Rood lakken remklauwen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 feb 2008, 18:25

iDarkDesign schreef:Als je voor de tuning gaat ipv styling. DAN ga je er dikkere remmen op plaatsen.

iDD
Precies!!

Zou een beetje zonde zijn een dure kit te kopen puur voor de looks..
Mitchell
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 feb 2008, 19:11

8)
Menno schreef:
iDarkDesign schreef:Als je voor de tuning gaat ipv styling. DAN ga je er dikkere remmen op plaatsen.

iDD
Precies!!

Mee eens! Remmen doen ze goed genoeg voor het standaard aantal pk's :lol: 8)
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 feb 2008, 19:39

Mitchell schreef:8)
Menno schreef:

iDD
Precies!!

Mee eens! Remmen doen ze goed genoeg voor het standaard aantal pk's :lol: 8)
Mits de juiste blokken gemonteerd zijn, anders zijn het echt sponzen!
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 feb 2008, 19:56

Vind de standaard remmen echt een minpunt voor de Cooper S hoor. Het zal zeker verbeteren als je er andere blokken op zet.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

20 feb 2008, 10:03

Gaan er niet snel kleine stukjes verf af als je de remklauwen verft of spuit? Want als je elk jaar 4 remklauwen bij moet stippen daar zit je niet op te wachten lijkt mij.
Vind het wel super gaaf staan in de kleur rood of in de kleur van de auto.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 feb 2008, 10:47

Ik zal ze eerder zwart spuiten dan rood.. je wil juist niet dat die kleine k.. dingen opvallen.. maar goed, ik zeg al niks meer :lol:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

20 feb 2008, 21:18

kwiebje schreef:Vind de standaard remmen echt een minpunt voor de Cooper S hoor. Het zal zeker verbeteren als je er andere blokken op zet.
Dit vind ik dus kul! De originele remmen van MINI remmen gewoon goed. Ze zitten ook op een 3-serie en brengen de MINI goed en doseerbaar tot stilstand.
Hans schreef:Ik vind het echt geen gezicht.. die kleine k.. dingen rood spuiten :?
Maar goed dat moeten jullie natuurlijk helemaal zelf weten.. hij gaat er echt niet harder door remmen :wink: (door het works setje trouwens ook niet)

Doe er wel gelijk Ferodo DS 2500 remblokken in, dan piept die tenminste en remt een stuk beter!
Hans schreef:Ik zal ze eerder zwart spuiten dan rood.. je wil juist niet dat die kleine k.. dingen opvallen.. maar goed, ik zeg al niks meer :lol:
Ik vind Hans wel gelijk hebben... ik vindt het fake. Ik hou niet van schapen in wolfskleren...

Ik houd mijn remmen gewoon grijs, ipv verfbussen te kopen heb ik Brembo schijven met Ferodo DS2500 blokken en stalen leidingen gekocht. Dit remt harder dan rode verf. :mrgreen:
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 feb 2008, 21:30

Dit vind ik dus kul! De originele remmen van MINI remmen gewoon goed. Ze zitten ook op een 3-serie en brengen de MINI goed en doseerbaar tot stilstand.
Bij een sportwagen zoals de MINI cooper S omschreven wordt moeten de remmen bijterig zijn. Dat zijn ze belange na niet! Ons mam rijd een Suzuki Swift en die remt veel beter dan de MINI.
Tevens is het zo dat ze erg zacht zijn als je heel hard op de rem trapt. Ieder zo zijn ervaringen maar ik vind ze echt tegenvallen. Ook is het zo dat de blokken en de schijven al zeer snel versleten zijn.

En wat hans zegt moet hij voor zich zelf weten. Als hij graag betere en mooiere remmen wilt prima. Er zijn ook mensen die geen 2000 euro voor een set remmen gaat uitgeven. En het hoeft niet allemaal om tuning te draaien. Sommige verven hun remmen om de styling van de wagen wat op te waarderen.

Tevens ben jij dus ook al over gegaan op andere schijven en blokken. Daar valt natuurlijk ook wat van te zeggen he ;)
Over een tijdje moet de mijne apk gekeurd worden en komen er ook andere schijven en blokken op.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 feb 2008, 21:45

kwiebje schreef:
Bij een sportwagen zoals de MINI cooper S omschreven wordt moeten de remmen bijterig zijn. Dat zijn ze belange na niet! Ons mam rijd een Suzuki Swift en die remt veel beter dan de MINI.
Tevens is het zo dat ze erg zacht zijn als je heel hard op de rem trapt. Ieder zo zijn ervaringen maar ik vind ze echt tegenvallen.
RVS remleidingen geeft je misschien een iets harder pedaal gevoel, en stop er de volgende keer Ferodo DS2500 (zelfde prijs als standaard orginele mini remblokken, nou ja bijna dezelfde prijs) en ze remmen een stuk beter, en als ze dan ook nog rood zijn, helemaal! :lol: :wink:
iDarkDesign
Transformer

20 feb 2008, 21:47

Ik ben het wel eens dat de originele MINI remmen flut* remmen. Wel met mijn rijstijl in elk geval. die ferodo blokken scheelt al een heel wat, maar op zn tijd komt daar wel een setje grote remmen op.

Mijn klauwen zijn amper te zien achter de S-spokes of Menzari's, maar ik wil graag wat rode accenten hier en daar. Breekt het gehele donkerblauwe op. Rood Sje, Rood mistlicht, rode accenten in het motorruim dus ook rode remklauwen. Mod kost max 6 euro. Goedkoop en leuk!

iDD
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 feb 2008, 21:48

gelukkig zijn ze bij mij niet rood :mrgreen:
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

20 feb 2008, 22:35

Hahaha en bij mij ook niet :mrgreen: ik heb lekker wit :mrgreen:

Maarja waarom zou je in vredes naam zo gek zijn om €2.000 + uit te geven aan remmen als je het louter om de looks doet :s en zelfs met deze (kleine dingen) ziet het er gespoten beter uit dan dat grijs roestig geheel :p Zo dat is mijn mening

Greetz BigD
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 feb 2008, 23:05

Mini Poeper schreef:
kwiebje schreef:Vind de standaard remmen echt een minpunt voor de Cooper S hoor. Het zal zeker verbeteren als je er andere blokken op zet.
Standaard remmen zijn dus echt NIET geweldig! Iedere keer als ik in de Mini stap verbaas ik weer over de snelheid/vermogen en de waardeloze remmen die daaraan gekoppeld zijn. Ik trap de eerste keer nooit hard genoeg....

Hopelijk wordt het beter/acceptabel met de Works remmen en rvs remleidingen.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

21 feb 2008, 06:11

kwiebje schreef: Tevens ben jij dus ook al over gegaan op andere schijven en blokken. Daar valt natuurlijk ook wat van te zeggen he ;)
Over een tijdje moet de mijne apk gekeurd worden en komen er ook andere schijven en blokken op.
Ik gebruik ze dan ook veel intensiever dan een gemiddeld andere persoon... ik zit veel op de snelweg en dan rem ik op op-/afritten vrij laat maar flink. Hiervan hebben ze wat van te lijden. M'n vriendin is er inmiddels aan gewend, maar anderen kunnen het niet altijd waarderen. :mrgreen:

Brembo schijven en Ferodo blokken zijn ook twee keer zo duur dan OEM spul. Ter vergelijk: Een setje voorschijven OEM kosten zo'n € 110,- en voorschijven van Brembo € 220,- Remblokken van Ferodo kosten € 170,- à € 175,- per set (twee setjes nodig), terwijl een OEM setje € 80,- à 85,- kost.
Laatst gewijzigd door Mini Poeper op 26 feb 2008, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
coendek
Stoepsleutelaar

21 feb 2008, 09:06

moet zeggen dat de remmen voor mij.. met normaal weg gebruik prima zijn.. voor de mini reed ik met coupe's met brembo's... waren OOK niet geweldig maar ook niet geweldig slecht..

Voor niet circuit gebruik vind ik de remmen prima.. zijn niet geweldig maar daar stel ik me dan ook op in tijdens het rijden...

cheers

Coen

ps. BBK (big brake kit) is wel echt COOOOOOOOOL!!! vind het alleen de eus niet waard.. daarom gewoon lekker rood maken voor de sportive looks :D

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”