Koppeling maakt herrie

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
coendek
Stoepsleutelaar

25 okt 2007, 18:38

goed geregeld!! :D

moet ook zeggen dat renova het altijd super netjes oplost!! :D

Coen
Francisca
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 okt 2007, 21:41

Ook ik ben nieuwsgierig naar de ontwikkelingen bij jullie, want ook ik heb het probleem van dat rotgeluid bij het optrekken in de eerste versnelling.
Het gekke is dat ik het pas ben gaan horen sinds de auto een grote beurt heeft gehad, de remblokken en de motorventilator zijn vervangen.
Toch nog maar eens navragen bij de garage.
Coen, succes met je zoveelste klus.

Groetjes Francisca
Francisca uit Axel.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

26 okt 2007, 06:28

Francisca schreef:Ook ik ben nieuwsgierig naar de ontwikkelingen bij jullie, want ook ik heb het probleem van dat rotgeluid bij het optrekken in de eerste versnelling.
Het gekke is dat ik het pas ben gaan horen sinds de auto een grote beurt heeft gehad, de remblokken en de motorventilator zijn vervangen.
Toch nog maar eens navragen bij de garage.
Coen, succes met je zoveelste klus.

Groetjes Francisca
dat is gewoon toeval heeft niets met die beurt te maken.
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 okt 2007, 09:14

Komt omdat het nu kouder wordt, hoe kouder hoe eerder het geluid optreedt. Is alleen de eerste minuut. Geen gebrek aldus de dealer.

Ik had er in de zomer en na-zomer geen last van. Nu soms heel even tijdens het aanrijden.
Laatst gewijzigd door Nexus op 24 nov 2007, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
coendek
Stoepsleutelaar

26 okt 2007, 11:01

verhuizen naar een warm land... maar helaas als het erger word dan hoor je het ook als het warmer weer is... :(

Coen
speedy
NMC Legend
NMC Legend

28 okt 2007, 08:34

:shock:
Laatst gewijzigd door speedy op 11 jan 2010, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
coendek
Stoepsleutelaar

28 jan 2008, 18:35

jullie weten dat ik binnenkort mijn auto ga verkopen maar dat geluid van die koppeling zit er ook nog steeds in... vind het mega zonde om daar nog geld in te stoppen maarja.. tis wel een rot gehoor..

wat zouden jullie doen!?
Francisca
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 jan 2008, 19:42

Hoor je het bij jou continue dan ?
Bij mij zo maar af en toe, op bepaalde dagen, waarschijnlijk afhankelijk van de vochtigheid.
Misschien heb je mazzel als het tijdens de proefrit niet is.
Maar inderdaad zoals quattro zegt het is een probleem bij vele mini's, je kan het vertellen en evt een korting geven, dan moet de nieuwe eigenaar zelf maar zien of hij het laat maken of niet.
Er zijn er ook al die het laten maken hebben en waar het binnen de korste keren terug is, dus of het veel nut heeft ...
Dus nee, ik zou er mijn geld niet meer instoppen als ik jou was !
Francisca uit Axel.
coendek
Stoepsleutelaar

11 feb 2008, 10:57

bij mij is het af en toe.... maar zit nu toch te denken om het nog even te laten doen. Hou er niet van om een auto met een mankement te verkopen.... :?

keep you guys posted!

Coen
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 feb 2008, 19:10

coendek schreef:bij mij is het af en toe.... maar zit nu toch te denken om het nog even te laten doen. Hou er niet van om een auto met een mankement te verkopen.... :?

keep you guys posted!

Coen
Kijk dat vind ik nou netjes van je Coen. Ik heb nadat ik m'n Coopertje pas heb ingeruild nog de accu en het thermostaathuis laten vervangen voordat ik 'm aan de dealer terug heb gegeven. Toch nog een aardige rekening, maar dit alles onder het motto 'jij levert mij een perfekte auto, ik lever jou een perfekte auto'. Ik hou daarvan. Eerlijk zaken doen.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

11 feb 2008, 19:12

Ik heb het geluid ook weleens. Het ligt er net aan hoe je de koppeling bediend. Als je teveel slipt hoor je het.
TomSR
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

11 feb 2008, 21:15

Het probleem heb ik al vrij lang (Zie ook dit topic). Eind vorig jaar stak het de kop op toen het koud en vochtig werd. Wetende dat het geen kwaad kan rij ik er al die tijd mee rond. Frapant is dat het soms dagen erg hardnekkig is en dan dagen achtereen weer verdwijnt. Heb geen zin erin om een eurootje of duizend in een onschadelijk mankementje te steken nu. Mocht ik er wat aan gaan doen, dan liever gelijk een betere koppeling erin.
coendek
Stoepsleutelaar

11 feb 2008, 22:42

Er gaat zaterdag een nieuwe koppeling in en druk groep.. dus gewoon een complete nieuwe koppelings set... gelijk maar flinke beurt laten geven dan.. nieuwe olie/filter en koelvloeistof etc.....

en dan verkopen :?
coendek
Stoepsleutelaar

11 feb 2008, 22:53

Sepp schreef:
coendek schreef:bij mij is het af en toe.... maar zit nu toch te denken om het nog even te laten doen. Hou er niet van om een auto met een mankement te verkopen.... :?

keep you guys posted!

Coen
Kijk dat vind ik nou netjes van je Coen. Ik heb nadat ik m'n Coopertje pas heb ingeruild nog de accu en het thermostaathuis laten vervangen voordat ik 'm aan de dealer terug heb gegeven. Toch nog een aardige rekening, maar dit alles onder het motto 'jij levert mij een perfekte auto, ik lever jou een perfekte auto'. Ik hou daarvan. Eerlijk zaken doen.
Dit is waarschijnlijk het verschil tussen een liefhebber en een handelaar.. Die zal het werkelijk een worst wezen of hij goed onderhouden is of niet!

Ik hou er van om de auto goed en netjes af te leveren.. want ik zou er ook van balen als ik een auto koop die "niet goed" blijkt te zijn.. daarom zorg ik ervoor dat de auto goed is als ie afgeleverd word.

dus na zaterdag een nieuwe koppelingsset erin :wink:

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”