Man wat ik vannacht weer allemaal door mijn hoofd heb laten spoken...:
Als ik een nieuw motorblok laat inbouwen, moet dan ook de compressor worden vervangen? Of kan deze niet vervuild zijn door de verbrande olie met ijzerslijpsel? Het moet natuurlijk niet zo zijn dat de oude compressor allemaal rotzooi in de nieuwe motor blaast waardoor het verhaal zich gaat herhalen...
Het is mij nog niet duidelijk of een facelift motor (170pk ipv 163pk) past in mijn pre-facelift R53 (onderdelen, bedrading, management etc). Ik kan natuurlijk ook voor de zekerheid voor de pre-facelift gaan.
TBL (Wim) gaf me nog de tip om gelijk ook de koppeling te laten vervangen als alles toch uit elkaar ligt.Lijkt me een goed idee.
Via Rhenoy.nl kost een fabrieksmotor (ivm percentage recycling of uit op transport beschadige mini's gehaald?? vaag verhaal maar volgens Werner wel betrouwbaar) E1900,- ex. Een nieuwe compressor E350,-.
Een monteur bij de dealer zei dat een Works motor ook een andere nokkenas en compressor heeft dan een gewone R53. Ik dacht alleen een andere compressor pulley...
Bij voorkeur zet ik alle Works onderdelen van mijn oude motor over op een nieuw blok. Dat moet toch kunnen?
Hopende op meer slaap vanavond, groeten Gilles
Mini-pech
- Bsim67
- Be Mini
- Locatie: Tilburg
Bericht
Je kan altijd rustig slapen gaan... Het is gewoon zaak alles goed te checken als er gesleuteld gaat worden (doe je dit zelf of iemand die je goed kent??).
Voor die centen (1900,- voor de motor en 350,- voor de compressor) zou ik de compressor ook vervangen... Je weet maar nooit wat de olie allemaal door de kanaaltjes getrokken heeft..
Kijk, je kan overal lekker bij als alles open ligt... Voordeeltje... En idd gelijk je koppeling ff checken en evt vervangen...
Alles komt goed als er maar iemand met verstand aan sleutelt.
Voor die centen (1900,- voor de motor en 350,- voor de compressor) zou ik de compressor ook vervangen... Je weet maar nooit wat de olie allemaal door de kanaaltjes getrokken heeft..
Kijk, je kan overal lekker bij als alles open ligt... Voordeeltje... En idd gelijk je koppeling ff checken en evt vervangen...
Alles komt goed als er maar iemand met verstand aan sleutelt.
Compressed air is GREAT!!
- Chill-es
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het begint wat vorm te krijgen, de kans is groot dat het wordt:
-een nieuw R53 motorblok (prefacelift, 163pk, zodat ik zeker weet dat het past) via Rhenoy.nl a E2261,- incl. BTW en 6mnd garantie (ouwe blok inruilen)
-Overzetten van Works onderdelen (m.u.v. kapotte cilinderkop)
-Koppeling vervangen a +-E220,-
Montage a E.............?
Wat ik nog graag zou willen weten is of bij deze opzet een facelift compressor en een facelift cilinderkop past...
-een nieuw R53 motorblok (prefacelift, 163pk, zodat ik zeker weet dat het past) via Rhenoy.nl a E2261,- incl. BTW en 6mnd garantie (ouwe blok inruilen)
-Overzetten van Works onderdelen (m.u.v. kapotte cilinderkop)
-Koppeling vervangen a +-E220,-
Montage a E.............?
Wat ik nog graag zou willen weten is of bij deze opzet een facelift compressor en een facelift cilinderkop past...
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
idd, ik heb er ook 1coendek schreef:facelift compressor past 100% op de pre-facelift motor
coen

MINI COOPER S R53 pre-facelift


- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Beter coating op de schoepen, bij de oude kwam de coating soms los bij extreme omstandigheden (kleinere poelie).chill-es schreef:@coendek en adrenalin junkie: is het de moeite waard de ouwe compressor te vervangen door de facelift? Wat zijn de voordelen?
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
Daarom heb ik de facelift compressor (met 15% Cravenspeed RVS pully) laten plaatsen, en heb m voor een mooi prijssie kunnen scoren met weinig km's
Inderdaad, en 't schijnt dat ie max. 0,1 bar meer druk zou kunnen leveren door de zwarte coating in vergelijk met de pre-facelift compressor.werner schreef:Beter coating op de schoepen, bij de oude kwam de coating soms los bij extreme omstandigheden (kleinere poelie).chill-es schreef:@coendek en adrenalin junkie: is het de moeite waard de ouwe compressor te vervangen door de facelift? Wat zijn de voordelen?
Daarom heb ik de facelift compressor (met 15% Cravenspeed RVS pully) laten plaatsen, en heb m voor een mooi prijssie kunnen scoren met weinig km's

MINI COOPER S R53 pre-facelift


- Chill-es
- Volledig MINI minded!
Bericht
@Adrenalin Junkie: Wat is een mooi prijsje? Via Rhenoy.nl kan ik aan een nieuwe komen voor E350,-. Weet nog niet of ik ook hieraan nog weer geld moet gaan uitgeven, het is al zo duur allemaal en de huidige comprssor is nog goed.... Ik ga ook een 15%pulley laten plaatsen nu toch alles los is, Cravenspeed beter dan de Alta-pulley?
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht
350,00 is echt een top prijs voor een nieuwe!!! is dat echt een facelift compressor? check marktplaats / ebay enzo, daar staan pre-facelift compressoren voor vaak minimaal 500,00 euro...
RVS is sterker dan alu (alta is alu), in zout / zand rijke gebieden zit je iets safer met de RVS pully.
RVS is sterker dan alu (alta is alu), in zout / zand rijke gebieden zit je iets safer met de RVS pully.
MINI COOPER S R53 pre-facelift


Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors