Automaat ja of nee?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Ossie
The Calendar Guy

25 jan 2010, 20:00

De restwaarde is misschien wel hoger, maar het is zeker lastiger om hem te verkopen...
Over de populariteit waar jij het over hebt, ben ik het niet mee eens. Kijk maar eens op de landelijke occasions verkoop sites en bij de dealers.
Ik doel hier specifiek op de Mini, want dit geldt misschien niet voor andere (luxe) merken.

Ieder zijn voorkeur natuurlijk, maar je bent wel in de minderheid. :wink:
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jan 2010, 20:10

Ik was al benieuwd of Gash er tussen zou staan en ja hoor! Haha :mrgreen:

Ik heb geen ervaringen met de automaat, maar zou de adviezen van Spenki niet in de wind slaan. Aan de andere kant zijn de handgeschakelde Midland bakken ook slecht en ik ben nog niet veel mensen tegengekomen die daar een pre-facelift voor hebben laten staan. Feit is wel dat het vervangen c.q. reviseren van de automaat gewoon 2 x zo duur is. En dat zou ik wel een belangrijk puntje vinden...

Succes met het maken van de keuze!! :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
spenki
Sponsor
Contacteer:

25 jan 2010, 20:54

Hoi:

Allemaal een beetje off-topic maar ik zie het zo.
Je moet lekker een automaat nemen als je dat graag wilt.
De ervaringen/klachten heb je nu gehoord dus de keuze lijkt me niet zo
moeilijk meer. Hij is zeker niet meer waard en ook moeilijker te verkopen later(eigen ervaring) en
kan bij pech veel hogere kosten met zich mee brengen. De doelgroep is nl veel kleiner voor een automaat.
Neem je daartegen een dikke BMW,Mercedes,Audi of zo met een dikke motor dan moet je eigenlijk een
automaat hebben anders is ie zeeer moeilijk verkoopbaar.
En mijn ervaring is dat mensen die een Mini willen, die willen gewoon een Mini en niets anders.
Waarom dan? Gewoon omdat het een Mini moet worden.Dus ze kijken niet eens echt naar een Swift die jonger,
goedkoper, en zeker betrouwbaarder is. (ik heb ze nl ook wel staan).
Dit is niet mijn mening maar mijn eigen ervaring.
En mijn vrouw heeft ook lekker een Mini van 2001 terwijl ze ook een Swift van 2007 kan krijgen :s :mrgreen:
Succes met je keuze en lekker doen wat je zelf wilt.

Gr Roy
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 jan 2010, 21:04

Ik rijd ook regelmatig in automaten, het rijdt erg ontspannen.
Een Yaris, maar dat vind ik niets, die schakelt niet soepel genoeg. Maar ook Audi met multitronic en BMW. Met die laatste twee heb ik absoluut geen problemen! Fijne auto's om te rijden, graag zelfs. Maar goed dat zijn een A6 2.4 V6 en een 330i... Daar zit meer dan voldoende power in om vlot mee te kunnen rijden.
(vooral die laatste :hap )
GreyCooperS
Forum Junky

25 jan 2010, 21:11

Voor de MINI hab ik MB ClK gereden en daarna een BMW 745i...daar is, zoals Spenki zegt, een automaat een must 8)

Maar in de mini wil ik toch echt lekker zelf roeren en bepalen wanneer ik zal schakelen...
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Gash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

25 jan 2010, 22:24

mushrop schreef:Ik was al benieuwd of Gash er tussen zou staan en ja hoor! Haha :mrgreen:
Ik hou wel van een beetje tegengas, anders wordt zo'n forum zo saai! Over auto's kan je blijven discussiëren ;)

Toch denk ik dat het overgrote deel van de mini-rijders uiteindelijk voor een automaat (maar geen CVT... ) zou kiezen ipv handgeschakeld wanneer je de meerprijs & eventueel hogere onderhoudskosten buiten beschouwing houdt. Ik rij zowel handgeschakelde auto's als automaten, maar wanneer ik in het woon/werk-verkeer zit dan prijs ik me gelukkig in een automaat.

Wat de duurzaamheid van de bakken betreft is het bij Mini beide niet goed.....zal je uiteindelijke toch voor een Swift moeten gaan! :evil: Als je snel wilt en toch een betrouwbare automaat dan heb ik nog een S6 Avant te koop 8)
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jan 2010, 12:00

Nope, Handbak in een mini is een Must. Sterker nog met een automaat zou ik geneens mini rijden :shock: .

Groeten
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 jan 2010, 14:19

Gash schreef:Ik hou wel van een beetje tegengas, anders wordt zo'n forum zo saai! Over auto's kan je blijven discussiëren :wink:
True :mrgreen:
PPCS schreef:Sterker nog met een automaat zou ik geneens mini rijden
x2
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 jan 2010, 18:18

@ Wicket.. is deze link niet veel beter voor je? http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=16375

Groetjes!
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Wicked
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

26 jan 2010, 20:29

Leuk om als nieuweling alle reacties te lezen. Ik heb besloten om niet te gaan voor de automaat uit 2002 met 30.000km!

Ik ga verder met mijn zoektocht en ga opzoek naar mijn 'ideale' Mini. Een handgeschakelde facelift Mini liefst Pure Silver / Zwart dak indien mogelijk met Panoramadak en half leder bekleding met 17" inch Cooper S velgen. Kleur zwart, groen of indy mag ook. Bouwjaar 2004/2005. Heb je een dergelijke Mini ergens gespot met normaal aantal km voor dat bouwjaar laat het me dan even weten.

Zijn er ook al Mini's uit 2003 met facelift?

Ik heb mijn Mini uit '89 gister verkocht en wordt vanavond opgehaald... :(
MaVaEe
Koeien-teller

26 jan 2010, 21:03

Om exact te zijn Juli 2004. 8)
Afbeelding
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 jan 2010, 23:33

Wijsheid is in Wickeds hoofd getreden..... goed zo.... :)
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jan 2010, 23:43

wat is je budget? staat hier ook een hele gave S te koop van een clublid....

deze van Brullie: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=16375

of deze: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=16329
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Gash
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

27 jan 2010, 00:03

Wicked's eigenlijke vraag ging over de betrouwbaarheid van een automaat, maar om hem nu een 6 jaar oude, handgeschakelde Mini met 230pk aan te raden......? 8)

@ Wicked: kijk eens op mobile.de, daar vind je een groot aanbod van Mini's in alle uitvoeringen en met bijkomende kosten (BPM, RDW etc.etc) erbij opgeteld vaak nog stukken goedkoper. Een auto importeren is niet eens zo lastig.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”