Koppakking

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Black_Devil
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Koppakking

22 nov 2008, 21:04

Beste mini-freaks;)

Sinds ongeveer twee maanden heb ik een mcs..Al na een dag ontdekte ik op straat onder de mini een paar druppels olie..Ik kon me haast niet voorstellen dat het van mijn mini was,,voor de zekerheid toch vandaag even de brug op..
Nu blijkt dat de koppakking een beetje olie lekt/zweet aan de rechter achterkant :(:(

Ik heb al op het forum gezien dat het niet zo vaak voorkomt bij de mini,heeft mischien iemand een idee wat het me ongeveer zal gaan kosten om het te laten repareren??

Ik heb gelukkig nog wel garantie op de mini en hoop dan ook dat dit er onder de garantie valt...

Alvast bedankt voor jullie hulp

Dante
Ossie
The Calendar Guy

22 nov 2008, 23:33

Niet gelijk schrikken, hoor. Een paar druppies is niet zo spannend.
Ik denk ook dat je de karterpan pakking of kleppendeksel bedoeld.

Gewoon bij twijfel onder garantie nalaten kijken. :wink:

Ossie
Black_Devil
Mod virus alert!
Mod virus alert!

22 nov 2008, 23:44

Hai Ossie,

Ik heb er goed onder (laten) kijken en er was echt olie te zien thv de koppakking..ook idd bij de karterpanpakking maar dat was maar heel weinig..

ik ga hem idd even goed laten nakijken voor de zekerheid..

bedankt voor je reactie
speedy
NMC Legend
NMC Legend

23 nov 2008, 08:58

als jij hard moet werken zweer je vast ook wel een klein beetje :mrgreen: veel auto's zweten een beetje aan het motor blok :wink:
zeker nu je garantie hebt gewoon naar laten kijken en volgens mij vallen dat soort dingen gewoon onder de "bovag " of dealer garantie.
succes ermee
Black_Devil
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 jan 2009, 16:58

Hoi Hoi,

De olielekkage aan de achterkant van het motortje is eindelijk opgelost..

Bij een oliebeurt zijn ze er achter gekomen dat het oliefilterhuis er scheef op zat en dat het daardoor niet ver genoeg was aangedraaid en tevens was de rubber ring om het filterhuis door het scheef monteren kapot gegaan..

Toen ik de auto een paar maanden geleden kocht bij een Bovag bedrijf,toen hadden ze hem ook een olie beurtje gegeven en daarna dus het filterhuis scheef gemonteerd :s :s :s

Het is nu bijna een week na mijn laatste olie beurt(tevens ook gelijk de motor aan de achterkant schoon gemaakt) en ik zie gelukkig geen olie meer op straat liggen als ik ergens heb gestaan..

Dus we zijn weer helemaal happy

Groetjes Dante
Ossie
The Calendar Guy

07 jan 2009, 14:44

Tja, het blijft mensen werk he?
Goed dat het gevonden is, niets is zo irritant als vage klachten... :wink:
Afbeelding

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”