APK afgekeurd
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
Hoi:
Heb je het expansie vaatje al nagekeken,gaat nl inderdaad veel stuk en kost weinig ca 18,- incl nw dop.
Ze gaan vaak lekken op de rand of via dop en dan heb je ook meestal de opgedroogde koelvloeistof op
je uitlaatspruitstuk/of geribbelde plaat die er net boven zit.
Gr Roy
Heb je het expansie vaatje al nagekeken,gaat nl inderdaad veel stuk en kost weinig ca 18,- incl nw dop.
Ze gaan vaak lekken op de rand of via dop en dan heb je ook meestal de opgedroogde koelvloeistof op
je uitlaatspruitstuk/of geribbelde plaat die er net boven zit.
Gr Roy
- fortanier
- Leerling Mini lid
Bericht
Beste Padechjo,
Mijn Mini is van 2003. Als je remleidingen koopt zijn ze niet voorgebogen bij BMW. Volgens BMW waren ze voorgebogen maar toen ik ze uitpakte was het één rechte lijn. Ik heb de oude leidingen er onderuit gehaald maar die waren vastgeroest aan de voorkant waar ze omhoog gaan en waar ze met de plastic klemmetjes vastzitten. Toen heb ik de leidingen helemaal afgeschuurd totdat ze blank waren, daarna behandeld met Fertan en na 24 uur afgespoeld en afgeveegd. Met de verfafbrander warm gemaakt (niet té warm) en met een natte lap weer afgeveegd. Droog gemaakt en in de etsende primer gezet van Dupound (een ander merk is ook goed). Van karton een soort spuitcabine gemaakt en ze van alle kanten in de kleur gespoten. Bij montage heb ik voor de klemmetjes die trouwens ook geroest waren op de kurkentrekkerachtige pennetjes aan de carrosserie vaseline gesmeerd en toen de leiding weer op z'n plaats gedrukt. De zeskanten van de nippels aan de voorzijde zijn wel wat beschadigd tijdens het demonteren. De remleiding die van boven naar beneden gaat, heb ik tijdelijk afgestopt met een rubberslangetje met het ene einde over de opgaande remleiding en het andere einde afgestopt met een boortje. Als je meer wilt weten kun je me altijd bellen of emailen. 0572 391548
Groeten, Wim
Mijn Mini is van 2003. Als je remleidingen koopt zijn ze niet voorgebogen bij BMW. Volgens BMW waren ze voorgebogen maar toen ik ze uitpakte was het één rechte lijn. Ik heb de oude leidingen er onderuit gehaald maar die waren vastgeroest aan de voorkant waar ze omhoog gaan en waar ze met de plastic klemmetjes vastzitten. Toen heb ik de leidingen helemaal afgeschuurd totdat ze blank waren, daarna behandeld met Fertan en na 24 uur afgespoeld en afgeveegd. Met de verfafbrander warm gemaakt (niet té warm) en met een natte lap weer afgeveegd. Droog gemaakt en in de etsende primer gezet van Dupound (een ander merk is ook goed). Van karton een soort spuitcabine gemaakt en ze van alle kanten in de kleur gespoten. Bij montage heb ik voor de klemmetjes die trouwens ook geroest waren op de kurkentrekkerachtige pennetjes aan de carrosserie vaseline gesmeerd en toen de leiding weer op z'n plaats gedrukt. De zeskanten van de nippels aan de voorzijde zijn wel wat beschadigd tijdens het demonteren. De remleiding die van boven naar beneden gaat, heb ik tijdelijk afgestopt met een rubberslangetje met het ene einde over de opgaande remleiding en het andere einde afgestopt met een boortje. Als je meer wilt weten kun je me altijd bellen of emailen. 0572 391548
Groeten, Wim
Laatst gewijzigd door fortanier op 04 dec 2009, 13:01, 2 keer totaal gewijzigd.
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

Gelukkig heb je het makkelijker kunnen oplossen!! Goed aangepakt.
Ik had van de zomer ook afkeur op de lamp (geen xenon), ze zeiden reflector geoxideerd. Ik heb toen de hele koplamp vervangen, maar ja dat is natuurlijk wel iets prijziger met xenonhenne schreef:Er zijn sinds dit jaar of sinds een paar maanden nieuwe apk regels van toepassing!
zo moet ten aller tijde de hoogte regeling van je koplampen het doen en moet het lichtbeeld goed zijn!
wat roy zegt even het lampje nakijken, of is een reflector soms wazig of iets geoxideerd of iets dergelijks want dan krijg je ook een verkeerd lichtbeeld!

Gelukkig heb je het makkelijker kunnen oplossen!! Goed aangepakt.
- padechjo
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Ben weer terug van een "kleine" rondreis door India via Dubai en heb ik geen tijd gehad om het topic te volgen......Gisteren een afspraak gemaakt bij de BMW dealer voor het repareren van de Mini. Koelvloeistof systeem verliest nog steeds vloeistof en ben er niet gerust op. Dacht ook eerst aan lekkage bij het thermostaat huis maar zoals ik kon zien lijkt het er sterk op dat de koppakking lek is. A.s. woensdag staat ie op de brug hiervoor incl. voor de overige reparaties die gedaan moeten worden
@Fortanier: ....toch bedankt voor de tip!
@Fortanier: ....toch bedankt voor de tip!
- padechjo
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Inmiddels een diagnose ontvangen van de BMW dealer:
* Koelvloeistof lekkage komt hoogstwaarschijnlijk bij het thermostaathuis vandaan en gaat gerepareerd worden. Dus ben een klein beetje blij dat het niet de koppakking die lek is
* Koplamp geeft nog steeds een verkeerd "beeld", dit wordt veroorzaakt door de nieuwe xenon lampjes die ik onlangs heb gekocht.....ofwel goedkoop is duurkoop
* Remleidingen hebben last van putcorrosie en geen oppervlakkige corrosie....ofwel deze moeten echt worden vervangen
* Beschermhoes fuseekogel wordt vervangen
Hiernaast worden ook nog eens de remblokken en remschijven vervangen omdat deze niet meer voldoen conform de BMW eisen. Inmiddels worden er nieuwe onderdelen besteld en kan ik dit weekend weer zorgeloos rondrijden.
* Koelvloeistof lekkage komt hoogstwaarschijnlijk bij het thermostaathuis vandaan en gaat gerepareerd worden. Dus ben een klein beetje blij dat het niet de koppakking die lek is
* Koplamp geeft nog steeds een verkeerd "beeld", dit wordt veroorzaakt door de nieuwe xenon lampjes die ik onlangs heb gekocht.....ofwel goedkoop is duurkoop

* Remleidingen hebben last van putcorrosie en geen oppervlakkige corrosie....ofwel deze moeten echt worden vervangen

* Beschermhoes fuseekogel wordt vervangen
Hiernaast worden ook nog eens de remblokken en remschijven vervangen omdat deze niet meer voldoen conform de BMW eisen. Inmiddels worden er nieuwe onderdelen besteld en kan ik dit weekend weer zorgeloos rondrijden.
- WoK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zie dat er hier WEL positief word gesproken over Smudde...
zal dan bij mij wel aan de locatie liggen...
No Offense naar Fabian, want die heeft me altijd tot het uiterste geholpen...
Maar Smudde Enschede...???.....
Nee, ik ga er vanaf heden nooit meer naartoe...
Het is nu zelfs al zover dat ik de Mini weg wil doen
en terwijl ik ook altijd pre BMW was, gaat dat het ook niet worden..
Ga wel weer over naar Mercedes, in het verleden nooit problemen mee gehad...
zal dan bij mij wel aan de locatie liggen...
No Offense naar Fabian, want die heeft me altijd tot het uiterste geholpen...
Maar Smudde Enschede...???.....
Nee, ik ga er vanaf heden nooit meer naartoe...
Het is nu zelfs al zover dat ik de Mini weg wil doen
en terwijl ik ook altijd pre BMW was, gaat dat het ook niet worden..
Ga wel weer over naar Mercedes, in het verleden nooit problemen mee gehad...
- padechjo
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Mini staat morgen weer te wachten om te worden meegenomen naar huis
De garage belde nog even om te door te geven dat ze ook het rubber van de triangel hebben vervangen, want die was gescheurd. Ik wist dat 1 kant aan vervanging toe was, afijn....gaat weer extra kosten maar dan is de Mini straks weer op en top.
Trouwens....ik ben benieuwd of de BMW garage wel de instapverlichting goedkeurd terwijl dit bij een andere garage was afgekeurd.
@Wok: Heb je zoveel pech met de Mini? Je zal het ongetwijfeld al gemeld hebben op het forum maar ik lees namelijk niet alles.

Trouwens....ik ben benieuwd of de BMW garage wel de instapverlichting goedkeurd terwijl dit bij een andere garage was afgekeurd.
@Wok: Heb je zoveel pech met de Mini? Je zal het ongetwijfeld al gemeld hebben op het forum maar ik lees namelijk niet alles.
- WoK
- Volledig MINI minded!
Bericht
@padechjo
Niet alles wat verkeerd gaat met de Mini meld ik hier.
Toch is er wel het een en ander gebeurt.
Vandaag was de druppel.
Gezien er hier zoveel goed gepraat werd over Smudde dacht ik:
Tevredenheid mag uitgesproken worden, dan mag ontevredenheid ook uitgesproken worden. Bij deze dus.
Het staartje hiervan zal nog wel uitgesproken worden....
Ik wil dit nog even uitdenken, zodat ik geen verkeerde dingen ga plaatsen op dit forum.
Niet alles wat verkeerd gaat met de Mini meld ik hier.
Toch is er wel het een en ander gebeurt.
Vandaag was de druppel.
Gezien er hier zoveel goed gepraat werd over Smudde dacht ik:
Tevredenheid mag uitgesproken worden, dan mag ontevredenheid ook uitgesproken worden. Bij deze dus.
Het staartje hiervan zal nog wel uitgesproken worden....
Ik wil dit nog even uitdenken, zodat ik geen verkeerde dingen ga plaatsen op dit forum.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors