Comfort openen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
bjfloor
Enthousiast
Enthousiast

09 mar 2006, 19:43

De meeste opmerkingen hebben betrekking op niet-cabrio's. Ook wij hebben bij de dealer voor aflevering gevraagd of het openen van de kap via de sleutel op afstand ingeschakeld kon worden. De dealer gaf aan dat dit niet meer mogelijk was. Reden? Veiligheid, je kon eens per ongeluk in je broekzak zitten grutten en de kap openen.
Het openen van ramen bij de "normale" Mini's was bij onze vorige Mini ook ingeschakeld en werkte prima. Dat kan de dealer volgens mij inderdaad zo regelen.
Op Mini2.com heb ik volgens mij ook wel eens gelezen dat de dealers het nog wel zouden kunnen maar niet meer mogen inschakelen bij cabrio's.

Groet,

Berend Jan
Afbeelding
Co-driver Rumpel (http://www.rumpel.nl)
MINI Cooper S Cabrio JCW
MINI Cooper Clubman D
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 mar 2006, 19:58

Als je de auto uitzet kunnen de ramen nog dicht ja, maar het panoramadak niet. Hier moet je weer speciaal het contact omzetten.

Dus je zou het panoramadak ook niet op de sleutel kunnen laten beginnen?

Moet je de cabrio niet eerst ontgrendelen voordat je hem opendoet? Heb er eerlijk gezegd nooit opgelet :wink:
mauritsprince
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Comfort openen.

12 mar 2006, 08:55

Volgens mij is het nog steeds zo:Bij cabrio:Als je bij de auto aankomt en je drukt op openen,dan gaan je deuren open,als je dan nog een keer drukt op openen,dan gaat je dak open(eerste gedeelte),wel de knop ingedrukt houden.Als je dan weer drukt en je houdt de knop ingedrukt,dan gaan alle ramen open en je softtop gaat open.Wanneer je alles weer dicht wil hebben steek je de sleutel in het deur slot en je draait de sleutel naar rechts en je houdt hem vast in die stand,dan moet alles weer dicht gaan.Bij de laatste mini cabrio's kan dat dacht ik ook met de afstandbediening(moet wel ingesteld worden bij de dealer),maar dat ga ik ff proberen maandag.Bij de eerdere cabrio's gaat dat niet.

Bij de "gewone"Mini's:Je hebt twee standen om te openen.Als je knop openen indrukt,dan gaan de deuren open,als je de knop weer indrukt en ingedrukt houdt,dan gaan of de ramen en eventueel schuifdak open,of je achterklep gaat open.Deze instelling kun je laten wijzigen bij de dealer.Het is dus:Of je ramen en dak gaan open,of je achterklep wordt ontgrendelt.Het is dus een van de twee en dit kan niet allebei tegelijk.Ik hoop,dat het nog een beetje duidelijk is zo.

groetjes Maurits.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 mar 2006, 09:48

ja, wel wat duidelijker!

Er is vergeten te melen dat er in de 'MINI-tijd' een wijziging is geweest in sleutel. Ik heb bijv. drie knopjes op mijn sleutel, de oudere sleutel heeft twee knopjes.
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Comfort openen.

12 mar 2006, 12:18

mauritsprince schreef:Volgens mij is het nog steeds zo:Bij cabrio:Als je bij de auto aankomt en je drukt op openen,dan gaan je deuren open,als je dan nog een keer drukt op openen,dan gaat je dak open(eerste gedeelte),wel de knop ingedrukt houden.Als je dan weer drukt en je houdt de knop ingedrukt,dan gaan alle ramen open en je softtop gaat open.Wanneer je alles weer dicht wil hebben steek je de sleutel in het deur slot en je draait de sleutel naar rechts en je houdt hem vast in die stand,dan moet alles weer dicht gaan.Bij de laatste mini cabrio's kan dat dacht ik ook met de afstandbediening(moet wel ingesteld worden bij de dealer),maar dat ga ik ff proberen maandag.Bij de eerdere cabrio's gaat dat niet.

Bij de "gewone"Mini's:Je hebt twee standen om te openen.Als je knop openen indrukt,dan gaan de deuren open,als je de knop weer indrukt en ingedrukt houdt,dan gaan of de ramen en eventueel schuifdak open,of je achterklep gaat open.Deze instelling kun je laten wijzigen bij de dealer.Het is dus:Of je ramen en dak gaan open,of je achterklep wordt ontgrendelt.Het is dus een van de twee en dit kan niet allebei tegelijk.Ik hoop,dat het nog een beetje duidelijk is zo.

groetjes Maurits.
1ste gedeelte van je verhaal klopt bij onze cabrio in iedergeval niet. Alleen de deuren gaan open en ook geen ramen.
Dat deed onze hatchback Cooper wel, die gooide bij inblijven drukken van de openen knop op de sleutel de ramen open.(2de gedeelte van je verhaal).

Hans wilde het voordoen op de testbankdag bij mijn CooperS cabrio, omdat die van hem het wel zou zoen. Waarschijnlijk is er een verandering in sleutel-instellingen geweest ofzo.
Verhaal van BJ Floor is wel uit te leggen denk ik, je zal op een verjaardag maar op je sleutel gaan zitten :shock: staat de hele boel open.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 mar 2006, 13:34

Nou, mijn broers auto is een half jaar eerder gekocht dan de mijne.
Nu deden de ramen het bij hem vanuit de showroom het wel meteen 'comfortopenen' maar de mijne deed dat niet. Dit is aan te zetten ij de dealer, maar voortaan staat vanuit de fabrik op 'uit'.
Ik eb dat dus zoals ik eerde schreef aan laten zetten toen ik vorige zomer mijn MINI kreeg maar afgelopen wk weer uit laten zeten. Henk heeft het van de week ook uit laten zetten. We troffen de MINI's te vaak aan met geopende ramen.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

12 mar 2006, 14:29

Comfort openen is wel handig in de zomer. Bij mij ook al een paar keer gebeurt dat de ramen open stonden :shock:
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mar 2006, 14:53

Als ik de verhalen zo hoor lijkt mij het niets staat steeds raam open terwijl je er geen erg in hebt :(

Zou voor hier niets zijn of de katten zitten in de auto of de kids hier in de buurt :{
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 mar 2006, 15:44

Daarom, want zoals eerder gezegd een E-klasse en 5-serie zijn niet te vergelijken met een MINI vanwege prijsklasse. Maar BMW's hebben dit probleem ook aldus een monteur die ik heb gesproken. Kunnen ze bij BMW beter eens gaan kijken hoe ze dat bij hun segment collega's dat doen. Bij MB moet je richten op een infarood oog.
mauritsprince
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Comfort openen.

14 mar 2006, 11:01

Ik heb het even nagezocht.Alle mini's,die geproduceerd zijn na 23-03-05,daar staat de functie comfort openen uitgeschakeld vanaf de fabriek.Dit is natuurlijk gewoon in te stellen bij de dealer.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mar 2006, 11:42

klopt mijne is van 11-03-2005 en is niet uitgeschakeld.
Ik moet hem eerst openen met bovenste knopje, maar wil ik dat de ramen en panoramadak opengaan, dan moet ik dat knopje de tweede keer toch aardig lang ingedrukt houden voordat er iets gebeurd. Maar het werkt wel :D
mauritsprince
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Comfort openen.

14 mar 2006, 12:06

Ja dat klopt ook het duurt een paar seconden als je de tweede keer drukt.Dan gaat de rest ook open.
marcello
Nieuw Lid
Nieuw Lid

16 mar 2006, 12:35

Het klopt, de functie is idd uitgeschakeld, ben dr nog mee bezig, maar al 2 keer voor nix bij de dealer geweest "de testkast was defect".
Volgende week nog maar eens proberen
marcello
Nieuw Lid
Nieuw Lid

21 mar 2006, 21:01

Vanmorgen bij de dealer geweest voor een nieuwe sleutel(zie "best veilig zo`n cabrio"), te gelijk de functie laten activeren.
Was drie minuten werk, en...service van de zaak...het dak gaat nu op afstand met de sleutel open, dat wordt lachen van de zomer voor het terras.. :lol:
bjfloor
Enthousiast
Enthousiast

23 mar 2006, 20:00

Bij welke dealer ben je geweest?
Wil dit toch ook weer gaan proberen aan te zwengelen voor onze cabrio...

Groet,

Berend Jan
Afbeelding
Co-driver Rumpel (http://www.rumpel.nl)
MINI Cooper S Cabrio JCW
MINI Cooper Clubman D

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”