De keuze tussen Cooper of Cooper S is niet alleen je aankoopbudget, maar ook je rijstijl... Als je niet zo fel rijdt, moet je je misschien afvragen of je al dat vermogen van een S wel nodig hebt.
Wat ik wel erg mis in mijn Cooper (2005) is een 6-versnellingsbak. Enerzijds vanwege minder acceleratie, anderzijds vanwege relatief hoge toerental bij 100-120 km/u bij de 5bak. Dat moet -gemeten op veel kilometer per jaar- ook heel wat brandstof schelen.
Advies aanschaf Mini Cooper (S)?
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Bas
- Mod virus alert!
Bericht
deze verkoopt alleen invoer
btw ik zou kiezen voor MCS met pano-dak en bij een echte dealer ben je beter af denk ik
Suc6
@Mugello: bij deze handelaar komt er nog wel BPM bij,320d touring schreef:Even autotrader gecheckt, auto staat bij "car gallery de adelaar"

btw ik zou kiezen voor MCS met pano-dak en bij een echte dealer ben je beter af denk ik
Suc6

- Mugello
- Leerling Mini lid
Bericht
Thanks allemaal!
De mini staat inderdaad bij De Adelaar in Apeldoorn. Ik had niet gezien dat ie nog ingevoerd moet worden. In dat geval komt er nog een smak (onterechte
) BPM bij. En dan is ie wel een heel eind buiten budget. Gezien de km's ben ik zelf ook aan het twijfelen geraakt voor deze specifieke mini. Voordat ik naar Apeldoorn rij (toch zo'n 180km) nog even goed rondkijken. Probleem is meer dat als er iets mis mee is, dan rij je niet zo even langs om te klagen (via telefoon werkt dat toch niet). Maar de verleiding is wel ontzettend groot. Eigenlijk precies wat we zoeken. Nog maar even geduld hebben en zoeken bij de dealer(s).
Groeten
Roel
De mini staat inderdaad bij De Adelaar in Apeldoorn. Ik had niet gezien dat ie nog ingevoerd moet worden. In dat geval komt er nog een smak (onterechte

Groeten
Roel
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Als je de MINI de dealer aanschaft, koop je wel een MINI waar een dealer ook een "goed gevoel", liefst met MINI-next-garantie, bij heeft. (en ja, dat kost misschien iets meer duiten, maar levert je ook meer zekerheid.)
Ja hooo, stop, huuu... hoor eens effe... Apeldoorn, als stad, is best leuk hoor....hahahaSuusje schreef:Was vandaag bij de dealer en liet een leuke mini uit Apeldoorn zien. Kreeg ook meteen waarschuwing dat Apeldoorn geen beste reputatie heeft.

Als je de MINI de dealer aanschaft, koop je wel een MINI waar een dealer ook een "goed gevoel", liefst met MINI-next-garantie, bij heeft. (en ja, dat kost misschien iets meer duiten, maar levert je ook meer zekerheid.)
- Mugello
- Leerling Mini lid
Bericht
Nou, Daar is ie dan.
Vanmiddag even "ins Reich gefahren". Daar een proefrit gemaakt met een elctr. blue Cooper (S) van 2003. Is wel even vreemd
om in een auto met duitse nummerplaten te rijden. Had voor de zekerheid een papieren zak meegenomen, maar we bleven gelukkig in Deutschland.
. Och, en eigenlijk heb je, waar dan ook, in een mini geen papieren zak nodig voor over je hoofd.....
In ieder geval rijdt ie super! en zit er alles op en aan. Nu nog "even" langs de RDW en de douane om 'm in te voeren.
(Kan helaas geen link plaatsen, want ik ben nog niet actief genoeg op het forum,
sorry.) Hij staat bij Kohl.de
THX allemaal voor de hulp nu en in de toekomst!!
Ooh, en voor wie het eventueel ook nog nodig heeft, ik heb nog wat nettoprijzen van 2003 opgevraagd bij de importeur (jammer dat die lijstjes niet op internet staan (of ik zoek niet goed genoeg):
Panoramdak: €685.00
Chilipakket: €1,370.00
Metallic lak €317.00
Navigatiesysteem €1,672.00
Stoelverwarming €231.00
Alarm €257.00
Radio-booster €363.00
CD wisselaar €299.00
Park distance control €257.00
Binnenverlichtings pakket €86.00
Hoofdairbags €257.00
DSCIII stability control €274.00
Getint glas achterin €129.00
Groeten
Roel

In ieder geval rijdt ie super! en zit er alles op en aan. Nu nog "even" langs de RDW en de douane om 'm in te voeren.
(Kan helaas geen link plaatsen, want ik ben nog niet actief genoeg op het forum,

THX allemaal voor de hulp nu en in de toekomst!!
Ooh, en voor wie het eventueel ook nog nodig heeft, ik heb nog wat nettoprijzen van 2003 opgevraagd bij de importeur (jammer dat die lijstjes niet op internet staan (of ik zoek niet goed genoeg):
Panoramdak: €685.00
Chilipakket: €1,370.00
Metallic lak €317.00
Navigatiesysteem €1,672.00
Stoelverwarming €231.00
Alarm €257.00
Radio-booster €363.00
CD wisselaar €299.00
Park distance control €257.00
Binnenverlichtings pakket €86.00
Hoofdairbags €257.00
DSCIII stability control €274.00
Getint glas achterin €129.00
Groeten
Roel
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- eric de haas
- Nieuw Lid
Bericht
car gallety de adelaar apeldoorn
Ben vandaag bij de adelaar geweest voor mini cooper-s
Eindelijk eens een leuk net bedrijf waar je netjes en vakkundig word geholpen.
De mini`s die ik daar zag staan waren allemaal met dealeronderhoudsboekjes en supermooi.
Ik ga mijn eigen auto verkopen en dan terug om te kijken wat er nog te koop is.
Ben wel eens gewaarschuwt voor autobedrijven uit apeldoorn, maar bij de adelaar heb ik een goed gevoel
Eindelijk eens een leuk net bedrijf waar je netjes en vakkundig word geholpen.
De mini`s die ik daar zag staan waren allemaal met dealeronderhoudsboekjes en supermooi.
Ik ga mijn eigen auto verkopen en dan terug om te kijken wat er nog te koop is.
Ben wel eens gewaarschuwt voor autobedrijven uit apeldoorn, maar bij de adelaar heb ik een goed gevoel
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors