heb nieuwe velgen gemonteert en nu werkt de bandenspanningcontrole niet meer.
waar wordt de bandenspanning gecontroleerd? (ventiel, naaf of ....??)
Bandenspanningcontrole
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Allereerst Welkom hier.
De afrollengte van de banden wordt gemeten. Op het moment dat 1 van de wielen meer omwentelingen maakt gaat de computer er vanuit dat de band lek is. Hij meet dit via de ABS sensoren. Je moet je bandenspanningscontrolesysteem resetten d.m.v. het knopje bij je handrem. Even een paar sec. ingedrukt houden en vervolgens gaan rijden.
groetjes,
Peter
De afrollengte van de banden wordt gemeten. Op het moment dat 1 van de wielen meer omwentelingen maakt gaat de computer er vanuit dat de band lek is. Hij meet dit via de ABS sensoren. Je moet je bandenspanningscontrolesysteem resetten d.m.v. het knopje bij je handrem. Even een paar sec. ingedrukt houden en vervolgens gaan rijden.
groetjes,
Peter
- grand_cru
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Roeselare
- nepnerd
- Volledig MINI minded!
Bericht
lampje van de mini ging plotseling branden op de snelweg. bij pompstation bandenspanning alle banden op 2,3 bar gezet. bandenmaat van mijn mini is trouwens 215-35-19.
dus resetten contact op stand 2, dan knopje inhouden, terwijl deze is ingehouden starten, vervolgens rijden met ingehouden knop en dan moet ie vanzelf uitgaan?
of met draaiende motor knopje inhouden, rijden.....
alvast bedankt voor de reacties
dus resetten contact op stand 2, dan knopje inhouden, terwijl deze is ingehouden starten, vervolgens rijden met ingehouden knop en dan moet ie vanzelf uitgaan?
of met draaiende motor knopje inhouden, rijden.....
alvast bedankt voor de reacties
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
exact.....rijden en dan het knopje ingedrukt blijven houden is totaal overbodig en nog gevaarlijk ook ..... in de handleiding staat precies beschreven hoe het moet mensen.......jstuyts schreef:Volgens mij moet je de knop een paar seconde inhouden in stand 2 van het contact om het lampje te laten branden, dan kan je hem loslaten en moet je gaan rijden.
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
OK, effe stukje handleiding (maart 2003) plakken:
Systeem initialiseren
U mag het systeem slechts initialiseren ingeval van een correctie of een verandering van de bandenspanning, b.v. bij het rijden met een aanhanger of als een band is gewisseld.
1. Contactsleutel in stand 2 zetten
2. De toets zolang ingedrukt houden, tot de controlelamp in de afleeselementen gedurende enkele seconden geel brandt
3. Motor starten.
De bandenpechwaarschuwing neemt na een aantal minuten rijden de actuele bandenspanning over als de aan te houden richtwaarde.
Niet initialiseren als er met sneeuwkettingen wordt gereden. Als er met sneeuwkettingen wordt gereden kan het gebeuren dat foutieve waarschuwingen optreden of worden drukverliezen niet herkend.
In de volgende situaties kunnen eveneens foutieve waarschuwingen optreden of worden drukverliezen met vertraging herkend:
>Bij het rijden op een besneeuwd of glad wegdek
>Bij een sportieve rijstijl – slip aan de aandrijfwielen, hoge dwarsversnellingen
Systeem initialiseren
U mag het systeem slechts initialiseren ingeval van een correctie of een verandering van de bandenspanning, b.v. bij het rijden met een aanhanger of als een band is gewisseld.
1. Contactsleutel in stand 2 zetten
2. De toets zolang ingedrukt houden, tot de controlelamp in de afleeselementen gedurende enkele seconden geel brandt
3. Motor starten.
De bandenpechwaarschuwing neemt na een aantal minuten rijden de actuele bandenspanning over als de aan te houden richtwaarde.
Niet initialiseren als er met sneeuwkettingen wordt gereden. Als er met sneeuwkettingen wordt gereden kan het gebeuren dat foutieve waarschuwingen optreden of worden drukverliezen niet herkend.
In de volgende situaties kunnen eveneens foutieve waarschuwingen optreden of worden drukverliezen met vertraging herkend:
>Bij het rijden op een besneeuwd of glad wegdek
>Bij een sportieve rijstijl – slip aan de aandrijfwielen, hoge dwarsversnellingen
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Gebeurt dat niet dan heb je waarschijnlijk een storing aan je ABS sensoren hetgeen je bij een Mini dealer kunt laten uitlezen.
Zelf vervangen is een peuleschil.
Het lampje gaat pas uit als je na initialiseren weer gaat rijden.nepnerd schreef:lampje brandt al constant.....
hoelang wachten dan, want gisteren ook al geprobeerd maar na minuten blijft ie branden
Gebeurt dat niet dan heb je waarschijnlijk een storing aan je ABS sensoren hetgeen je bij een Mini dealer kunt laten uitlezen.
Zelf vervangen is een peuleschil.
- nepnerd
- Volledig MINI minded!
Bericht
lampje is gisteren gaan branden op de snelweg toen ik over een kleine kuil ofzo reed.
zoals ik eerder heb aangegeven, blijft het lampje continu branden ook als ik het contact op stand 2 zet. In de afleeselement brandt het lampje niet enkele seconden, maar continu hoelang ik ook het knopje inhoudt.
zodoende was mijn vraag ook, hoelang ik het knopje moet inhouden, want ik heb het minuten gedaan.
net zoals BigD zei met motor gestart ook een paar minuten het knopje ingehouden, maar bleef branden. toen maar opgegeven en aangezien ik moest werken van Apeldoorn naar Utrecht gereden.
misschien een storing aan ABS sensoren zoals Che zei, maar ik heb de ballen verstand van een auto.
heeft iemand nog een andere oplossing, dan hoor ik het graag.
iig bedankt voor de antwoorden
zoals ik eerder heb aangegeven, blijft het lampje continu branden ook als ik het contact op stand 2 zet. In de afleeselement brandt het lampje niet enkele seconden, maar continu hoelang ik ook het knopje inhoudt.
zodoende was mijn vraag ook, hoelang ik het knopje moet inhouden, want ik heb het minuten gedaan.
net zoals BigD zei met motor gestart ook een paar minuten het knopje ingehouden, maar bleef branden. toen maar opgegeven en aangezien ik moest werken van Apeldoorn naar Utrecht gereden.
misschien een storing aan ABS sensoren zoals Che zei, maar ik heb de ballen verstand van een auto.
heeft iemand nog een andere oplossing, dan hoor ik het graag.
iig bedankt voor de antwoorden
Laatst gewijzigd door nepnerd op 02 mar 2009, 03:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors