Lek (thermostaat huis)

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2007, 13:52

Ik hoop voor jou dat 't alleen een kwestie van veel lucht in het koelsysteem is, Ivo.
:?
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2007, 17:22

Jenkins schreef:Ik hoop voor jou dat 't alleen een kwestie van veel lucht in het koelsysteem is, Ivo.
Kan dat nog zo lang na het vervangen van het thermostaathuis dan? Dat is imiddels ruim vier weken geleden en de koelvloeistof is sindsdien al twee keer bijgevuld door de dealer en het peil blijft zakken (wel een stuk minder snel dan voor het vervangen van het thermostaathuis). Een borrelend geluid zoals jij dat had heb ik ook nog nooit gehoord. De auto rijdt en klinkt nog net als voor het probleem.
Afbeelding
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2007, 17:32

ohjee ... ik zal mijn peil dus eerdaags ook maar eens nakijken
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2007, 17:36

Ivo schreef:
Jenkins schreef:Ik hoop voor jou dat 't alleen een kwestie van veel lucht in het koelsysteem is, Ivo.
Kan dat nog zo lang na het vervangen van het thermostaathuis dan? Dat is imiddels ruim vier weken geleden en de koelvloeistof is sindsdien al twee keer bijgevuld door de dealer en het peil blijft zakken (wel een stuk minder snel dan voor het vervangen van het thermostaathuis). Een borrelend geluid zoals jij dat had heb ik ook nog nooit gehoord. De auto rijdt en klinkt nog net als voor het probleem.
Het blijven bijvullen is natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid lucht in het koelsysteem.
Als je de pech hebt dat er veel lucht in zit, die langzamerhand door de koelvloeistof wordt weg gedrukt,
zul je vaker moeten bijvullen, ja. De monteur vertelde mij dat de motor in de Mini een crime is om te ontluchten...!

Als je onder je auto geen gedruppel ziet en je koppakking lekt niet, dan kan het bijna niet anders dan alleen lucht zijn.
(maar ja, ik ben geen monteur, dus toch terug brengen!)

:|
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 okt 2007, 17:36

Bij mijn MINI wordt o.a. de waterpomp, thermostaathuis, allerlei slangen, etc. vervangen.

Ben benieuwd of de koppakking heel is en blijft en niet dat de kop inmiddels al krom getrokken is...

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
emillio
Be Mini
Be Mini

15 okt 2007, 19:48

Hmm....klinkt weer des Breemans...

Toevallig al 2x het zelfde geintje gehad....elke keer na een beurt na een dikke 10000 km het expansievat leeg....

2x naar de garage geweest, systeem afgeperst en volgens Breeman geen lekkage.....

"Zolang het lampje van de temperatuur niet brand is er geen probleem hoor!!!"

Dan wel heel frappant dat jouw wagen er voor weg wordt gesleept???

Hij mag volgende week vrijdag weer voor een grote beurt naar de Breemannen....laatste x in de Mini Next garantie periode....toch maar wat harder aandringen op deze Koelvloeistof problematiek!!!!
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 okt 2007, 19:56

emillio schreef:laatste x in de Mini Next garantie periode....toch maar wat harder aandringen op deze Koelvloeistof problematiek!!!!
Hmmm.
Stel nu, he... Puur hypothetisch gesproken...

Je stuurt een email naar de Breemannekes waarin je de koelvloeistofproblematiek van begin tot eind beschrijft.
Dus inclusief de gedane reparaties + de effecten er van (of het uitblijven daarvan!).
En je vraagt tenslotte om nog eens zeer veel aandacht hieraan te besteden bij de volgende Mini Next onderhoudsbeurt.

't Zou je zo maar wat discussiëren kunnen besparen, MOCHT het hiermee na de garantie fout gaan.

:wink:
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 okt 2007, 20:19

Vanmiddag mocht ik dan zowaar mijn MINI weer na ruim een week ophalen.

Het wachten was op een waterslang... :s

Deze keer is het thermostaathuis vervangen (schijnt een bekend 'probleem' te zijn) en ook nog eens de waterpomp met allerlei slangen en dergelijke... :?
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
am
amokjeeh

31 okt 2007, 13:26

En hier ook bingo. Zag gisteravond de temperatuur enorm hoog oplopen (zonder een melding overigens). Reservoir kurkdroog, terwijl een maand geleden het reservoir nog mooi tussen min en max stond.

Net de auto bij de dealer achtergelaten en hoor rond 4 uur wat er gaat gebeuren. Als die gaat overnachten nog even terug voor een leenauto. Keep you posted, dit probleem klinkt bijna common :?

Edit: trouwens bij het afzetten van de motor een mechanisch geluid (net of er een klep gesloten wordt) rechts achter het dashboard. Toevallig ook ineens sinds gister.
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 okt 2007, 15:35

Ik zag vandaag met het monteren van nieuwe koplampen dat mijn Koelvloeistof een stuk onder het MIN zat! Dus meteen naar dealer gereden en bij laten vullen.. Ik ga het dus even in de gaten houden ;)
am
amokjeeh

31 okt 2007, 17:45

Net een 320D opgehaald, auto was niet klaar en ze gingen er morgen mee verder. Ach dit is ook geen straf, maar toch geen mini ;)

Tis onder andere iets met het thermostaathuis trouwens, stond nog niet op de werkbon dus wist niet wat er meer mis mee was.
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 okt 2007, 18:03

Bij ons is alles weer helemaal in orde. Ruim twee weken geleden is de boel weer goed nagekeken door de dealer en er bleek toch ergens een lekkage op een of andere overgang te zitten (dus toch niet de koppakking). Het heeft even geduurd, maar alles is netjes onder garantie opgelost.
Afbeelding
am
amokjeeh

03 dec 2007, 20:23

amokjeeh schreef:Net een 320D opgehaald, auto was niet klaar en ze gingen er morgen mee verder. Ach dit is ook geen straf, maar toch geen mini ;)

Tis onder andere iets met het thermostaathuis trouwens, stond nog niet op de werkbon dus wist niet wat er meer mis mee was.
Inmiddels weer een bezoekje verder en het blijft maar verdwijnen :(, morgenochtend weer de auto neerzetten dus :?
pelimi
Nieuw Lid
Nieuw Lid

17 dec 2007, 21:08

Ook ik nu lekkage.

One (pepper/salt) uit sept.2005 met 13000km.
Zie ik ook druppels koelvloeistof onder de wagen hangen.
Reservoir op minimum, was 1 mnd geleden ook en toen bijgevuld.

Deze week maar eens langs de dealer. Zal mij benieuwen hoe coulant men is.
am
amokjeeh

18 dec 2007, 12:13

Laatste keer had ik trouwens een slang die stuk was, daarna verdween het weer als sneeuw voor de zon en heeft ie weer twee dagen bij BMW gestaan.

Niets kunnen vinden dus hebben ze het reservoir maar tot de rand gevuld :|

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”