hoi,
Sinds een paar weken heb ik een mini met het chili-pakket.Als ik mijn cruise control wil inschakelen dan lukt dat niet..het lampje van de cruise control gaat wel 2x knipperen en voor de rest gebeurd er dus niks.
Kan iemand mij vertellen wat dit zou kunnen betekenen??
alvast bedankt,
Dante
Cruise control probleempje
- Suzanne1
- 4 op een rij!
Bericht
heb geen idee wat t betekent, weet wel dat ik erg moest wennen aan de manier van aanzetten...
Ik heb een 3spaaks stuurwiel.
Druk eerst op het aan/uit knopje.
Dan een keer op + dan zet hij de snelheid vast.
Als je remt of één keer op het aan/uit knopje druk gaat ie uit, maar onthoudt hij de snelheid nog, als je dan op het tekentje van Cruise Control drukt neemt hij de oude snelheid weer aan.
(heel verhaal
), wellicht probeerde je het anders (deed ik nml ook eerst
), mocht dat het niet zijn dan weet ik t ook niet..
Als je remt of één keer op het aan/uit knopje druk gaat ie uit, maar onthoudt hij de snelheid nog, als je dan op het tekentje van Cruise Control drukt neemt hij de oude snelheid weer aan.
(heel verhaal

- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht
hey, Daan
ik had in het begin namelijk hetzelfde probleem,
voor mij was de oplossing doen zoals suzanne1 zegt.
groetjes, timo
ik had in het begin namelijk hetzelfde probleem,
voor mij was de oplossing doen zoals suzanne1 zegt.
groetjes, timo
- Black_Devil
- Mod virus alert!
Bericht
thnx Suzanne en Timo voor jullie snelle antwoord ik ga het proberen!
jullie horen het wel..
groetjes Dante
jullie horen het wel..
groetjes Dante
- Rein
- Bijna verslaafd
Bericht
Dit gebeurde toen ik het metalen plaatje voor op het koppelingspedaal nog niet had.
Ofwel toen de koppelingsschakelaar een fout gaf (altijd aan signaal)
Het kan dus zijn dat dat plaatje eraf of scheef gegaan is. Kijk in mijn topic hoe dat plaatje eruit ziet.
Afhankelijk van welk bouwjaar je mini is, zit die schakelaar en dus het plaatje bij het koppelingspedaal, of aan het zuigertje hoger bij het koppelingspedaal.
Volgens mij voor de facelift op het pedaal zelf (zoals bij mij) en daarna bij het zuigertje.
succes
Re: Cruise control probleempje
Dit knipperen heb ik ook gehad bij de inbouw van mijn cruisecontrol (zie dit topic)Daaan schreef:het lampje van de cruise control gaat wel 2x knipperen en voor de rest gebeurd er dus niks.
Dit gebeurde toen ik het metalen plaatje voor op het koppelingspedaal nog niet had.
Ofwel toen de koppelingsschakelaar een fout gaf (altijd aan signaal)
Het kan dus zijn dat dat plaatje eraf of scheef gegaan is. Kijk in mijn topic hoe dat plaatje eruit ziet.
Afhankelijk van welk bouwjaar je mini is, zit die schakelaar en dus het plaatje bij het koppelingspedaal, of aan het zuigertje hoger bij het koppelingspedaal.
Volgens mij voor de facelift op het pedaal zelf (zoals bij mij) en daarna bij het zuigertje.
succes
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
- Black_Devil
- Mod virus alert!
Bericht
Ik heb precies het zelfde stuur als jij en toch werkt de methode die jij omschrijft niet..
Dus ik denk dat ik het idd iets verder moet zoeken zoals hier boven omschreven door Rein..Ga eerst langs de bmw want mischien is het wel een gewoon een kwestie van activeren..we zien het wel..
groetjes Dante
hai suzanneSuzanne1 schreef:heb geen idee wat t betekent, weet wel dat ik erg moest wennen aan de manier van aanzetten...
(heel verhaal), wellicht probeerde je het anders (deed ik nml ook eerst
), mocht dat het niet zijn dan weet ik t ook niet..
Ik heb precies het zelfde stuur als jij en toch werkt de methode die jij omschrijft niet..
Dus ik denk dat ik het idd iets verder moet zoeken zoals hier boven omschreven door Rein..Ga eerst langs de bmw want mischien is het wel een gewoon een kwestie van activeren..we zien het wel..
groetjes Dante
- Black_Devil
- Mod virus alert!
Bericht
Ja alles werkt gewoon,het enige probleem is als ik mn cruise control wil aandoen dat dan het lampje op mn dashboard twee keer knippert en voor de rest gebeurd er niks..kwiebje schreef:Als je lampje brand is de cruise iig geactiveerd. Anders gaat dat ook niet werken. Deze zit namelijk samen met je knoppen voor je radio. En die werkt wel gewoon ??
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors