Hallo allemaal!
Sinds een kleine week ben ik ook de trotse bezitter van een Mini cooper S!
Helemaal super, ... mn geluk kan echt niet meer stuk... nouja, bijna niet meer dan! Nou brak van de week namelijk mn oliepijlstok af! Had dus nog een stokje van ongeveer 10 cm, waarvan derest nog in het reservoir zit. Nou ben ik bij de Mini dealer geweest die hebben geprobeert hem met een grijpertje eruit te halen, alleen zonder resultaat. Volgens hun moet de hele voorkant er nu af, wat aardig wat manuren gaat kosten. Heeft iemand misschien advies of een tip over hoe ik die pijlstok eruit kan halen? En kan ik zo wel blijven rijden?
Alvast bedankt
Groetjes Chantel
Peilstok afgebroken!
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
- FunkyRAT
- Be Mini
Bericht
probeer op een lang stokje een stuk goede dubbelzijdige tape (dat dikkere kauwgomachtige spul) te plakken en het dan eruit te trekken, bij slagen draaien, zorg dat je een zo'n klein mogelijk arm hebt (dwz hoe dichter je je stokje vastpakt en kracht legt bij het stukje plakband des te minder kans op breuk of loslating) en je stokje tegen de rand van de opening drukken (dus schuin houden) terwijl het uiteinde waar de tape zit tegen de peilstok, de peilstok duwt naar de zijwand van de buis, zodat er geen rek komt in de tape en je gegarandeerd vast zit aan de peilstok.
Moet lukken, moeilijkheid is afhankelijk van de lengte waar de breuk heeft plaatsgevonden, tis niet makkelijk in ieder geval.
Mijns inziens kan je hier gewoon mee rondrijden, alleen moet je wel van tijd tot tijd je olie pijlen natuurlijk. Beste is toch om zsm het stokje eruit halen (zelf).
Geef vervolgens de dealer of fabriek de schuld van het niet goed of te goed plaatsen van de peilstok. Ik snap namelijk echt niet hoe je dat ding aan het breken krijgt bij normaal gebruik.
Moet lukken, moeilijkheid is afhankelijk van de lengte waar de breuk heeft plaatsgevonden, tis niet makkelijk in ieder geval.
Mijns inziens kan je hier gewoon mee rondrijden, alleen moet je wel van tijd tot tijd je olie pijlen natuurlijk. Beste is toch om zsm het stokje eruit halen (zelf).
Geef vervolgens de dealer of fabriek de schuld van het niet goed of te goed plaatsen van de peilstok. Ik snap namelijk echt niet hoe je dat ding aan het breken krijgt bij normaal gebruik.
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
I.p.v. een kwartslag, 480 graden draaienFunkyRAT schreef: Geef vervolgens de dealer of fabriek de schuld van het niet goed of te goed plaatsen van de peilstok. Ik snap namelijk echt niet hoe je dat ding aan het breken krijgt bij normaal gebruik.

- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Kijk wel enorm uit dat het kauwgomachtige spul dan niet in je olie terecht komt!! Er zijn verhalen van de bekende "mannetjes" die voor weinig een je auto een beurtje willen geven (mij niet gezien, NO WAY!!) en die bij het peilen van de olie met een wat pluizige doek resten van de doek in de olie achterlieten, met alle narigheid van dien. Kun je alsnog je hele voorkant eraf laten halen.FunkyRAT schreef:probeer op een lang stokje een stuk goede dubbelzijdige tape (dat dikkere kauwgomachtige spul) te plakken en het dan eruit te trekken.

"We've got a thing that's called...MINI love"
- Chantel
- Nieuw Lid
Bericht
Tja, hoe ik het voor elkaar heb gekregen,... die 480 graden draaien, komen idd wel aardig in de buurt zeg maar!
Heb onder andere al aardig wat geprobeerd om de peilstok eruit te halen, maar nog steeds zonder resultaat, zat o.a. ook al in mn carterpan, dus heb hem gisteren maar naar de garage gebracht. Nu afwachten wat de schade zal zijn!
In ieder geval ontzettend bedankt voor al jullie tips!

Heb onder andere al aardig wat geprobeerd om de peilstok eruit te halen, maar nog steeds zonder resultaat, zat o.a. ook al in mn carterpan, dus heb hem gisteren maar naar de garage gebracht. Nu afwachten wat de schade zal zijn!
In ieder geval ontzettend bedankt voor al jullie tips!
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors