Defecte versnellingsbak

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Mightymike
One wheel wonder
One wheel wonder

24 mar 2007, 13:18

Petra schreef:Het bizarre is ook dat schakelen gewoon heel soepel en goed gaat. Er komt alleen een soort grommend geluid uit de versnellingsbak...Volgens Breeman kan de versnellingsbak in elkaar draaien...
Is het niet mogelijk om de versnellings bak te repareren dan?? de midland versnellings bak is naar mijn weten heel makkelijk uit en in elkaar te zetten... dan vervangen ze de kapotte delen en dat lijkt me een stuk goedkoper...
het kost dan wel wat meer tijd i.v.m het bestellen van onderdelen maar de reparatie zal niet zo duur zijn...

Greetz Mike
kamiel
Be Mini
Be Mini

24 mar 2007, 15:32

in moderne autogarages word niet meer uit elkaar gehaald, als iets kapot is word het voledig vervangen, dus een nieuwe versnellingsbak of niets :s :s

Ik had met mijn cooper s een olielek bij de warmte wisselaar van de olie (zit onder het oliefilter) ik had zoiets van misschien een nieuwe pakking of keerring, maar nee hoor, ze vervangen gelijk de hele unit voor een nieuwe, kosten 500euro.
Waar is die goede oude tijd gebleven dat ze daadwerkelijk auto's repareerden........
Mightymike
One wheel wonder
One wheel wonder

24 mar 2007, 16:26

kamiel schreef:in moderne autogarages word niet meer uit elkaar gehaald, als iets kapot is word het voledig vervangen, dus een nieuwe versnellingsbak of niets :s :s

Ik had met mijn cooper s een olielek bij de warmte wisselaar van de olie (zit onder het oliefilter) ik had zoiets van misschien een nieuwe pakking of keerring, maar nee hoor, ze vervangen gelijk de hele unit voor een nieuwe, kosten 500euro.
Waar is die goede oude tijd gebleven dat ze daadwerkelijk auto's repareerden........
ik heb zelf een aantal jaar bij een bmw dealer gewerkt en heb daar toen ook een cursus moeten doen om de midland bakken te repareren en dat is daarna ook regelmatig gebeurt omdat dat in veel gevallen een stuk goedkoper was...

Greetz Mike
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mar 2007, 17:22

Mightymike schreef:
kamiel schreef:in moderne autogarages word niet meer uit elkaar gehaald, als iets kapot is word het voledig vervangen, dus een nieuwe versnellingsbak of niets :s :s Waar is die goede oude tijd gebleven dat ze daadwerkelijk auto's repareerden........
ik heb zelf een aantal jaar bij een bmw dealer gewerkt en heb daar toen ook een cursus moeten doen om de midland bakken te repareren en dat is daarna ook regelmatig gebeurt omdat dat in veel gevallen een stuk goedkoper was... Greetz Mike
Het is vaak een kwestie van mentaliteit van de garagist.
De ene (verstandige) ondernemer denkt aan het grote belang en repareert wat rendabel en verantwoord is om te repareren. De andere (kortzichtige) ondernemer claimt alles wat los en vast zit onder garantie.
Niet beseffende dat ie zo de gehele organisatie nodeloos veel geld laat betalen.
Jammer, maar het gebeurt veel (teveel). :(
Petra
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

25 mar 2007, 11:01

Mightymike schreef:
kamiel schreef:in moderne autogarages word niet meer uit elkaar gehaald, als iets kapot is word het voledig vervangen, dus een nieuwe versnellingsbak of niets :s :s

ik heb zelf een aantal jaar bij een bmw dealer gewerkt en heb daar toen ook een cursus moeten doen om de midland bakken te repareren en dat is daarna ook regelmatig gebeurt omdat dat in veel gevallen een stuk goedkoper was...

Greetz Mike

Mike,
Weet jij misschien bij welke bmw dealer ik de versnellingsbak kan laten repareren? Bij Breeman wordt de gehele bak vervangen...Ik ben echter niet van plan nog 1 keer terug te gaan naar Breeman...zij zijn niet bereid ook maar enige moeite voor me te doen voor een coulance regeling!!
M7 Racing
Enthousiast
Enthousiast

26 mar 2007, 10:52

Weet je wat er defect is, wij hebben nog wel spare part liggen, wij halen alle orginelen tandwielen eruit en vervangen deze voor andere, als je weet wat er loos kan ik je wel vertellen of wij het kunnen maken.

M7 Racing

Carlo
Petra
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

26 mar 2007, 11:44

M7 Racing schreef:Weet je wat er defect is, wij hebben nog wel spare part liggen, wij halen alle orginelen tandwielen eruit en vervangen deze voor andere, als je weet wat er loos kan ik je wel vertellen of wij het kunnen maken.

M7 Racing

Carlo

Hoi Carlo,

We vermoeden de differentieellagers...

Gr,
Petra
Petra
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

05 apr 2007, 16:49

Hierbij het vervolg van mijn versnellingsbakprobleem. Mini Nederland is niet onder de indruk van mijn faxen, telefoontjes en aangetekende brief en is dus niet bereid tot een coulance regeling. De reden hiervoor is dat mijn auto inmiddels ruim 5 jaar oud is.....Naast het probleem met de versnellingsbak heb ik ook een storing in de airbag. Ook deze kosten komen volledig voor mijn rekening ondanks de brief van Mini USA die ik had meegestuurd (hierin wordt door Mini USA bevestigd dat zij de garantietermijn hebben verlengd m.b.t. het airbaglampjeprobleem). Al met al, veel moeite moeten doen maar helaas geen positief antwoord van Mini Nederland....om moedeloos van te worden!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

05 apr 2007, 17:16

Jammer dat je tegen zo'n muur oploopt.
Ik denk dat ze een klant kwijt zijn als je naar een andere auto gaat kijken.

Maar diegene die je de Mini heeft verkocht gaat zeker ook niet vrijuit.
Laatst gewijzigd door Berthil op 05 apr 2007, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

05 apr 2007, 17:17

Wat nu? Alles zelf betalen? Balen zeg :evil:
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 apr 2007, 19:37

Berthil schreef:Jammer dat je tegen zo'n muur oploopt. Ik denk dat ze een klant kwijt zijn als je naar een andere auto gaat kijken. Maar diegene die je de Mini heeft verkocht gaat zeker ook niet vrijuit.
Inderdaad vet balen. :(

Maar je leverancier heeft toch bepaalde en duidelijk omschreven verplichtingen;
het product dat hij levert moet aan bepaalde verwachtingen voldoen.
In het geval van je versnellingsbak lijkt dit NIET het geval te zijn.

Tijd om je rechtsbijstand of de Consumentenbond in te schakelen.
Jeroenuke
Enthousiast
Enthousiast

17 mei 2007, 10:37

Vraagje:

Hoe is dit afgelopen? :roll:

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”