Uitval / defecte stuurbekrachtiging, pomp blijft lopen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Re: Uitval / defecte stuurbekrachtiging, pomp blijft lopen

19 mei 2015, 20:16

RoJoBo schreef:Dat dacht ik dus ook al. Ze hebben hem bij de dealer uitgelezen en zeiden dat er bij de R50 weinig uit te lezen viel. Des te vreemder vond ik het om een bedrag van Euro 99,- (excl. BTW) aan te treffen voor 'Programmeren/coderen na vervanging stuurpomp'. Nogal een bedrag voor wat schijnbaar niet nodig is.
Nee klopt. Er zijn mensen die erin trappen... :s
Afbeelding
RoJoBo
Nieuw Lid
Nieuw Lid

19 mei 2015, 20:44

Krijg op de offerte van Euro 855,- wel een korting van 10%, waarmee het bedrag op Euro 770,- uitkomt.

Gezien de bedragen die ik hier op het forum tegen kom klinkt dat dan nog wel redelijk.
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

20 mei 2015, 18:08

RoJoBo schreef:Krijg op de offerte van Euro 855,- wel een korting van 10%, waarmee het bedrag op Euro 770,- uitkomt.

Gezien de bedragen die ik hier op het forum tegen kom klinkt dat dan nog wel redelijk.
Voor €300,- heb je een gereviseerde ruilpomp, plus 2 jaar garantie. Je oude kan je dan binnen 7 dagen opsturen. Zelf eronder zetten is het goedkoopst en anders bij een plaatselijke garage. Denk dat ze binnen een uur wel klaar zijn.

Ik zou het iigv niet bij de dealer laten doen. PB Spenki anders even wat het bij hem moet kosten.

Gr,

Jermaine
Afbeelding
Roady01
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

Uitval / defecte stuurbekrachtiging, pomp blijft lopen

20 mei 2015, 18:10

Ik heb dat ook gedaan maar binnen 1 halfjaar was die ook alweer stuk. Nieuwe pomp kost rond de 400 en dat is veel beter. Wij rijden inmiddels alweer 2 jaar tevreden met een nieuwe pomp rond.
Proud to be a Mini Cooper driver.......
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

20 mei 2015, 18:16

Roady01 schreef:Ik heb dat ook gedaan maar binnen 1 halfjaar was die ook alweer stuk. Nieuwe pomp kost rond de 400 en dat is veel beter. Wij rijden inmiddels alweer 2 jaar tevreden met een nieuwe pomp rond.
Precies, kan ook. Maar dan ben je dus onder de €500,- wel klaar :-))

Was het wel een gereviseerde dan? Want je hebt 2 jaar garantie. Of kreeg je je geld terug.
Afbeelding
Roady01
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

20 mei 2015, 18:21

Ik had dus eerst gekozen voor een gereviseerde en daarna een nieuwe. Uiteindelijk dus duurder uit. Maar de pomp zelf gaat ook niet stuk maar de elektronische aansturing die erin zit. Deze verbrand namelijk na verloop van tijd vanwege de vele stof die zich erin ophoopt vanuit de koolborstels ed. Dus mechanisch is er vaak niks aan de hand. Ik adviseer dus direct een nieuwe monteren en als je zelf handig bent kun je montagekosten uitsparen. Er staan goede filmpjes hier op het forum en op youtube.
Proud to be a Mini Cooper driver.......
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 jul 2015, 09:47

micdrive schreef:Waar hebben jullie een nieuwe pomp gehaald? Gewoon bij de mini dealer of via internet? Mijn gereviseerde pomp is er weer mee opgehouden (binnen 2 jaar :s ) en probeer hem eerst nog onder garantie om te ruilen. Anders gooi ik er een nieuwe onder.
Al opgelost?
Afbeelding
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

13 jul 2015, 16:45

ok super!
Afbeelding
Misterman
Be Mini
Be Mini

31 okt 2015, 08:26

Ik heb onlangs de reparatie aan de stuurpomp van mijn mini uit 2003 met 210k op de teller laten uitvoeren bij garage Ben van Leeuwen in Ter Aar. Er werd een gereviseerde pomp teruggeplaatst en ik was € 395,00 kwijt. Stond met een uurtje weer blij buiten. Monteur had tevens goed ook voor de overige aandachtspunten van mijn auto.

Zeer tevreden!
Verkies onwetendheid wanneer kennis tot ellende leidt.
Jer84
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

31 okt 2015, 12:52

Ben wel even benieuwd naar of de gereviseerde pompen goed blijven werken, ik moet de mijne binnenkort ook maar eens vervangen. Maar denk toch aan een helemaal nieuwe
Laatst gewijzigd door Jer84 op 10 mei 2016, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
mlangenberg
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

22 jun 2016, 20:30

Toen ik thuiskwam uit werk bleef de pomp van mijn stuurbekrachtiging ook draaien. (Tenminste, hoog zoemend geluid, en de frequentie past aan terwijl ik aan het stuur draai).

Paar keer opnieuw gestart, maar na de sleutel uit het contact te halen, gaat het zoemen niet meer uit. Op aanraden van Spenki de accuklem z.s.m. er af gehaald. Nu even wachten tot de nieuwe pomp binnen is.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”