
Cooper S vering
- Raymond
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Ik denk daar maar eens goed overna. Moet natuurlijk niet het senario gaan worden dat ik net alles heb laten doen, en ik mijn S tegenkom. Is het achteraf wel een duur grapje geworden.
Sid schreef:ik heb de set van jonker LATEN monteren door jan de jong op mn 2005 one.
nwaren nieuwe veerschotels voor nodig volgens de dealer al twijfel ik daar tot de dag van vandaag aan...
heeft totaal incl. veerschotels, montage en set van jonker 4xx euro gekost.

- jschip
- Nieuwsgierig
Bericht
Je kan ook de complete set die er nu bij Berthil onderuit komt kopen, dan heb je de bovenste delen er meteen bij. Dan hoef je alleen maar de 2 kortere verbindingsstangetjes naar de stabi nieuw te kopen.
Als je ze achter ook te laag vindt kun je dit eenvoudig ophogen door een vulring onder de veer te leggen.
Als je ze achter ook te laag vindt kun je dit eenvoudig ophogen door een vulring onder de veer te leggen.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Bij mijn set zitten geen veerschotels. want die moeten namelijk overgezet worden van je vorige veren. Zo passen ze altijd ongeacht MINI bouwjaar volgens diegene die er mijn nieuwe set heeft opgezet met mijn originele veerschotels (coolneweurope). Als je b.v. een nieuwe set KW-s koopt zitten daar ook geen veerschotels bij.
Ik heb dus ook al Eibach veren op de Cooper S schokbrekers, maar ik heb ook nog de originele veren. Wie interesse heeft mag natuurlijk een pb-tje sturen. Ik heb trouwens het nieuwere type zoals op de tweede foto op de vorige pagina. De vulring is geen probleem, dit had ik anders ook gedaan.
Ik heb dus ook al Eibach veren op de Cooper S schokbrekers, maar ik heb ook nog de originele veren. Wie interesse heeft mag natuurlijk een pb-tje sturen. Ik heb trouwens het nieuwere type zoals op de tweede foto op de vorige pagina. De vulring is geen probleem, dit had ik anders ook gedaan.
- jschip
- Nieuwsgierig
Bericht
Dat kan kloppen omdat je het verschil dan kunt stellen met de schroefset. Ook is het wellicht zo dat dit alleen voor de cooper S geldt, omdat deze kennlijk al vanaf het begin met het "nieuwe" type dempers is uitgevoerd. De eerste coopers/one's hebben in ieder geval een andere veerschotel. Deze steken iets hoger door de chassispoot heen (onder de motorkap). Het scheelt ca. 2 cm. Uitwisselen met de andere originele dempers gaat dan niet zomaar.Berthil schreef:Zo passen ze altijd ongeacht MINI bouwjaar volgens diegene die er mijn nieuwe set heeft opgezet met mijn originele veerschotels (coolneweurope). Als je b.v. een nieuwe set KW-s koopt zitten daar ook geen veerschotels bij.
- Raymond
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Nijmegen
Bericht
Dat is dus juist het probleem. Kopen is zo gedaan, maar het eronder zetten is niet zo mijn ding. Daarnaast moeten de steunpunten verzet worden dmv lassen. Dit is dus mijn bottleneck in het overwegen tot overnamen. Ken zelf niemand die kan dit voor mij kan regelen en ga zeker niet naar de dealer die hier toch echt veel te veel gaat vragen. €400 is me toch echt teveel geld.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Je mag gerust mijn veerpoten 'lenen' om het uit te proberen. Als je iemand gevonden hebt om ze voor je om te wisselen kun je ze wat mijn betreft bij mij ophalen om het uit te proberen. Lukt het niet, breng je ze terug. Lukt het wel en is het naar je zin, dan laat je ze er onder zitten. Alleen gelieve dan niks te gaan lassen aan de veerpoten als ze weer terug moeten, anders kan ik er ook niks meer mee.
Heb je al eens op realoem gekeken of je kan zien wat het verschil is op de plaatjes?
Heb je al eens op realoem gekeken of je kan zien wat het verschil is op de plaatjes?
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors