13 RUBBER MOUNT 2 18207535665 2x B €6.31/st
18 SUPPORTING BRACKET LEFT 1 18201493798 1x B €5.63/st
17 SUPPORTING BRACKET RIGHT 1 18201493797 1x B €5.51
01 SPOILER CENTER SCHWARZ 1 51126800234 1x B €32.11
B = bestellen
S= Stock
prijzen excl btw
edit: 2 eerste items zijn nieuwe dichtingen voor mijn spruitstuk (1 aan de motor, 1 aan de achterlijn)
die moet je dus eig niet meetellen.
dewelke er wel niet bijstaan zijn de 2 rubbers waarmee de uitlaat in het midden van de auto vasthangt (aan die plaat)
die zijn bijna niet zonder scheuren te verwijderen en moeten dus dan vervangen worden.
04 GASKET 1 18111170941 1x S €4.51
14 RUBBER MOUNTING 2 18207521427 2x B €12.97/st
13 RUBBER MOUNT 2 18207535665 2x B €6.31/st
18 SUPPORTING BRACKET LEFT 1 18201493798 1x B €5.63/st
17 SUPPORTING BRACKET RIGHT 1 18201493797 1x B €5.51
01 SPOILER CENTER SCHWARZ 1 51126800234 1x B €32.11
B = bestellen
S= Stock
prijzen excl btw
edit: 2 eerste items zijn nieuwe dichtingen voor mijn spruitstuk (1 aan de motor, 1 aan de achterlijn)
die moet je dus eig niet meetellen.
dewelke er wel niet bijstaan zijn de 2 rubbers waarmee de uitlaat in het midden van de auto vasthangt (aan die plaat)
die zijn bijna niet zonder scheuren te verwijderen en moeten dus dan vervangen worden.
Laatst gewijzigd door snans op 19 sep 2007, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
)
Zelf ga ik er geen hitteschild onder hangen. Genoeg mensen die dat ook niet gedaan hebben en als het toch nodig is kan hij er later nog wel onder!
Zelfde prijzen als in NL (Alleen wij hebben 19% BTW!snans schreef:tel daar nog een hitteschild van 80 euro bij

Zelf ga ik er geen hitteschild onder hangen. Genoeg mensen die dat ook niet gedaan hebben en als het toch nodig is kan hij er later nog wel onder!

- MR
- Volledig MINI minded!
Bericht
MR
Helemaal naar achteren.... Daarom zit er ook een deuk die uitlaat... Daar zal wel rekening mee gehouden zijn. Ik zit alleen met de beugels denk ik en da hitteschild. Da zit toch al onder de auto of ben ik nu gek?henkietenk schreef:Bedoel je in een rechte lijn naar achter en op het eind een pot? Je zit dan wel met de uitsparing voor je bandenreparatiesetje?MR schreef:He, maar hoe doe je dat als je een pot aan het einde hebt? Uhm... ff kijken wat ik nog nodig heb. Goed idee dat ik hier ff aandenk en ga bestellen wat ik nodig heb...
MR
MR
-
Ri
Bericht
Naar beneden of naar achteren?
Graag snelle reactie, want hij moet er vandaag nog vanaf.
Welke kant moet je optrekken, want het lukt me niet.henkietenk schreef:Het is een kwestie van losschroeven en héél hard trekken! Zorg ervoor dat je met twee man bent, kan de een trekken en de ander tegenhouden. Zorg er wel voor dat je een beetje gelijk aan die strip trekt, want als je aan een hoek blijft trekken kan ie knakken. Het is heel bruut werk, maar het moet lukken. Succes
Naar beneden of naar achteren?
Graag snelle reactie, want hij moet er vandaag nog vanaf.
- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat is inderdaad een feit ... Moet alleen nog even een andere strip kopen voor de uitsparing. De dealer heeft me vanmorgen er een gegeven die totaal niet past. Komt veel lager uit dan de huidige en is niet (mooi) passend te krijgen.
coendek schreef:succes....
standaard uitlaat bij jonker... krijg je alle steunen van de uitlaat er ook bij
En klinkt toch wel ok! en zeker icm met supersprint spruitsuk en catvervanger!
coen

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors