
Hulp gevraagd, getik voorrijwiel gedeelte - video
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Als je hem op het krikpunt hebt opgekrikt kun je wel een 2-de krik (indien aanwezig) onder de draagarm zetten.
Vervolgens de Subzero monteren en de krik onder het krikpunt weghalen waardoor de wagen op de krik onder de draagarm steunt en je in feite bijna de wegsituatie nabootst. Als je dan aan het wiel draait zou het getik te achterhalen moeten zijn.
Vervolgens de Subzero monteren en de krik onder het krikpunt weghalen waardoor de wagen op de krik onder de draagarm steunt en je in feite bijna de wegsituatie nabootst. Als je dan aan het wiel draait zou het getik te achterhalen moeten zijn.
Laatst gewijzigd door ginoceros op 05 apr 2010, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
naja, ik heb gewoon de zomervelgen eronder gelaten, deze tikken niet...
ga binnenkort toch langs Beek, dus dan kunnen die er even naar kijken.
Zoiezo moeten die rubbers binnenkort vervangen worden, die zijn echt super gaar geworden.
ga binnenkort toch langs Beek, dus dan kunnen die er even naar kijken.
Zoiezo moeten die rubbers binnenkort vervangen worden, die zijn echt super gaar geworden.
MINI COOPER S R53 pre-facelift


- koosie
- Volledig MINI minded!
Bericht
ik schop deze even omhoog, ik heb hetzelfde geluid alleen bij insturen naar links of naar rechts begint hij te tikken, iemand een iedee waar dit aan kan liggen? hij is al naar de garage geweest hier konden ze echter niets vinden, ze hebben het geluid wel geconstateerd maar kunnen er niet achterkomen waar het vandaan komt? en als hij vrij draait op de brug is het weer niet
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Met spacers krijg je extra slijtage van veerschotels en/of Homokineten. En dat merk je dan weer niet als je de auto opkrikt en de wielen vrij (=onbelast) laat draaien
Dus veerschotels of homokineten.
Slijtage neemt toe met sportief weggedrag en neemt toenaarmate de spacers dikker zijn
Dus veerschotels of homokineten.
Slijtage neemt toe met sportief weggedrag en neemt toenaarmate de spacers dikker zijn
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Als het kan (ivm met je schroefset/ET waarde van je velgen) zou ik de spacers eens verwijderen en luisteren of het geluid dan weg is. Bij mij waren de spacers het probleem... Er zat een randje aan de binnenzijde van de centreerring waardoor de spacer niet 100% vlak op de naaf kwam te liggen. Dan gaat ie continu als het ware liggen kantelen (we praten over een paar tiende van een mm) en dat maakte bij mij een klikkend/tikkend geluid. Heel irritant!koosie schreef:Ha die Peter ja ik heb spacers voor
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Ik heb het nog steeds.
Ze zijn er bij Beek een behoorlijke tijd ook mee bezig geweest maar geen resultaat nog.
Waar we op uit kwamen met testen: bij de voor remklauwen de zuigers zo ver mogelijk ingedrukt zodat de remschijven helemaal vrij lopen van de remblokken, dan heen en weer rijden terwijl links en rechts te sturen en niet remmen (enkel met handrem) en toen was het tikken iedere keer weg, en zodra je ff de rem aantikte en weer ging testen met heen en weer rijden en naar links en rechts sturen begon het weer.
Wat Beek dus dacht was een veertje aan de bovenzijde te plaatsen zodat de remblokken weg "geduwd" worden vanaf de remschijven en niet kunnen tikken.
Opzich wel logisch, maar wat ik later weer een keer hoorde was hetzelfde tikken terwijl ik door een bocht reed, en licht mn voet op de rem had, en dan kunnen de remblokken geen ruimte krijgen om te bewegen.
Ik heb het met de 17" velgen erger (met spacers) dan met de 18" velgen zonder spacers, maar nog steeds te horen.
Het zal wel niks ernstigs zijn anders was het al stuk geweest denk ik...
Zou ook echt niet meer weten wat het moet zijn.
Ze zijn er bij Beek een behoorlijke tijd ook mee bezig geweest maar geen resultaat nog.
Waar we op uit kwamen met testen: bij de voor remklauwen de zuigers zo ver mogelijk ingedrukt zodat de remschijven helemaal vrij lopen van de remblokken, dan heen en weer rijden terwijl links en rechts te sturen en niet remmen (enkel met handrem) en toen was het tikken iedere keer weg, en zodra je ff de rem aantikte en weer ging testen met heen en weer rijden en naar links en rechts sturen begon het weer.
Wat Beek dus dacht was een veertje aan de bovenzijde te plaatsen zodat de remblokken weg "geduwd" worden vanaf de remschijven en niet kunnen tikken.
Opzich wel logisch, maar wat ik later weer een keer hoorde was hetzelfde tikken terwijl ik door een bocht reed, en licht mn voet op de rem had, en dan kunnen de remblokken geen ruimte krijgen om te bewegen.
Ik heb het met de 17" velgen erger (met spacers) dan met de 18" velgen zonder spacers, maar nog steeds te horen.
Het zal wel niks ernstigs zijn anders was het al stuk geweest denk ik...
Zou ook echt niet meer weten wat het moet zijn.
MINI COOPER S R53 pre-facelift


- franklyn85
- Volledig MINI minded!
- Locatie: heemskerk
Bericht
volgens mij hadden we er zondag met 220 km/h geen last van...............lol 

burn rubber not your soul


Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors