Remblokken vervangen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
kevinmini
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Remblokken vervangen

17 sep 2008, 15:50

Mijn Mini geeft middels het lampje in het dashbord aan dat de remblokjes aan vervanging toe zijn. Nu kan ik niet meteen bij mijn dealer terecht om deze werkzaamheden te laten uitvoeren.

Heeft iemand een idee hoelang/hoeveel km ik hiermee nog kan rijden ondanks dat het lampje begint te branden. Ik neem aan dat hier een marge in zit van een aantal km's? Iemand die dit weet?? Alvast bedankt!
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 sep 2008, 16:21

Zelf even kijken hoe veel vlees er nog op de blokjes zit misschien ?
hoef je het blokje er echt niet voor uit te halen...

Kleine add-on bij bovenstaand...
hoe is hier de ervaring met ebc green-stuffs, red-stuffs, ferodo etc etc?
MaVaEe
Koeien-teller

Re: Remblokken vervangen

17 sep 2008, 16:28

kevinmini schreef:Mijn Mini geeft middels het lampje in het dashbord aan dat de remblokjes aan vervanging toe zijn. Nu kan ik niet meteen bij mijn dealer terecht om deze werkzaamheden te laten uitvoeren.

Heeft iemand een idee hoelang/hoeveel km ik hiermee nog kan rijden ondanks dat het lampje begint te branden. Ik neem aan dat hier een marge in zit van een aantal km's? Iemand die dit weet?? Alvast bedankt!
Ik vind de marge hierop eerlijk gezegd erg groot. Het beste is inderdaad zelf kijken hoeveel er nog opzit. :)
Afbeelding
kevinmini
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

17 sep 2008, 16:40

Heb nu de EBC Green stuff blokken erop liggen en vond deze eerlijk gezegd tegenvallen. Daarbij slijten deze wel sneller dan de standaard blokken. Heb deze nu een jaar op mijn Mini zitten en zijn dus nu aan vervanging toe.

Ik zal zelf even peilen hoeveel 'vlees' er nog op de blokjes zit. Deze zullen t.z.t. vervangen worden door standaard blokjes en dus niet meer door de green-stuff blokken.

@WOK, mijn advies is om meteen voor een goed setje te gaan, dus inclusief schijven e.d. Kost iets meer maar dan heb je ook iets wat je wel degelijk gaat merken met het remmen. Mooi setje van Brembo of iets, of kijk eens bij Beek. Je kan het maar één keer goed doen!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”