Mini Cooper S klinkt als oude VW Kever

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

10 okt 2009, 20:26

Nu heb ik dus nog meer vertrouwen in Beek. Dat er fouten maken worden gemaakt is logisch. Het gaat erom hoe je het oplost. En dat hebben ze dus perfect gedaan!!!

Hulde aan Beek!
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

10 okt 2009, 21:05

top! 8)
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

11 okt 2009, 06:06

dat klinkt weer een stuk beter, goed nieuws man!

nu weer genieten!!
Gebruikersavatar
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3776
Lid geworden op: 21 jan 2008, 01:08

12 okt 2009, 21:28

Kan het kloppen dat de MINI als ie stationair draait iets onrustiger is? Kan een van jullie dit bevestigen?
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hengelo
Berichten: 4803
Lid geworden op: 12 aug 2009, 21:33

12 okt 2009, 21:44

hoe, in toeren, of rust vd motor (bokken) of zo?
Gebruikersavatar
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3776
Lid geworden op: 21 jan 2008, 01:08

12 okt 2009, 21:50

Toeren inderdaad
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

12 okt 2009, 21:52

Heb er geen ervaring mee maar lijkt me niet onlogisch met een nokkenas die meer op prestatie gericht is dan netjes stationair draaien.
Anthony1978
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Noorderwijk
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 sep 2009, 14:43

13 okt 2009, 22:42

@Denizg
Het klopt inderdaad dat de S iets minder rustig draait op stationair toerental.

Bij Beek hebben ze dit netjes bijgeregeld door het mengsel een ietsje aan te passen. En ik moet zeggen dat het minder rustig stationair draaien bijna niet opvalt.

In ieder geval.
De mini is terug. 214 pk en hij rijdt als een raket !

Voor herhaling vatbaar.

grtz,

Gert
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Winsum
Berichten: 3067
Lid geworden op: 12 feb 2009, 10:13

13 okt 2009, 23:05

Mooi dat het goed afgelopen is 8)
Geniet van het vele vermogen!
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

14 okt 2009, 08:18

Ik had je toch gezegd dat alles in orde kwam ;)
Bij Beek weten ze echt goed wat ze doen ;)
en ik geloof best dat hij nu rijdt als een raket, volgende update een GP intercooler?
(hijs echt zen geld waard en staat toch heel mooi in de mini ;) )

Binnenkort nog eens afspreken ergens :D

groetjes, Timo
Anthony1978 schreef:@Denizg
Het klopt inderdaad dat de S iets minder rustig draait op stationair toerental.

Bij Beek hebben ze dit netjes bijgeregeld door het mengsel een ietsje aan te passen. En ik moet zeggen dat het minder rustig stationair draaien bijna niet opvalt.

In ieder geval.
De mini is terug. 214 pk en hij rijdt als een raket !

Voor herhaling vatbaar.

grtz,

Gert
Gebruikersavatar
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3776
Lid geworden op: 21 jan 2008, 01:08

14 okt 2009, 15:19

Ben je er in November bij Timo @ Beek? Op hoeveel PK'tjes zit jij nu? Ben erg benieuwd wat mijne gaat opelveren..
Anthony1978
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Noorderwijk
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 sep 2009, 14:43

18 okt 2009, 22:14

@ Timo -> we moeten inderdaad nog eens afspreken. Ik geef je nog wel een belletje.
(de bougies zijn spijtig genoeg niet gelukt, reden is dat Beek de wagen netjes terug heeft afgeleverd bij de dealer,
ik heb hem dus zelf niet meer kunnen spreken.)

MCS moet terug naar de dealer: lek aan de motorsteun. :(
(die pot aan de linkerkant van het motorcompartement als je voor de wagen staat)
Kan er nog wel mee rijden, maar verkies toch om eerst herstelling te laten doen.

Zijn er anders members die dit onderdeel nog hebben liggen ?
Volgens mij is de herstelling zelf uit te voeren.

Iemand hier ervaring mee?

Ik heb gezien dat sommigen ook een enginedemper installeren.
Is dit ter vervanging van de originele motorsteun of als extra ?

Ps, wanneer is de meeting bij Beek? :lol:
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Winsum
Berichten: 3067
Lid geworden op: 12 feb 2009, 10:13

18 okt 2009, 22:33

Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

21 okt 2009, 10:10

Adrenalin Junkie schreef:Heb je de auto niet na de tuning op de testbank gehad daar? Niks gehoord eraan?
Mijne is ook na dezelfde tuning gaan ratelen, maar dan alleen tijdens de koude start.
Hij had het zelfs direct de allereerste start, na de tuning, ik zei nog tegen Pieter, hij ratelde..? Klopt dat wel?
Zei Pieter, ja, dan komt de kettingspanner even op druk (oliedruk)

Ben zelf dus al een aantal keer terug geweest bij Beek.
Eerst was het de verkeerde olie (ze hadden de olie ook gelijk bij de tuning ff ververst, maar verkeerde olie erin gedaan), dus hebben ze de voorgeschreven olie erin gedaan (op garantie). Maar hij had het dus nog steeds.
Toen weer terug geweest, toen dachten ze de kettingspanner, terwijl ik deze tijdens de tuning had laten vervangen (en dus niet meer dan 500 a 1000km oud was), deze ook op garantie vervangen, maar dit was het ook niet.
Toen dachten ze dat het de ketting geleiders waren, deze zijn vervangen en hij tikt nog steeds, dit heb ik wel moeten betalen.
Nu denkt Klaas dat het de hydraulische klepstoters zijn, aangezien de Mini het alleen maar heeft als hij koud is.

Ikzelf heb geen idee. De auto tikt soms nog, soms niet... wel heel hard, vaak harder als op het filmpje zie beneden.
Ik kan alles wel gaan laten vervangen, punt is dat het na de tuning gekomen is - en ervoor had hij het niet, dus het heeft volgens mij zeker met die nokkenas te maken.

En we zijn niet de enige met rammelgeluiden na de tuning, Jimmysx had het ook, en zijn auto liep net zo slecht als de jouwe, bij hem waren dus de kettinggeleiders stuk. Als ik jouw was zou ik dus ook echt geen meter met je auto rijden, als je distributieketting breekt, heb je een reuze groot probleem...

Filmpje van mijn ratel:



Dus hou ons aub op de hoogte, wellicht kan ik ermee geholpen worden met mn leuke rateltje in het blok dat bij de distributieketting vandaan komt.

Ik wens je sterkte, en hoop dat het niet te ernstig is..
Even ter info, bij Jimmysx is de ratel dus weer terug gekomen, hij staat volgende week weer bij Beek....
Hopelijk is het niet te ernstig... :| :|
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Gebruikersavatar
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3776
Lid geworden op: 21 jan 2008, 01:08

21 okt 2009, 13:45

fingers crossed, mijne rijdt nog steeds als een zonnetje..

Hoe staat het dan met die van jou AJ?

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”