lees voldoende terug over het derde remlicht lekkage euvel, maar de gouden tip mbt het lichtje ontbreekt mij nog even,
- ik lees wat over een schroefje, gevalletje dichtkitten lijkt mij
- ik lees wat over een pakking? maar op realoem zie ik dat het remlicht 1 geheel is
- ik lees idd over het geheel vervangen van het derde remlicht
accubak is droog, rand aan de binnenkant van het achterram, bovenin, herbergt water...
Water in de kofferbak / accubak
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
denk dat ze met pakking dat rubberen/schuimnachtige randje bedoelen wat op het derde remlicht zit, deze is inderdaad 1 geheel. Als dat randje wat oud wordt laat ie water door zegmaar... kan weinig anders zijn! Wellicht zoals ik toen met MP heb gedaan: tuinslang erop, erin kruipen en dan maar zien waar het naar binnen stroomt.. hou er rekening mee dat het via de interieurbekleding weg kan lopen en het dus niet 123 zichtbaar hoeft te zijn dat het bij je 3e remlicht erin druipt 

- wall-e
- Volledig MINI minded!
Bericht

R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
thx Sjaak,
zit water in plastic rand aan de binnenkant van de achterruit, bovenin, beetje drukken en ik zie het eruit komen met dit weer.
hmm wordt nieuwe unit vermoed ik
zit water in plastic rand aan de binnenkant van de achterruit, bovenin, beetje drukken en ik zie het eruit komen met dit weer.
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nieuwe unit iets van 80,- meen ik, kan het eventueel exact voor je nakijken als ik thuis ben.
Dan is het zeker weten je derde remlicht! loopt via die plastic randen weg namelijk, bij mij helemaal tot onderin zo naar de accubak, net via die 2 mm waar de bekleding de rand niet raakt.. daarom bleef die bij mij toen kurkdroog.wall-e schreef:thx Sjaak,
Nieuwe unit iets van 80,- meen ik, kan het eventueel exact voor je nakijken als ik thuis ben.
- wall-e
- Volledig MINI minded!
Bericht

fixed, rubbertje zat idd los, was verder in prima staat dus deze heb ik goed vastgezet met lijm (ja waterproof
).
De boel goed vastgezet, is nu droog kijken of het zo blijft.
Ik denk dat ik met wassen heb geraakt, laatste keer de boel onder de spoiler flink gewassen namelijk, wellicht te harde borstel gebruikt
=wat staat die site van ons toch vol goede tips he
=

De boel goed vastgezet, is nu droog kijken of het zo blijft.
Ik denk dat ik met wassen heb geraakt, laatste keer de boel onder de spoiler flink gewassen namelijk, wellicht te harde borstel gebruikt

=wat staat die site van ons toch vol goede tips he

- Minir53
- One wheel wonder
Bericht
Roest en water in de accubak?
Wie kan mij zeggen waar dat vandaan komt?? Dit ziet er echt niet goed uit!!
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik zou inderdaad ook het derde remlicht controleren, maar het zou ook bij de kentekenverlichting vandaan kunnen komen.
- Minir53
- One wheel wonder
Bericht
Ik zag nu wel dat zij zelf een plaatje voor het kenteken verlichting hadden gemaakt
.
Morgen maar even van die kapjes bestellen. Ik heb de tuinslag op het derde remlicht gezet maar er liep niets naar binnen. Ik heb er wel eentje gekocht zeg
. Hopen dat straks alles gewoon goed is.

Morgen maar even van die kapjes bestellen. Ik heb de tuinslag op het derde remlicht gezet maar er liep niets naar binnen. Ik heb er wel eentje gekocht zeg

- CaNNondAle BiKeR
- Nieuw Lid
Bericht
Zo, het werd eens tijd op de Mini goed onder handen te nemen van binnen/buiten, en na het stofzuigen van de kofferbak, heb ik vernomen dat er water/vocht in de kofferbak zat en ook het schuimrubber onderaan de koffermat nat/vochtig was.
Dus ben ik in deze topic op onderzoek gegaan wat dit heuvel kon zijn, dus dan maar maar met het meest geschreven heuvel begonnen, namelijk het 3de remlicht. Het demonteren ging echt niet soepel, namelijk die Cooper spoiler zit echt wel in de weg, ook de regengoot bovenaan de achterruit (weet niet of de Cooper spoiler eraf moet?!). Zoal je kan zien op de foto's, klopte er iets niet... totaal versleten! Dus heb ik een nieuwe gekocht bij de BMW dealer voor 81.55€

Tijdens het monteren van de nieuwe unit heb ik wel de regengoot verwijderd en ineens schoon gemaakt, de montage verliep nu wel ietje vlotter van het 3de remlicht! na een uurtje was ik klaar met de klus. Nadien heb ik de auto een nachtje buiten laten staan in de regen, en wat denk je... ja hoor de kofferbak was wederom nat en vochtig, en ook de koffermat onderaan de schuimrubber!
Pfff! wat nu, heeft er iemand een andere oplossing of idee omtrent dit probleem
Mvg, Erwin.
Dus ben ik in deze topic op onderzoek gegaan wat dit heuvel kon zijn, dus dan maar maar met het meest geschreven heuvel begonnen, namelijk het 3de remlicht. Het demonteren ging echt niet soepel, namelijk die Cooper spoiler zit echt wel in de weg, ook de regengoot bovenaan de achterruit (weet niet of de Cooper spoiler eraf moet?!). Zoal je kan zien op de foto's, klopte er iets niet... totaal versleten! Dus heb ik een nieuwe gekocht bij de BMW dealer voor 81.55€

Tijdens het monteren van de nieuwe unit heb ik wel de regengoot verwijderd en ineens schoon gemaakt, de montage verliep nu wel ietje vlotter van het 3de remlicht! na een uurtje was ik klaar met de klus. Nadien heb ik de auto een nachtje buiten laten staan in de regen, en wat denk je... ja hoor de kofferbak was wederom nat en vochtig, en ook de koffermat onderaan de schuimrubber!

Pfff! wat nu, heeft er iemand een andere oplossing of idee omtrent dit probleem

Mvg, Erwin.
- Yannick_
- Mod virus alert!
Bericht
Re: Water in de kofferbak / accubak
Misschien is het remlicht niet goed afgekit? Antenne die wellicht loszit?
Wat je ook kan doen is in de auto gaan zitten en dan iemand met de waterslang rond de kofferbak laten spuiten. Dan zou je vanzelf ergens water voorbij moeten zien komen.
Wat je ook kan doen is in de auto gaan zitten en dan iemand met de waterslang rond de kofferbak laten spuiten. Dan zou je vanzelf ergens water voorbij moeten zien komen.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors