Koelvloeistof tankje snel leeg?
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja, ik zat te denken aan een handoek, maar zal ff kijken idd!!! thnx 

MINI COOPER S R53 pre-facelift

- cooperke s
- Bijna verslaafd
Bericht
ALhoewel die van grs wel "iets" duurder kost... hmmm ..-->edit had niet naar de huidige prijs gekeken..kan hem misschien toch wel zijn..
Vermoed dat het die van grs is,heeft een inhoud van 9,3 liter..Berthil schreef:Deze radiator is het. Hoeveel liter weet ik niet maar hij is wel een tikje dikker dan de originele.cooperke s schreef:Hoeveel liter bevat deze Berthil?
Hij is wel enorm duurder geworden want ik heb hem voor 345 Pond gekocht.
Het is wel een heel mooi stukje vakwerk heb ik gehoord van mensen die er verstand van hebben.
ALhoewel die van grs wel "iets" duurder kost... hmmm ..-->edit had niet naar de huidige prijs gekeken..kan hem misschien toch wel zijn..
- J00st
- 4 op een rij!
Bericht
Ik had ook het vergelijkbare probleem met mijn Cooper S. Toen ik thuis kwam bleef ook de fan draaien omdat de koelvloeistoftemperatuur te hoog was. Echter ging die bij mij maar net over de 100 graden celcius. Ik ben toen gelijk naar de garage gereden en er moest toen 2,5 liter koelvloeistof in
Er was dus aardig wat uit gelekt.
Later is onder de garantie het thermostaathuis vervangen.

Later is onder de garantie het thermostaathuis vervangen.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Uiteindelijk bleek mijn radiateur lek, en heb ik deze laten vervangen.Adrenalin Junkie schreef:Oke, bij mij komt de standaard radiator er weer op, is reeds besteld bij Beek.
Wat voor merk is dit, en de prijs?
Gisteren een afstandje gereden, ca. 40 km en de stand van de koelvloeistof in het vaatje is iets minder geworden, hij heeft wel weer gelekt, ook op de grond zie:
Deze vlek is door de regen wel iets groter geworden.
Ik denk dat ik het gewoon gok om morgen naar Beek te rijden.
Neem ook koelvloeistof mee voor onderweg.
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- Door
- Volledig MINI minded!
Bericht
De laatste tijd leek het wel alsof mijn S wilde opstijgen ... jee wat een herrie die ventilator, geblaas en een gefluit.
Dealer gevraagd: "Kijk even in je koelvloeistoftank ... empty
Gisteren naar de garage, niks op het eerste gezicht kunnen ontdekken en het advies mee gekregen om regelmatig de koelvloeistof te controleren. Vanochtend ... empty
dat is rap.
Weer terug en een leuk bakkie mee gekregen. Vanmiddag de mededeling thermostaathuis moet vervangen worden en het duurt een aantal dagen ... niet direct leverbaar.
Anyway ... lang leve Mini Next, een veer in de kont van mijn dealer en ondertussen geniet ik van de X1

Dealer gevraagd: "Kijk even in je koelvloeistoftank ... empty

Gisteren naar de garage, niks op het eerste gezicht kunnen ontdekken en het advies mee gekregen om regelmatig de koelvloeistof te controleren. Vanochtend ... empty

Weer terug en een leuk bakkie mee gekregen. Vanmiddag de mededeling thermostaathuis moet vervangen worden en het duurt een aantal dagen ... niet direct leverbaar.
Anyway ... lang leve Mini Next, een veer in de kont van mijn dealer en ondertussen geniet ik van de X1

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
wat een lelijk ding, die bmw.
En wat een herkenbaar verhaal over die symptomen.
Maar inderdaad, gelukkig voor jou valt het onder de Next garantie!
En wat een herkenbaar verhaal over die symptomen.

Maar inderdaad, gelukkig voor jou valt het onder de Next garantie!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Het rijdt zalig, maar ik vind 'm zo lelijk... bovendien is kofferbak niet veel groter dan van Countryman (dieper vs hoogte).
Dan maar leren leven met de te gladde kont van een Countryman...
Zo denk ik er ook over... heb namelijk een X1 overwogen...Door schreef:Hahaha ik zou 'm ook niet kopen maar rijdt zalig en ben erg blij dat ik een prima auto heb meegekregen.Marcel Always Open schreef:wat een lelijk ding, die bmw.

Het rijdt zalig, maar ik vind 'm zo lelijk... bovendien is kofferbak niet veel groter dan van Countryman (dieper vs hoogte).
Dan maar leren leven met de te gladde kont van een Countryman...
- Fuselman
- Nieuw Lid
Bericht
Koelvloeistof lekkage
Ik had ook het probleem dat het peil steeds bleef zakken.
Uiteindelijk bleek dat de pakking van de thermostaat zijn beste tijd had gehad.
\\gewoon een nieuwe thermostaat erin en klaar klusje van 20 min.
Uiteindelijk bleek dat de pakking van de thermostaat zijn beste tijd had gehad.
\\gewoon een nieuwe thermostaat erin en klaar klusje van 20 min.
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn S uit 2002. Circa drie weken geleden het koelvloeistoftankje bijgevukd met koelvloeistof. Gisteren ging ik checken of hij nog vol zat. Wat schetst mijn verbazing.....hij is alweer bijna helemaal leeg. Om het een uit te sluiten heb ik bij de BMW dealer een nieuwe koelwater expansiereservoir besteld. OEM nr. 17137529273. Kosten voor dit tankje bedragen 60,25 Euro met BTW. Tevens ook nog een ontluchtingsslangetje en een koelvloeistofleiding besteld. Hopelijk is het probleem hiermee opgelost. Zo niet, moeten we verder gaan zoeken....
Wie weet hebben andere leden nog wat aan bovenstaande info.
Wie weet hebben andere leden nog wat aan bovenstaande info.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors