Zijruitprobleem en ruitenwisserprobleem

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

09 feb 2006, 22:22

"Niet het gedoe met de rubbers" en ik lees iets over "glassex" en "afdrogen met kranten".....

Waar gaat dit heen??? :shock: :? :s :O

Volgens mij wordt het probleem alleen maar erger....
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 mar 2006, 22:53

Vandaag zijn pa en ik met beide MINI's naar dealer geweest als vervolg van beurt die de MINI's gehad hebben. Nu heb ik dat probleem met ramen ook, zelfs aan beiden zijden. Henk's MINI heeft een nieuwe raamrubber gekregen, maar omdat pa raar geluid hoorden bij open/dicht doen is MINI daar gebleven. Zaakje wordt nog eens losgehaald.

Volgens pa is het vervangen van het rubber "symptoom-bestrijding" en niet het oplossen van de oorzaak. Dus ik moest nu maar eens wat nuttigs doen met het forum en het probleem hier op het forum zetten en ervaringen delen. :wink:

Het oude rubber was een beetje versleten en zou dus hier aan liggen volgens dealer. Toen vatte pa dat rubber en zette er strepen op de ruiten van de showroom om het uit te proberen. Geen strepen, dus moet iets anders zijn. Op terugweg in mijn MINI ramen open/dicht gedaan, beetje vochtig van binnenkant. Als dit opdroogt resulteert dit in een witte aanslag. Zou dus vet van motortje kunnen zijn.

Iemand ideeën en/of suggesties? M'n pa gaat morgen (samen met Henk) met mijn MINI nogmaals naar dealer vanwege mijn zijruiten én om Henk's MINI op te halen. Dan heeft 'ie het hier over, ook eventueel namens jullie.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 mar 2006, 22:58

Pa belde me net al op of ik het al op forum gezet had. Want hij was naar huis gereden toen hij mij op de trein gezet had (mocht hij even MINIën :mrgreen: ) en hij niet veel kunnen zien op het welbekende plaatselijke en beruchte rotonde.
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 mar 2006, 22:59

Das mooi, want dat probleem heb ik dus ook met mijn MINI Cooper '05
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
ParklanePieter
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

07 mar 2006, 23:08

Ik heb het sinds vandaag ook! Precies in de hoek bij de spiegel links. Zal denk ik vuil zijn samen met veel pekel??
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 mar 2006, 23:14

Ik heb het ook aan de linkerkant. Ik had het al voor de pekel. Bij mij is het gebeurd toen ik de auto ging wassen. Omdat er geen deurstijl zit boven aan de raam, kan als je eroverheen spuit water aan de binnenkant komen. Zie je ook veel bij cabrio's. Mijne gaat volgende week naar de garage dus zal het ook eens aankaarten
mauritsprince
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Witte waas.

08 mar 2006, 00:13

Zal ik eens kijken voor jullie bij ons in het landelijk systeem,waar iedereen zijn problemen plaatst en ook de oplossing natuurlijk.
Ik had toevallig vanmiddag een Mini,waar dat ook het geval was.Links en rechts.Schoon gemaakt en verder eigenlijk niet bij nagedacht.Nu zie ik dat het een vaker voorkomend probleem is.Zou inderdaad vet van de motor kunnen zijn.Ik ga wel even spitten.

Groeten.
dinky-toy
4 op een rij!
4 op een rij!

08 mar 2006, 00:38

heb ook hetzelfde probleem, alleen geen garantie meer. weet iemand wat de kosten zijn om dit probleem bij de dealer op te laten lossen?

bvd
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

08 mar 2006, 00:53

Heel af en toe heb ik er ook last van, maar het is eigenlijk alleen te zien als het erg vochtig is en de ramen aan de binnenkant een beetje beslaan. Ik denk dat de ruit dan al een klein beetje vies is van het smeermiddel van het raammechanisme.

mauritsprince, doe je best in het PUMA-systeem :)
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mar 2006, 12:33

ParklanePieter schreef:Ik heb het sinds vandaag ook! Precies in de hoek bij de spiegel links. Zal denk ik vuil zijn samen met veel pekel??

Aan de binnenkant? Bij mij begon het in de hoek en het kroop steeds verder. Ook bij het knopje van deurslot zit het nu. Ik ga nu ff kijken of de nieuwe rubbers gaan helpen.
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Nederland

08 mar 2006, 13:25

Ik heb het inmiddels ook. Deels is het een deel van het raam dat makkelijker lijkt te beslaan, maar er zit ook een wittige vlek in die wat hardnekkiger lijk (lijkt wel pekelaanslag ofzo :? )
Ik heb nog ~5000km te gaan voor de eerste beurt, dan zal ik het wel eens aankaarten.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
Yvon
Wingman
Contacteer:

08 mar 2006, 16:26

Jawel, ik heb het ook. bestuurdersraam bij vergrendeling, ik moet nog 8500km rijden voordat indi voor zijn buurt gaat.

Aha, dat betekent dus volgende week :mrgreen: :lachuh
Afbeelding

Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 mar 2006, 16:59

Nu heeft henkietenk mijn MINI achtergelaten bij de dealer. :(

Het is al veel eerder dan het pekelseizoen; kijk met name naar Henk. Het zit immers aan de binnenkant, dus is géén pekel! Gisteren onderweg even ramen geopend en deze komen vochtig weer terug omhoog. Dit vocht als dat opdroogt slaat dit wit uit. Je kunt er soms moeilijk doorheen kijken en dit is niet echt bevordelijk voor de verkeersveiligheid!!!
Thuis denken we ook dat het idd vet is van het raammotortje zoals ik en Berthil al eerder aangaven. Maar waarom is hier dan niet een simpel afdekplaatje voor gemonteerd? Dit kan BMW ook alsnog doen. Gewoon een simpel afdekplaatje van kunststof oid. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen. Onze dealer heeft het ook in dat systeem gemeld.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mar 2006, 19:37

bij mij slaat het niet wit uit, alleen een waas. Allemaal omdat de mini geen deurstijl heeft. Zoals ik al eerder melde. MINI is niet de enige die er last van heeft. Ze zijn net als andere autos zonder stijl niet 100% waterdicht. Hou de hoge druk er maar eens tegen aan
Eelke
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Nederland

09 mar 2006, 13:22

Mini Poeper schreef:Het zit immers aan de binnenkant, dus is géén pekel!
Als er op de een of andere manier pekel (of iets anders) in de deur komt, en je doet het raam naar beneden, dan is het natuurlijk niet uitgesloten dat die rommel dan aan de binnenkant op het raam terecht komt. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat het pekel moet zijn, maar in dat verband vind ik je argument dat het ook voor het pekelseizoen al gebeurde wat overtuigender ;)

Echter, ik vond de vlek dus ook redelijk hardnekkig, je veegde het niet zomaar met je vinger weg. Vandaar mijn associatie met aangedroogde pekel.
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”