Lekke runflat
- Ries
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Breda
Bericht
ik heb er ook 17inch rf's op liggen en ook een compressortje met spuitbus in de kofferbak. Dit kom idd doordat mijn mini op 15inch was geleverd maar ik dus nog een extra setje 17inch bij had besteld. Spuitbusje zal ik ook nooit gebruiken omdat het dan een duur grapje kan worden.
- MaVaEe
- Koeien-teller
- Locatie: Doorn
Bericht
Ach ja daarom bestaat er ook een forum! Om te leren van elkaar(s fouten)!Jessica schreef:Guys, laat me even een ding uitleggen want het lijkt alsof ik de ballen verstand heb van auto's... heheheik rij al bijna 7 jaar auto's van de zaak en als er dus iets met die auto's aan de hand is is het een kwaestie van even de lease maatschappij bellen...
jaja zelfs bij een lekkeband! hahaha
maar ik neem aan dat als er "runflat" staat op de banden zelf dat het dan ook gaat om een runflat band en dat die er dus waarschijnlijk later zijn ondergezet door de vorige eigenaar.. Vandaar die reparatiekit dusss!
Heb net de dealer gesproken en kan morgen even langs komen en dan gaan ze er even na kijken. Ze zeiden dat ze het wel koneden maken maar niet op elke plek Duimen dus.
Verder begreep ik ook dat je niet 1 band kunt vernieuwen maar dat je dat per 2 moet doen??? hahaha
Ik heb het gevoel dat ik nog heel veel ga leren hier op 't forum...![]()
Thanx again!!
Mzzl

- CoenV
- Mod virus alert!
- Locatie: Den Bosch
Bericht
Eigenlijk gewoon weggooien dus....Ries schreef:ik heb er ook 17inch rf's op liggen en ook een compressortje met spuitbus in de kofferbak. Dit kom idd doordat mijn mini op 15inch was geleverd maar ik dus nog een extra setje 17inch bij had besteld. Spuitbusje zal ik ook nooit gebruiken omdat het dan een duur grapje kan worden.
- CoenV
- Mod virus alert!
- Locatie: Den Bosch
Bericht
Hehehe Precies..MaVaEe schreef:Ach ja daarom bestaat er ook een forum! Om te leren van elkaar(s fouten)!Jessica schreef:Guys, laat me even een ding uitleggen want het lijkt alsof ik de ballen verstand heb van auto's... heheheik rij al bijna 7 jaar auto's van de zaak en als er dus iets met die auto's aan de hand is is het een kwaestie van even de lease maatschappij bellen...
jaja zelfs bij een lekkeband! hahaha
maar ik neem aan dat als er "runflat" staat op de banden zelf dat het dan ook gaat om een runflat band en dat die er dus waarschijnlijk later zijn ondergezet door de vorige eigenaar.. Vandaar die reparatiekit dusss!
Heb net de dealer gesproken en kan morgen even langs komen en dan gaan ze er even na kijken. Ze zeiden dat ze het wel koneden maken maar niet op elke plek Duimen dus.
Verder begreep ik ook dat je niet 1 band kunt vernieuwen maar dat je dat per 2 moet doen??? hahaha
Ik heb het gevoel dat ik nog heel veel ga leren hier op 't forum...![]()
Thanx again!!
Mzzl
- Mitchell
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Lage Zwaluwe
Bericht
Er kan trouwens best 1 band verwisseld worden! Ligt eraan hoeveel profiel er nog op de andere band zit. Ik geloof dat wanneer dit nog meer dan de helft is dan hoef je maar 1 band te verwisselen.
En tja... iedereen leert hier!
Gr.
En tja... iedereen leert hier!

Gr.
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Bij Runflats heb je dat vulmiddel echt niet nodig hoor. Werkt bij reparatie meer tegen dan dat men er plezier van heeft, die zooi plakt namelijk alles vast op de velg. Bij runflats hebben de bandenbedrijven toch al problemen om die zeer stugge wang van de velg te drukken. En bij het vervangen van de band mogen ze dan ook je velg gaan schoonmaken want ook daar komt die smurrie.
Ook mij is verteld dat runflats niet gerepareerd kunnen worden. Er zit namelijk een beschadiging in het stalen karkas van de band. Of in het loopvlak, of in de dragende wang; en je wilt toch wel veilig kunnen doorrijden bij een volgend lek....
Het verwisselen van 2 banden is wel aan te raden, zeker als er al redelijk wat kilometers met de banden is gereden. De omtrek van de banden wil je ongeveer gelijk hebben, anders gaat de auto steeds naar één kant trekken.
En ja, prijzen bij de lokale bandenbedrijven liggen iets anders (lees lager) dan bij de dealer. Maar ook zijn er behoorlijke verschillen tussen de lokale bandenbedrijven. Dus een bel-/offerte-rondje langs die bedrijven maken is zeker aan te raden.
Ook mij is verteld dat runflats niet gerepareerd kunnen worden. Er zit namelijk een beschadiging in het stalen karkas van de band. Of in het loopvlak, of in de dragende wang; en je wilt toch wel veilig kunnen doorrijden bij een volgend lek....
Het verwisselen van 2 banden is wel aan te raden, zeker als er al redelijk wat kilometers met de banden is gereden. De omtrek van de banden wil je ongeveer gelijk hebben, anders gaat de auto steeds naar één kant trekken.
En ja, prijzen bij de lokale bandenbedrijven liggen iets anders (lees lager) dan bij de dealer. Maar ook zijn er behoorlijke verschillen tussen de lokale bandenbedrijven. Dus een bel-/offerte-rondje langs die bedrijven maken is zeker aan te raden.
- Lech
- 4 op een rij!
- Locatie: Rotterdam
Bericht
Ik heb ook een lekke band gehad met 1 van mijn runflat banden, ben naar een bandenzaak gereden en die zeiden, niks aan de hand, want er zat een grote schoef in het loopvlak. Binnen 5 minuten hadden zij er een plug in gedaan en klaar was kees, kosten 11 Euro, is nu 3 maanden geleden en de band is nog prima op spanning.
- Kees en Annet
- Racende reporter
- Locatie: Maarssen
Bericht
Reparatie is wel mogelijk als het in het loopvlak is (in principe alleen rechtstandige gaten van spijkers en schroeven), geen winkelhaken e.d. bv door glasscherven.
hiervoor bestaat er materiaal van TipTop bekend bij de autobanden-specialisten
http://www.rema-tiptop.com/portal/run-f ... ,5065.html
Ik heb zelf met de X3 ook een lekke band gehad (een schroef in het loopvlak )
deze is door de bandenspecialist, van binnenuit gerepareerd (20,- euro incl. balanceren) , en heeft nog heel wat km's gereden (ook op hoge snelheid), bij de vervanging van alle 4 de autobanden, hebben we de plek nog een keer goed bekeken, en de specialist zei, dat de reparatie er nog zeer goed uitzag. 
hiervoor bestaat er materiaal van TipTop bekend bij de autobanden-specialisten
http://www.rema-tiptop.com/portal/run-f ... ,5065.html
Ik heb zelf met de X3 ook een lekke band gehad (een schroef in het loopvlak )


- CoenV
- Mod virus alert!
- Locatie: Den Bosch
Bericht
Snap er geen zak van!?!?
Band ff opgepompt voodat ik gister naar de dealer ging, en wat denk je... Op dit moment nog kei hard
Blijkbaar had iemand 'm leeg laten lopen ofzo en weer netjes het dopje op het ventiel gedraaid!!! Had ik dus ten eerste bijna dat spul erin gespoten en ook nog bijna 100 euri uitgegeven aan een reparatie!!!
Sommige mensen kunnen het denk ik niet hebben ofzo dat je een mooie wagen hebt denk ik dan maar!!!
Coen
Band ff opgepompt voodat ik gister naar de dealer ging, en wat denk je... Op dit moment nog kei hard


Blijkbaar had iemand 'm leeg laten lopen ofzo en weer netjes het dopje op het ventiel gedraaid!!! Had ik dus ten eerste bijna dat spul erin gespoten en ook nog bijna 100 euri uitgegeven aan een reparatie!!!
Sommige mensen kunnen het denk ik niet hebben ofzo dat je een mooie wagen hebt denk ik dan maar!!!


Coen
- Oscar
- 4 op een rij!
- Locatie: Eemnes
Bericht
Evt. kan er ook een vuiltje in je ventiel gekomen zijn die er in is geschoten met het oppompen?
Gisteren had Edith ook een lekke run flat. Toch handig dat lampje in de auto. Reed overigens voor geen meter zo'n band, in een bochtig trajectje voel je de band omklappen als je van links naar rechts stuurt.
Eerste Kwikfit wilde wel (Huizen) maar had er geen gereedschap voor, de RF band is zo stijf dat je er een speciale bandenlichtmachine voor moest hebben. Repareren van buitenaf is voor noodreparaties kreeg ik als antwoord op mijn suggestie.
Dus naar Kwikfit Bussum gereden die de machine wel hadden. 19 euro armer en we kunnen weer voort. Netjes geplakt van binnenuit.
Groet
Oscar
Gisteren had Edith ook een lekke run flat. Toch handig dat lampje in de auto. Reed overigens voor geen meter zo'n band, in een bochtig trajectje voel je de band omklappen als je van links naar rechts stuurt.
Eerste Kwikfit wilde wel (Huizen) maar had er geen gereedschap voor, de RF band is zo stijf dat je er een speciale bandenlichtmachine voor moest hebben. Repareren van buitenaf is voor noodreparaties kreeg ik als antwoord op mijn suggestie.
Dus naar Kwikfit Bussum gereden die de machine wel hadden. 19 euro armer en we kunnen weer voort. Netjes geplakt van binnenuit.
Groet
Oscar
- Kiwi_Kevin
- Mod virus alert!
Bericht
Dat je er speciaal gereedschap voor nodig hebt klopt volgens mij echt niet, als het goed is kunnen ze hem er zo op persen met een normaal apparaat. Heb ik nog een keer nagevraagd bij de kwikfit, toen ik daar voor mijn werk een bandenwissel moest doen.
Over de proppen, afgelopen vrijdag hadden we ook een lekke band, spijker of schroef in het loopvlak. Deze kon echter niet gerepareerd worden, omdat hij te ver aan de buitenkant van het loopvlak zat. De band kan dus alleen gerepareerd worden als het gat in het midden van het loopvlak zit. (volgens monteur van mini). Nieuwe runflat kost overigens 122 euro bij autobandenmarkt.nl 16 inch, dus dat valt mee. Las ook een prijs van 320 euro voor een 17 inch band bij de dealer!
Over de proppen, afgelopen vrijdag hadden we ook een lekke band, spijker of schroef in het loopvlak. Deze kon echter niet gerepareerd worden, omdat hij te ver aan de buitenkant van het loopvlak zat. De band kan dus alleen gerepareerd worden als het gat in het midden van het loopvlak zit. (volgens monteur van mini). Nieuwe runflat kost overigens 122 euro bij autobandenmarkt.nl 16 inch, dus dat valt mee. Las ook een prijs van 320 euro voor een 17 inch band bij de dealer!
- Deniz
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dus twee dagen terug wilde ik mijn winterbanden vervangen door mijn zomerbanden. Zitten nu dus 4 stale velgen onder mijn cooper. Ik dus mijn auto achtergelaten bij kwikfit om deze te laten monteren. Krijg ik 30min later een telefoontje dat er een scheur aan de buitenkand van een van mijn RF banden zit
De paar dagen/weken daarvoor ging het indicator voor mijn bandenspanning al vaak af.. maar bleef gewoon toch redelijk hard nog steeds. Hoe dan ook gister maar meteen 4 nieuwe Dunlop SP SPORT 9000 205/45 R17 banden gekocht voor 415 euro.
Op de andere zitten er Pirelli Euforia's onder, komt extreem slecht uit de reviews + was nog eens 150p/s. Ben toch weer voor RF's gegaan gezien ik bang was dat non-RF te soft zouden zijn... Ik wil niet het gevoel hebben dat ik in een Peugeot rij..


De paar dagen/weken daarvoor ging het indicator voor mijn bandenspanning al vaak af.. maar bleef gewoon toch redelijk hard nog steeds. Hoe dan ook gister maar meteen 4 nieuwe Dunlop SP SPORT 9000 205/45 R17 banden gekocht voor 415 euro.
Op de andere zitten er Pirelli Euforia's onder, komt extreem slecht uit de reviews + was nog eens 150p/s. Ben toch weer voor RF's gegaan gezien ik bang was dat non-RF te soft zouden zijn... Ik wil niet het gevoel hebben dat ik in een Peugeot rij..

- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: De Lier
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Het is wel zo dat een Runflat-band zo'n stijve wang heeft dat de band veel lastiger van de velg en weer op de velg te krijgen is. Bij de betere bandenbedrijven hebben ze hier beter gereedschap voor. Daarmee bestaat er ook geen kans dat ze je velg beschadigen bij het eraf halen en weer monteren van je band. En zelfs bij zo'n beter bandenbedrijf is er een keer een kop van zo'n bandenmontage-apparaat afgebroken toen ik een setje nieuwe Runflats liet monteren. En dit bandenbedrijf is de grootste en professioneelste van Nederland, dus daar ligt het niet aan. Maar het geeft wel aan hoe 'taai' die Runflats zijn om te monteren.Kiwi_Kevin schreef:Dat je er speciaal gereedschap voor nodig hebt klopt volgens mij echt niet, als het goed is kunnen ze hem er zo op persen met een normaal apparaat.

"We've got a thing that's called...MINI love"
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors