Hoog verbruik...

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Afstellen verbruik

27 nov 2010, 14:08

in het "star wars" topic :s (hoe het kan weet ik nog steeds niet ?)
heb ik verteld over mijn problemen met een ecu-module die de ontsteking regelt.
deze is door de Dealer vervangen.
Maar nu......... na een aantal weken is het brandstofverbruik explosief gestegen.
van 8,6/100 naar 9.2/100 :roll: maar mijn rijstijl is niet verandert :mrgreen: .
is het verbruik motorisch af te stellen,of moet er het e.e.a. anders geprogrammeerd worden ?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

27 nov 2010, 14:35

Zo'n gering meerverbuik kan al komen omdat het nu kouder is buiten.
Meer lucht in de motor kan ook meer benzine bij, 0,6l zou ik niet explosief willen noemen.
Op maat software zal je verbruik naar beneden halen als je rechtervoet niet zwaarder wordt door de tuning.
Kijk je trouwens op je boordcomputer of tel je echte kilometers en de getankte brandstof?
Die boordcomputer is namelijk behoorlijk onnauwkeurig.

Je Star Wars was per ongeluk naar dat verkeerde topic verplaats maar is naderhand herstelt omdat er al een onderwerp was waarover je topic ging en die zijn samengevoegd. Deze vraag heb ik trouwens ook weer samengevoegd met een bestaand topic. De zoekfunctie kan veel informatie opleveren en als dat nog geen antwoord op je vraag is kun je beter in een bestaand topic over je onderwerp je vraag plaatsen want dan krijgen de mensen die al gereageerd hebben (en er dan meestal ervaring mee hebben) een e-mail.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”