Tja, ik weet niet hoeveel mensen hun multisnaar hebben laten vervangen door BMW/Mini dealer, maar persoonlijk zou ik het niemand aanraden!!
Heeft er iemand ervaring en of bewijzen dat dit bij de officiele dealer toch echt veel goedkoper kan en heeft laten uitvoeren?
Bij mijn Cooper S uit 2002 is het schrikbarende bedrag in rekeniing gebracht van €600!!!
Vervangen:
Spanner:€82,94, V-riem:€30,06, Omkeerspoel:€41,50, Spanrol:€25,74. Dit alles ex btw.
Dan de uren, niet lachen maar dit wordt nog knokken daar aan de balie!
V-riem voor wisselstroom-dynamo vervangen => €35,25 ex btw.
Spanner voor aandrijfriem van dynamo vervangen => €105,75 ex btw
Aandrijfriem voor compressor airconditioning vervangen => €35,25 ex btw
Spanner voor aandrijfriem van compressor voor
airconditioning vervangen. => €105,75 ex btw.
Als de deze hele handel optelt en de btw berekend, kom je op een bedrag van €600,28!!
Oh ja, men had nog het airbag lampje gereset voor €42,30, dat hoort ook in het bedrag.
Men geeft wel aan dat het een V-riem betreft maar is natuurlijk de getande multiriem.
Wie heeft meer info voor mij?
Bedankt allen alvast!!
Multi-riem vervangen by Ad Smelt => €600!= PRIMA OPGELOST
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
dealer = stealer,
voor dat soort reparaties moet je echt niet bij een Bmw dealer zijn. Dan krijg je van dit soort hoge bedragen.
Heb je van te voren een prijsopgave gevraagd ?
En als je dat bedrag moet betalen hebben ze wel denk ik een klant minder of niet
Tevens werken dealers vaak met vastgestelde uren per onderdeel. Hier tellen ze volledig voor terwijl ze misschien minder lang bezig zijn geweest.....
Heel veel sterkte iig! Enne veel plezier met discussieren daar
voor dat soort reparaties moet je echt niet bij een Bmw dealer zijn. Dan krijg je van dit soort hoge bedragen.
Heb je van te voren een prijsopgave gevraagd ?
En als je dat bedrag moet betalen hebben ze wel denk ik een klant minder of niet

Tevens werken dealers vaak met vastgestelde uren per onderdeel. Hier tellen ze volledig voor terwijl ze misschien minder lang bezig zijn geweest.....
Heel veel sterkte iig! Enne veel plezier met discussieren daar

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Multi-riem vervangen door Ad Smelt => €600!!!
Ut zijn met name de uren die ut hem doen bij een stealer he.
Heb met mijn pulleywissel ook een complete spanner vervangen en die kostte 88 euro bij Benito dus die prijs valt bij jou mee.
Met zo'n operatie is het altijd de vraag of je al die spanrollen moet/wil vervangen hetgeen je tevoren duidelijk moet afspreken om achteraf niet voor verrassingen komen te staan.
Bij Beek had je voor bijna dat bedrag een kleinere pulley, nieuwe multiriem en software update gehad ...

Heb met mijn pulleywissel ook een complete spanner vervangen en die kostte 88 euro bij Benito dus die prijs valt bij jou mee.
Met zo'n operatie is het altijd de vraag of je al die spanrollen moet/wil vervangen hetgeen je tevoren duidelijk moet afspreken om achteraf niet voor verrassingen komen te staan.
Bij Beek had je voor bijna dat bedrag een kleinere pulley, nieuwe multiriem en software update gehad ...

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Alleen multiriem vervangen is 52 Euro bij mijn dealer.
Er zit ook maar één riem op, daarom heet deze muiltiriem.
Hoe men dan twee riemen in rekening kan brengen is mij een raadsel.
Zo te horen heeft men alles ongevraagd vervangen wat de riem aanraakt
Multiriem vervangen is standaard elke 50.000 km, vaker is beter, zker voor diegene met een kleinere pulley.
Er zit ook maar één riem op, daarom heet deze muiltiriem.
Hoe men dan twee riemen in rekening kan brengen is mij een raadsel.
Zo te horen heeft men alles ongevraagd vervangen wat de riem aanraakt

Multiriem vervangen is standaard elke 50.000 km, vaker is beter, zker voor diegene met een kleinere pulley.
- Brullie
- 4 op een rij!
Bericht
Heb zojuist de dealer gebeld hierover. Men was het toch wel lichtelijk eens dat het wel iets veel was! Ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik de rekening niet ga betalen. Wat Berthil al schets, het vervangen van alle onderdelen die de multiriem aanraakt overdreven is! Ik heb ze medegedeeld dat ook al moest (onmogelijk by the way!) alles worden vernieuwd omdat het defect was, men altijd mij eerst op de hoogte had moeten stellen, wat niet is gebeurd.
De aftersales manager wordt geinformeerd en gaat mij terug bellen met een voorstel.
Wordt vervolgd!....
Brullie
De aftersales manager wordt geinformeerd en gaat mij terug bellen met een voorstel.
Wordt vervolgd!....
Brullie
!!! ENJOY THE MINI LIFESTYLE !!!
- chosenfew106
- Be Mini
Bericht
Wat ik gewent ben van de dealer is dat ze altijd even bellen als er grotere kosten posten aan te pas komen. Laat ze maar een voorstel doen hoe ze dit op willen lossen....
- Brullie
- 4 op een rij!
Bericht
---- UP DATE ---
Nou de aftersales heeft besloten...ugh...haha!
De werkzaamheden voor 2X het vervangen van de multisnaar was onterecht en had nooit op de rekening mogen komen te staan!...DUH! Dit bedrag wordt geseponeerd.Tevens had de omkeerspoel ook niet mogen worden berekend want die zit niet op mijn type Cooper S!...en alweer DUH! Dat willen ze dan eraf halen maar de rest?...ja we hadden even moeten bellen, excuss...bla...bla...bla...maar het was toch kapot want de monteur had de lagertjes gehoord! Nou en? Dan is dat nog geen definitie van een defect lager!
Ooit van droog lopende lagers gehoord? Die hoor je namelijk altijd. En "oh ja meneer, de monteur vertelde ook nog dat uw krukaspolie defect is (speling) en hierdoor zijn uw lagers kapot gegaan van de spanners" "Wilt u die ook laten vervangen?"...enig idee wat mijn reactie was?...
kan hier niet worden geplaatst...die denken dat ze met mellaatst te maken hebben of zo! Voor het vervangen van de spanrol, welke met 1 boutje vast zit en van bovenaf vervangen kan worden in 5 minuten als de riem eraf ligt,kost €105! "ja meneer, dat zijn nu eenmaal de prijzen"...Maar goed, er wordt een nieuwe factuur gezonden en heb hieraan toegevoegd dat die niet wordt betaald en beklag ga doen bij BMW Nederland waarna een gang naar de rechtbank op zeker gaat volgen anders!
Wordt een vervelende zaak...en dan nog reclame maken op tv dat je naar dealer toe moet met je auto!Ttsss, ik dacht dus juist naar de dealer te gaan omdat zij speciaal gereedschap hebben om zonder alle spanners los te maken, de riem kunnen vervangen wat juist geld zou moeten schelen!! Nee hoor, we vervangen gewoon de hele shit!!
Brullie...
Nou de aftersales heeft besloten...ugh...haha!
De werkzaamheden voor 2X het vervangen van de multisnaar was onterecht en had nooit op de rekening mogen komen te staan!...DUH! Dit bedrag wordt geseponeerd.Tevens had de omkeerspoel ook niet mogen worden berekend want die zit niet op mijn type Cooper S!...en alweer DUH! Dat willen ze dan eraf halen maar de rest?...ja we hadden even moeten bellen, excuss...bla...bla...bla...maar het was toch kapot want de monteur had de lagertjes gehoord! Nou en? Dan is dat nog geen definitie van een defect lager!

Wordt een vervelende zaak...en dan nog reclame maken op tv dat je naar dealer toe moet met je auto!Ttsss, ik dacht dus juist naar de dealer te gaan omdat zij speciaal gereedschap hebben om zonder alle spanners los te maken, de riem kunnen vervangen wat juist geld zou moeten schelen!! Nee hoor, we vervangen gewoon de hele shit!!

Brullie...

!!! ENJOY THE MINI LIFESTYLE !!!
- zmorf
- Bijna verslaafd
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors