Dit past zeer zeker. Ik had dit ook op mijn One. Check een DIY en je zult zien dat het kan.
Volgens mij staat ie zelfs hier op de site.
S uitlaat onder mijn Cooper
- jordi8
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zie het ja.. alleen kan ik hem zo 1..2..3 niet vinden. Ik zie wel de r56 uitlaat staan. En vervangen One uitlaat..Raymond schreef:Dit past zeer zeker. Ik had dit ook op mijn One. Check een DIY en je zult zien dat het kan.
Volgens mij staat ie zelfs hier op de site.
I was a proud and crazy owner of the world's first MINI Blooper S.

Now I got myself a Opel Corsa GSI Turbo.

- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb dit ook laten doen.

Er moeten links gaten bij, maar die hoef je alleen door te prikken geloof ik.
Daar moet een beugel komen waar je de uitlaatbeugels dan weer aan kunt bevestigen.
Wat heb je extra nodig:
- Beugels voor bevestiging aan bodemplaat
- Rode ophangrubbers
- Uitlaatbeugels (links en rechts, die van je huidige uitlaat past niet)
- Bumperstrip met opening in het midden
- hitteschild (die heb ik eventueel nog liggen)
Vergelijk anders de uitlaat van een R50 en een R53 even op realoem
Ik zal morgen eens kijken wat ik nog meer aan onderdelen heb liggen.

Daar moet een beugel komen waar je de uitlaatbeugels dan weer aan kunt bevestigen.
Wat heb je extra nodig:
- Rode ophangrubbers
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
De bumperstrip moet overigens in z'n geheel vervangen worden, ook de twee stukken aan de zijkant dus (kost niet zo heel veel geloof ik)...
- Raymond
- Volledig MINI minded!
- jordi8
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bram zei tegen mij dat hij vrijwel alle beugels heeft. Maar dat ik alleen een bumperstrip moest bestellen (van rond de 30 euro).. En dat ik verder niets hoef te doen. Klopt dat?
wauw.. ziet er goed uit!Cannuccia schreef:Ik heb dit ook laten doen.
Wat heb je extra nodig:
- Rode ophangrubbers
Bram zei tegen mij dat hij vrijwel alle beugels heeft. Maar dat ik alleen een bumperstrip moest bestellen (van rond de 30 euro).. En dat ik verder niets hoef te doen. Klopt dat?

- jordi8
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hm, zoals jij het zegt klinkt het ook niet moeilijk haha ;p Ik ben alleen zo a-technisch als een hamster. Dus ik zal even aan m'n technische vaardigheden moeten sleutelen om zo'n uitlaat eronder te smijtenspenki schreef:Hoi:
Ik heb dat al wel 15x gedaan maar je hebt links en rechts andere ophangbeugels en rubbers nodig.
En inderdaad links de 2 gaten doorprikken.
Wel ff werk maar niet echt heel moeilijk.
Gr Roy

- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je bestellijst : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=20
---------------
Dit komt wel van het forum, geschreven door Coendek en hij speelt in op een verhaal van BigD..
:
Zoals Big D het gedaan heeft kan het... maar je kan ook gewoon 2 S beugels kopen... die op de auto horen... waardoor het 100% goed komt te hangen
dus nummers 17 + 18 en de bijbehorende rubbers.
17 hang je aan de bijrijders kant ipv de standaard beugel die daar al zit...
18 hang je aan de bestuurders kant door middel van de 2 bestaande gaatjes door te prikken en hem dan hier aan op te hangen dmv 2 bouten. (zie foto)

M.A.W.
Stap 1
Haal de S-uitlaat ff los.. laat hem genoeg zakken dat je ALLE steunen los kan maken en van de auto af kan halen.
Stap 2
Prik de door mij 2 aangegeven bestaande bevestigings puntjes door zodat je direct in je achterbak zit waar je dus 2 schroeven door heen steekt zodat je nummer 18 kunt ophangen. Deze beugel steekt schuin omhoog (dit klopt!)
Stap 3
Zoals je ziet heb je aan de bijrijders kant de oorspronkelijke beugel weg gehaald en daar steken 2 boutjes uit. Bevestig hier de nummer 7 aan. Deze beugel steekt ook schuin omhoog. (zie foto hieronder)
M.A.W.
Stap 1
Haal de S-uitlaat ff los.. laat hem genoeg zakken dat je ALLE steunen los kan maken en van de auto af kan halen.
Stap 2
Prik de door mij 2 aangegeven bestaande bevestigings puntjes door zodat je direct in je achterbak zit waar je dus 2 schroeven door heen steekt zodat je nummer 18 kunt ophangen. Deze beugel steekt schuin omhoog (dit klopt!)
Stap 3
Zoals je ziet heb je aan de bijrijders kant de oorspronkelijke beugel weg gehaald en daar steken 2 boutjes uit. Bevestig hier de nummer 7 aan. Deze beugel steekt ook schuin omhoog. (zie foto hieronder)
NU HEB JE DE JUISTE STEUNEN AAN DE AUTO ZITTEN...( 2 naar buiten omhoogstaande beugels!)
Stap 4
zorg dat de originele beugels die aan je uitlaat zitten (nummers 11 en 12) alleen nog maar in het bezit zijn van de BUITENSTE ophangpunten zodat de rest niet in de weg zit.
Stap 5
Hang de uitlaat dmv links rubber 13 te gebruiken en rechts ook rubber 13 te gebruiken.

Nu moet de uitlaat perfect hangen en precies op de manier waar de ORIGINELE uitlaat op de Cooper S ook hangt.
Dus je boodschappenlijstje zou moeten zijn:
17 SUPPORTING BRACKET RIGHT 18201493797
18 SUPPORTING BRACKET LEFT 18201493798
13 RUBBER MOUNT 18201176013
Succes!
Coen "
Heb de laptop er maar even bijgepakt. Daar stond het allemaal op volgens mij. Ik heb de gegevens van het forum gehaald en in een .doc document gezet. Kan het wel even mailen naar je. Opzich een vrij duidelijk verhaal.
Nog 'n link via search
Hier staat nog een andere versie
---------------
Dit komt wel van het forum, geschreven door Coendek en hij speelt in op een verhaal van BigD..
:
Zoals Big D het gedaan heeft kan het... maar je kan ook gewoon 2 S beugels kopen... die op de auto horen... waardoor het 100% goed komt te hangen
dus nummers 17 + 18 en de bijbehorende rubbers.
17 hang je aan de bijrijders kant ipv de standaard beugel die daar al zit...
18 hang je aan de bestuurders kant door middel van de 2 bestaande gaatjes door te prikken en hem dan hier aan op te hangen dmv 2 bouten. (zie foto)

M.A.W.
Stap 1
Stap 2
Stap 3
M.A.W.
Stap 1
Stap 2
Stap 3
NU HEB JE DE JUISTE STEUNEN AAN DE AUTO ZITTEN...( 2 naar buiten omhoogstaande beugels!)
Stap 4
zorg dat de originele beugels die aan je uitlaat zitten (nummers 11 en 12) alleen nog maar in het bezit zijn van de BUITENSTE ophangpunten zodat de rest niet in de weg zit.
Stap 5
Hang de uitlaat dmv links rubber 13 te gebruiken en rechts ook rubber 13 te gebruiken.

Nu moet de uitlaat perfect hangen en precies op de manier waar de ORIGINELE uitlaat op de Cooper S ook hangt.
Dus je boodschappenlijstje zou moeten zijn:
17 SUPPORTING BRACKET RIGHT 18201493797
18 SUPPORTING BRACKET LEFT 18201493798
Succes!
Coen "
Heb de laptop er maar even bijgepakt. Daar stond het allemaal op volgens mij. Ik heb de gegevens van het forum gehaald en in een .doc document gezet. Kan het wel even mailen naar je. Opzich een vrij duidelijk verhaal.
Nog 'n link via search
Hier staat nog een andere versie
Laatst gewijzigd door Raymond op 14 apr 2012, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- jordi8
- Volledig MINI minded!
Bericht
WOW!
Das me een flinke waslijst aan spulletjes. Hm, maar ik kan hier wel wat mee! Moet alleen even kijken of ik ergens een mooie 'lift' kan vinden waar ik m'n auto tijdelijk op kan zetten. Misschien bij m'n werk dat ik een vrije dag pak en daar even aan de slag ga hehe ;p
"gratis" tools etc. aanwezig. Dus moet geen probleem zijn denk ik.. Maargoed, dit project gaat volgende maand of de maand daarop pas van start. heb de uitlaat nog niet vanwege een financieel problemeke ;p
Das me een flinke waslijst aan spulletjes. Hm, maar ik kan hier wel wat mee! Moet alleen even kijken of ik ergens een mooie 'lift' kan vinden waar ik m'n auto tijdelijk op kan zetten. Misschien bij m'n werk dat ik een vrije dag pak en daar even aan de slag ga hehe ;p
"gratis" tools etc. aanwezig. Dus moet geen probleem zijn denk ik.. Maargoed, dit project gaat volgende maand of de maand daarop pas van start. heb de uitlaat nog niet vanwege een financieel problemeke ;p

- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb het laten doen destijds voor iets van 100 euries. Excl benodigdheden. Hitteschild, andere ophangbeugels en rubbers. Lijst viel wel mee. Als je een beetje handig bent,een bus wd40 hebt voor de vastzittende schroeven en een brug hebt is het niet erg lastig.
Ik had alleen de onderdelen, dus ik heb het maar laten doen.
Ik had alleen de onderdelen, dus ik heb het maar laten doen.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors