Dit komt vaker voor maar hoort natuurlijk niet.
Meestal loopt het lager droog halverwege de stuurstang.
Kap aan onderzijde van het stuur weghalen dan zie je
het lager wel ziten.
Deze smeren met WD40 of kruipolie of beetje invetten met iets dunner vet of olie.
Tijdens het smeren motor laten lopen en het stuur helemaal naar links en ook
naar rechts draaien en dan is het geluid meestal verdwenen.
De dealer neemt soms niet de moeite om het te smeren maar vervangt meteen de stuurkolom. Als smeren niet helpt moet de stuurkolom alsnog vervangen worden wat kostbaar is bij de dealer.
Hallo,
Ik heb in m'n stuurkolom een kraakje als ik het stuur draai. Er knapt steeds iets. Ik heb gevoeld aan de stuurstang (driehoek) en heb speling aan de stuurkant. Is dit normaal na 50.000 km) Mijn dealer kan na een globaal onderzoek niet direkt ontdekken wat de oorzaak is. Heeft iemand ervaring hiermee?
Bij mij hebben ze de stuurkoppeling vervangen en toen was het weg. Er zat speling op die koppeling. Ik heb het soms nog wel als ik vrij snel een aantal bochten achter elkaar pak dan merk je dat de stuurinrichting het niet altijd red.
De stuurstang is door mijn dealer vervangen doch dit geeft slechts een lichte verbetering. Het blijft knappen. Ik vermoed dat het bij de hoogteverstelling unit zit of bij de richtingaanwijzer. Het knappen hoor je uit de stuurkap komen. Ergens slijt er iets langs de behuizing. Heeft iemand hier ervaring mee?
Vind het toch best "eng" klinken... (en ik voel het "knakken" ook in het stuur) Eerst maar is proberen te smeren, kan dat met WD40, is dat niet te dun, en is dat niet een beetje voor ONTvetten? oke, het laat een beetje WD40 achter, maar als ik mn motor schoon maak spuit ik wat WD40 op een doekje en veeg t kettingvet er zo vanaf....