Mijn Mini geeft middels het lampje in het dashbord aan dat de remblokjes aan vervanging toe zijn. Nu kan ik niet meteen bij mijn dealer terecht om deze werkzaamheden te laten uitvoeren.
Heeft iemand een idee hoelang/hoeveel km ik hiermee nog kan rijden ondanks dat het lampje begint te branden. Ik neem aan dat hier een marge in zit van een aantal km's? Iemand die dit weet?? Alvast bedankt!
Remblokken vervangen
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Re: Remblokken vervangen
Ik vind de marge hierop eerlijk gezegd erg groot. Het beste is inderdaad zelf kijken hoeveel er nog opzit.kevinmini schreef:Mijn Mini geeft middels het lampje in het dashbord aan dat de remblokjes aan vervanging toe zijn. Nu kan ik niet meteen bij mijn dealer terecht om deze werkzaamheden te laten uitvoeren.
Heeft iemand een idee hoelang/hoeveel km ik hiermee nog kan rijden ondanks dat het lampje begint te branden. Ik neem aan dat hier een marge in zit van een aantal km's? Iemand die dit weet?? Alvast bedankt!

- kevinmini
- Nieuwsgierig
Bericht
Heb nu de EBC Green stuff blokken erop liggen en vond deze eerlijk gezegd tegenvallen. Daarbij slijten deze wel sneller dan de standaard blokken. Heb deze nu een jaar op mijn Mini zitten en zijn dus nu aan vervanging toe.
Ik zal zelf even peilen hoeveel 'vlees' er nog op de blokjes zit. Deze zullen t.z.t. vervangen worden door standaard blokjes en dus niet meer door de green-stuff blokken.
@WOK, mijn advies is om meteen voor een goed setje te gaan, dus inclusief schijven e.d. Kost iets meer maar dan heb je ook iets wat je wel degelijk gaat merken met het remmen. Mooi setje van Brembo of iets, of kijk eens bij Beek. Je kan het maar één keer goed doen!
Ik zal zelf even peilen hoeveel 'vlees' er nog op de blokjes zit. Deze zullen t.z.t. vervangen worden door standaard blokjes en dus niet meer door de green-stuff blokken.
@WOK, mijn advies is om meteen voor een goed setje te gaan, dus inclusief schijven e.d. Kost iets meer maar dan heb je ook iets wat je wel degelijk gaat merken met het remmen. Mooi setje van Brembo of iets, of kijk eens bij Beek. Je kan het maar één keer goed doen!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors