DSC / ASC / ABS lampje blijft branden

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
suzannedus
Nieuw Lid
Nieuw Lid

16 jan 2013, 18:36

IEdereen bedankt voor jullie snelle reacties!
dat ik dit forum nooit eerder gebruikt heb!
Ik ga morgen de monteur bellen waarvan ik het nummer heb gekregen en dan gelijk ook deze info doorgeven.

En ik ga ook zeker niet de kosten betalen!

meer tips zijn altijd welkom!!!
suzannedus
Nieuw Lid
Nieuw Lid

update

06 feb 2013, 02:58

Hallo allemaal,

Ik dacht ik geef even een update over hoe het met de mini gesteld is.

Ik hoef de rekening gelukkig niet te betalen van de ABS pomp.

Na enkele dagen werden de storingen nog erger. m'n knipperlicht ging netjes aan, maar op het dashboard ging hij 5 minuten later pas aan of bleef een tijdje hangen. Tevens, als ik m'n deuren op slot wilde doen ging hij nadat hij op slot was gegaan gelijk weer open. met geen mogelijkheid kreeg ik hem op slot.
En tijdens het rijden ging mijn dashboardverlichting opeens geheel uit, gaf hij aan dat de bandenspanning niet meer klopte en zei hij ook dat m'n gordel los zat. Dan nog het allerleukste... terwijl ik de sleutel eruit had en in mijn handen had ging opeens de dasboardverlichting weer aan en kreeg ik die dus niet meer uit.

Nu staat hij in Barendrecht en wordt er druk naar gekeken. Nu gaat ook opeens de kachel weer aan en uit zonder dat de sleutel aanwezig is.

Kabels nagekeken, module nagekeken, nog steeds niet bekend wat het nou kan zijn. het is een probleem wat sporadisch terug komt... Hopelijk gaat hij het vinden, al heb ik er de volste vertrouwen in!
Marcel Always Open
Cabrio-King

06 feb 2013, 05:57

Succes Suzanne. :wink:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
suzannedus
Nieuw Lid
Nieuw Lid

06 feb 2013, 06:01

thnx
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 feb 2013, 15:42

Ik heb precies het zelfde gehad alleen dan in mijn 5 serie gaat ook je ABS uit? Want ik weet niet of het bij mini het zelfde is maar het lijkt er verdomd veel op. Bij mij was er een kabel doorgerot die naar de ABS Module gaat daarom gaat alles branden wat via die module stroom trekt bij mij ging bv ook de bandespannings alarm af als of ik een lekke band had. Gelukkig had ik een goede garage die kon lezen en schrijven met een BMW en die heeft de module er uit gehaald en hoofdspanningskabel vervangen. Klaar in vier tientjes was daarvoor ook bij een BMW dealer geweest in Amstelveen want ik schrok me rot in de auto en zei dat dat niet kon en dat de hele module vervangen moest worden a 685 euro plus arbeidsloon. Dus ga niet op 1 persoon af en vraag en second opion :lol: Dat scheelde mij ruim 700 euries
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
jerroo
Be Mini
Be Mini

06 feb 2013, 17:59

da's een tegenvaller Suzanne, maar hij is bij Sam in goede handen, hij gaat het zeker vinden, heb je tenminste wel een leuke /goede vacantie gehad.. :D

hoorde dat jouw problemen inmiddels zijn opgelost.........en en en en en........... :D :D
suzannedus
Nieuw Lid
Nieuw Lid

12 feb 2013, 07:14

Hey allemaal,

Probleem eindelijk gevonden!
in de achterbak lag een kabeltje, vermoedelijk van een cd verwisselaar ofzo geweest. en het kabeltje was niet netjes terug in het vakje gestopt door de vorige eigenaar maar lag onder de mat in de achterbak.

mogelijk door zware spullen slijtage op gekomen en op een of andere manier is er een hoop water in m'n achterbak gekomen. (lek?)
door dat kabeltje is er kortsluiting ontstaan.

kabeltje is weer netjes terug gelegd waar die hoort, de mat ligt nu in een kamer te drogen.

dus eindelijk is m'n mini weer storingsvrij!
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

12 feb 2013, 09:33

Dat is mooi dat het weer opgelost is. :D
Nu wel in de gaten houden of het niet weer nat wordt in de kofferbak.

Ron.
suzannedus
Nieuw Lid
Nieuw Lid

12 feb 2013, 10:20

oke, ik zal eens kijken.

thnx voor de tip

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”