Aankoop Cooper S -> waar op letten!!??

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
kamiel
Be Mini
Be Mini

22 jan 2007, 14:39

Maaij schreef:Ik weet nog ergens een PW MINI Cooper te staan ;)
mooie cooper!!!! maar helaas geen cooper S :( en daar ben ik toch echt naar op zoek.
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jan 2007, 17:40

MoNkToNk schreef:
kamiel schreef:
Menno schreef:Toen ik een half jaar geleden voor een Mini rond aan het neuzen was, kwam ik deze ook al tegen. Stond toen nog niet op NL-kenteken en meen me te herinneren dat ze er toen iets van €15.000 voor vroegen. Destijds was dat bij een garage, meen in Maastricht of Heerlen.
Dat is een heel stuk minder als het bedrag waar hij nu voor te koop staat!! kun je misschien iets herrineren of hij toen stond met schade af iets dergelijks, gezien de toenmalige prijs van 15000euro?
Het zal waarschijnlijk de ex-BPM prijs geweest zijn, omdat ie niet op NL-kenteken stond.
Dat was destijds inderdaad ex-BPM..
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jan 2007, 21:31

Dekra keuring kan ook in Nederland. Op de site van Dekra vind je meer info (->producten, occasionkeuring), kost 255 euro voor een occasion keuring. Daarmee kun je het risico in ieder geval voor een flink deel beperken.

Wanneer de verkopende partij een schoon geweten heeft, zal deze geen probleem hebben met een dergelijke keuring voor aankoop.
kamiel
Be Mini
Be Mini

27 jan 2007, 19:24

Nou, het "kwaad is al geschied" vandaag zijn we (ik en mijn vriendin) eigenaar geworden van een bijzonder mooie cooper S!!
Niet de boven genoemde gele mini en ook niet de blauwe mini, het is een dark silveren geworden met een wit dak en speigels, chili pakket, Xenon, zwart leder intrieur en vier nieuwe banden :mrgreen:

Heb hem gekcht bij www.autogoeree.nl in Goeree overflakkee (ja ja) ik heb nog behoorlijk wat terug gekregen voor onze twee peugeot's en hebben denk ik toch wel een mooie deal gemaakt, zeker omdat de auto uit 2003 is en maar 36000km op de klok heeft staan, hij is dus eigenlijk bijna nieuw :D :D :shock:

Is er verder nog iamand die wel eens gereden heeft met nankang banden?? op www.autobandenmarkt.nl zien de revieuws er gunstig uit, de band is goedkoop maar wel te vergelijken met zero nero's of toyo's

Vrijdag gaan we hem ophalen en zal ik nog wat meer foto's posten :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2007, 20:31

Mooie Mini hoor 8) !!!

Wel een ingevoerde zo te zien.. Goed opgelet dat ie geen schade heeft gehad? :)
kamiel
Be Mini
Be Mini

27 jan 2007, 20:38

Menno schreef:Mooie Mini hoor 8) !!!

Wel een ingevoerde zo te zien.. Goed opgelet dat ie geen schade heeft gehad? :)
Uit belgie :shock: en voor zover ik kon nagaan heeft hij geen schade gehad, maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit.
Verzekerings experts hebben daar zo'n programma voor, ze voeren het kenteken in en dan zien ze er ooit een schade claim is geweest op dat kenteken, weet iemand hoe zoiets werkt?
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

27 jan 2007, 20:52

deze auto is ingevoerd, je hoeft dus geen moeite te doen om schadeclaims na te trekken.

Wel kan je de dealer bellen waar de vorige eigenaar hem in onderhoud heeft gehad (dealerstempels in onderhoudsboekje), ze geven je graag alles wat je wilt weten als je een chassis# of kenteken weet, historie, kmstand, sofi nr van de vorige eigenaar etc...
Menno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2007, 20:53

Zou het niet weten. In ieder geval heel veel plezier ermee, en dat gaat goed komen, kan niet missen :D
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2007, 21:59

Mooie wagen, dat worden veel fun km's!

En over de Nankang banden, ik zou ze niet onder m'n Sje moeten :roll:
kamiel
Be Mini
Be Mini

27 jan 2007, 22:09

frankie schreef:Mooie wagen, dat worden veel fun km's!

En over de Nankang banden, ik zou ze niet onder m'n Sje moeten :roll:
vertel? slechte ervaring? ik had radial gp champiro banden onder mijn peugeot 206 GTI liggen, ik moet zeggen, ik heb toch erg veel lol gehad met deze banden, in de zomer plakte ze echt als kauwgom :mrgreen: :mrgreen:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jan 2007, 02:18

Het is een redelijke band met een goede prijs kwaliteit verhouding voor normaal gebruik. Maar met een sportieve rijstijl en in het natte zijn ze wat minder. Een Sje verdient gewoon een sportievere band :roll: :lol:
sjuul85
Nieuw Lid
Nieuw Lid

09 feb 2012, 11:38

Hallo,

Zojuist heb ik mijn Audi A3 1.6 Ambition uit 2004 verkocht.

Nu kruipt het bloed waar het niet gaan kan... Op zoek naar een Cooper S.
Heb er een stuk of 3 zien staan die aan mijn eisen (kleur, kmstand en prijs) voldoen.

Echter een aantal vragen;
- Versnellingsbak in een S is toch een Gehtrag? Dus geen (minder) problemen dan een normale cooper?
- Hoe zit het met de betrouwbaarheid? Ik ga voornamelijk snelweg rijden (80km) per dag.

Een mini koop je niet voor het comfort, maar wel voor de looks en power!

Ik hoor het graag.

Sjuul
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2012, 12:05

kijk je naar een R53 of een een R56?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
sjuul85
Nieuw Lid
Nieuw Lid

09 feb 2012, 12:12

Uhm, moet je me even helpen..

Dat heeft met het bouwjaar te maken toch?
Gaat om een MINI uit 2003.

Wil wat foto's plaatsen. Maar niet met internetsite of advertentie waar ze online staan..

Hier 2 foto's van de eerste.

Afbeelding

Afbeelding

Hier foto's van de 2e..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beiden uit 2003.
De eerste heeft 105.000 km gelopen
De tweede 57.000 km..

Verschil in prijs is 1000 euro..
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2012, 12:34

Dat is een R53. Als dat het prijsverschil is dan zou ik toch echt voor die tweede gaan.

Maar om je vraag te beantoowrden; een R53 (dus Cooper S van de 1e generatie) hebben altijd een Gertragbak. En die blijven wel heel in tegenstelling tot de Midland bak van de pre-facelift Cooper.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”