Rij hem nu 3 maanden, hiervoor ook een mini cooper gehad, maar kon hem goed verkopen en daarom deze terug gekocht voor een aantrekkelijk prijsje....
minipino schreef:Even een ander vraagje, heb je deze auto al lang? Zelf meegenomen uit de US?
minipino schreef:Even een ander vraagje, heb je deze auto al lang? Zelf meegenomen uit de US?
snans schreef:aan de temperatuur zal het niet liggen denk ik.
ik zou sowieso de hoedenplank sensor eens doorverbinden zodat deze al uitgesloten kan worden.
ik denk dat je echt aan de slag moet met een multimeter. zo vind ik het bv ook raar dat je geen énkel lichtje hebt als je de knop van het dak bedient.
als je hoedenplank fout zit, dan doet dat ledje in die knop rood knipperen.
hij hoort volgens mij altijd iets van kleur/lichtje te geven als je er op duwt.
zijn alle zekeringen nagekeken ?
ik zeg: meet organiseren en dat ding binnenstebuiten draaien
edit: je kan dit probleem ook eens posten op het amerikaanse MINI forum. www.mini2.com
misschien kunnen zij iets specifieks voor amerikaanse mini's verduidelijken
Berthil schreef:Hoor je wel het mechanisme in werking treden wat het schuifdak opent maar er gebeurd niets?
Dan zijn de kabels uit hun houders geschoten die het schuifdak openen, bekend probleem. Ik heb het ook gehad.
De dealer zal adviseren de gehele zonnedak cassette vervangen, een reparatie van over de 2000 Euro.
Of zelfs het gehele dak voor 5000 Euro.
Dat is echter niet nodig weet ik intussen door schade en schande, men kan ook de kabel met daaraan vast het openmechanisme vervangen. Het is wat meer werk voor de dealer maar vele malen goedkoper. Ik heb alvast een set op reserve gelegd voor de volgende keer dat het gebeurd.
Het lijkt mij ook sterk dat ze niets met een Amerikaanse computer kunnen.
De Scangauge is een apparaatje wat veel foutcodes kan resetten en die werkt op alle Mini's.
Het dak slaat trouwens geen foutcodes op als bovenstaande aan de hand is. Het mechanisme treed gewoon in werking en trekt alleen het zonnedak niet open waardoor er in de tweede stap iets mechanisch niet ontgrendeld wordt. Deze fout wordt misschien niet opgeslagen in de computer. Ik heb de cassette zelf vervangen en niets gereset en alles werkte daarna gewoon.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors