Ik heb nog een mooie mini gevonden via marktplaats, het is een gele cooper S uit 2002, in 2005 ingevoerd uit duitsland, altijd onderhouden bij een duitse BMW dealer, auto is getuned naar 200pk door DS tuning, auto is ook verlaagd. ik kan een bijzonder mooie dael maken met de verkoper, maar ik ben een beetje huiverig omdat de auto getuned is, ook krijg ik geen garantie op de auto omdat de eigenaar handeld in auto's.
Is het verstandig om deze auto te kopen? en waarkan ik een auto laten keuren (geen apk) om te kijken of er geen verborgen gebreken aan zijn.
link naar de advertentie:
[web]http://auto.marktplaats.nl/mini/6967305 ... BwnVsz8%3D[/web]
Aankoop Cooper S -> waar op letten!!??
- kamiel
- Be Mini
Bericht
owja, ook zat er een scheurtje in de rechter A-stijl,dit was nogal knullig geplakt, maar mijn grotere vrees is dathet een schade bak is geweest, of ergens met zijn A-stijl of dak tegen op is gereden, is er een manier om na te gaan of hij schade heeft gehad en is deze zwarte kap op de A-stijl te vernieuwen??
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
die kap is zonder meer te vernieuwen...
Hoe schade te ontdekken?
1 let op de naden van de carosseriedelen, dus of de deuren er goed inhangen etc..
2 als je dan toch naar de deuren kijkt... kijk dan naar scharnierpunten of deze nog goed in de verf staan...
3 onder de motorkap kijken of alles netjes in de kleur is (chassisbalken etc) en of lasnaden er GOED uitzijn
4 achterbak... ff de bekleding weg.. dus van de bodem..(ff kijken of er niet gelas/geklopt is) en ook achter de klepjes aan de zijkanten in de achterbak..
Ga vooral op je gevoel af!! heeeeeel belangrijk.... kijk wat voor gevoel je bij de verkoper hebt..
succes
groeten
coen de korte
Hoe schade te ontdekken?
1 let op de naden van de carosseriedelen, dus of de deuren er goed inhangen etc..
2 als je dan toch naar de deuren kijkt... kijk dan naar scharnierpunten of deze nog goed in de verf staan...
3 onder de motorkap kijken of alles netjes in de kleur is (chassisbalken etc) en of lasnaden er GOED uitzijn
4 achterbak... ff de bekleding weg.. dus van de bodem..(ff kijken of er niet gelas/geklopt is) en ook achter de klepjes aan de zijkanten in de achterbak..
Ga vooral op je gevoel af!! heeeeeel belangrijk.... kijk wat voor gevoel je bij de verkoper hebt..
succes
groeten
coen de korte
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het kenteken is van +/- 08-2006 en niet van 2005. Dus is de auto net in NL. Ik zou de dealer bellen waar de auto in Dld in onderhoud is geweest, wellicht kan die je meer vertellen. Verder zou ik de auto anbieden bij een lokale Minidealer. Zij kunnen direkt de zwakke plekken zien en kijken of de auto schade heeft gehad. Als ie schade heeft gehad, kunnen zij wellicht ook zien of deze goed hersteld is. Ook niet onbelangrijk; gaat het airbaglampje branden als je het contact aanzet? Wellicht da het lampje niet aangaat omdat er een paar klapzakken missen.... Dan uiteraard laten staan.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat zwart op de A-stijl is maar een plastic afdekking die je er zo aftrekt en verwisselt (voor 32.50 zoals coen schrijft). Als dat door schade is ontstaan moet er veel meer kapot zijn geweest en hadden ze de A-stijl afdekking ook kunnen vervangen.
Maar ik zou inderdaad een MINI dealer of erkend schadebedrijf naar de auto laten kijken, een schadebedrijf ziet zo of er schade aan is geweest.
Zo te zien zit er ook een andere uitlaat onder.
Succes.
Maar ik zou inderdaad een MINI dealer of erkend schadebedrijf naar de auto laten kijken, een schadebedrijf ziet zo of er schade aan is geweest.
Zo te zien zit er ook een andere uitlaat onder.
Succes.
- Menno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Toen ik een half jaar geleden voor een Mini rond aan het neuzen was, kwam ik deze ook al tegen. Stond toen nog niet op NL-kenteken en meen me te herinneren dat ze er toen iets van €15.000 voor vroegen. Destijds was dat bij een garage, meen in Maastricht of Heerlen.
- kamiel
- Be Mini
Bericht
Dat is een heel stuk minder als het bedrag waar hij nu voor te koop staat!! kun je misschien iets herrineren of hij toen stond met schade af iets dergelijks, gezien de toenmalige prijs van 15000euro?Menno schreef:Toen ik een half jaar geleden voor een Mini rond aan het neuzen was, kwam ik deze ook al tegen. Stond toen nog niet op NL-kenteken en meen me te herinneren dat ze er toen iets van €15.000 voor vroegen. Destijds was dat bij een garage, meen in Maastricht of Heerlen.
- MoNkToNk
- Mod virus alert!
Bericht
Het zal waarschijnlijk de ex-BPM prijs geweest zijn, omdat ie niet op NL-kenteken stond.kamiel schreef:Dat is een heel stuk minder als het bedrag waar hij nu voor te koop staat!! kun je misschien iets herrineren of hij toen stond met schade af iets dergelijks, gezien de toenmalige prijs van 15000euro?Menno schreef:Toen ik een half jaar geleden voor een Mini rond aan het neuzen was, kwam ik deze ook al tegen. Stond toen nog niet op NL-kenteken en meen me te herinneren dat ze er toen iets van €15.000 voor vroegen. Destijds was dat bij een garage, meen in Maastricht of Heerlen.
- kamiel
- Be Mini
Bericht
Ik sta dus een beetje voor een delemma, ik kan dus de gele mini kopen en dan moet ik op mijn peugeotjes 106 en 206, 9500euro bijleggen, voor de electrik blauwe mini bij jos kallen moet ik er tusssen de 10000 en 10500euro bijleggen, deze laatste auto heeft wel een chillie pakket en minder kilometers gelopen, daarintegen zit op de gele mini een ander onderstel en is hij getuned. op de blauwe mini krijg ik drie maanden bovag garantie, op de gele geen garantie.
pfffff het is een beetje een luxe probleem.

pfffff het is een beetje een luxe probleem.

- Blont-007
- NMC Legend
Bericht
Kijk ook eens even hier, heb je nog 2 jaar MINI-next garantie en voor mss wel iets meer zit hier ook wel wat leuks bij.....
[web]http://www.mininext.nl/[/web]
[web]http://www.mininext.nl/[/web]
Laatst gewijzigd door Blont-007 op 22 jan 2007, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors