Peilstok afgebroken!

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Chantel
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Peilstok afgebroken!

09 jun 2006, 20:19

Hallo allemaal!

Sinds een kleine week ben ik ook de trotse bezitter van een Mini cooper S!
Helemaal super, ... mn geluk kan echt niet meer stuk... nouja, bijna niet meer dan! Nou brak van de week namelijk mn oliepijlstok af! Had dus nog een stokje van ongeveer 10 cm, waarvan derest nog in het reservoir zit. Nou ben ik bij de Mini dealer geweest die hebben geprobeert hem met een grijpertje eruit te halen, alleen zonder resultaat. Volgens hun moet de hele voorkant er nu af, wat aardig wat manuren gaat kosten. Heeft iemand misschien advies of een tip over hoe ik die pijlstok eruit kan halen? En kan ik zo wel blijven rijden?

Alvast bedankt

Groetjes Chantel
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 jun 2006, 21:51

Zet de MINI op de kop!
flyguy
Enthousiast
Enthousiast

10 jun 2006, 03:04

Magneet (op een stokje)?!
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jun 2006, 06:55

flyguy schreef:Magneet (op een stokje)?!
Kan niet. peilstokje is van kunstof.
Ik denk toch dat iemand met een grijpertje moet gaan werken.
Dat moet uiteindelijk lukken, zonder de motor, te moeten openmaken.
Dat zou zonde zijn :? .

Succes :D
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

10 jun 2006, 08:48

Hoe krijg je dat voorelkaar? :?
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jun 2006, 09:48

Volgens mij moet je 'm ook een kleine slag draaien bij het eruit halen?
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jun 2006, 09:59

De peilstok is ook een rot ding bij de mini. Is vrij lang en moeilijk terug te krijgen. Je moet hem idd een beetje draaien om hem terug te duwen

Afbeelding
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

10 jun 2006, 11:26

probeer op een lang stokje een stuk goede dubbelzijdige tape (dat dikkere kauwgomachtige spul) te plakken en het dan eruit te trekken, bij slagen draaien, zorg dat je een zo'n klein mogelijk arm hebt (dwz hoe dichter je je stokje vastpakt en kracht legt bij het stukje plakband des te minder kans op breuk of loslating) en je stokje tegen de rand van de opening drukken (dus schuin houden) terwijl het uiteinde waar de tape zit tegen de peilstok, de peilstok duwt naar de zijwand van de buis, zodat er geen rek komt in de tape en je gegarandeerd vast zit aan de peilstok.

Moet lukken, moeilijkheid is afhankelijk van de lengte waar de breuk heeft plaatsgevonden, tis niet makkelijk in ieder geval.

Mijns inziens kan je hier gewoon mee rondrijden, alleen moet je wel van tijd tot tijd je olie pijlen natuurlijk. Beste is toch om zsm het stokje eruit halen (zelf).

Geef vervolgens de dealer of fabriek de schuld van het niet goed of te goed plaatsen van de peilstok. Ik snap namelijk echt niet hoe je dat ding aan het breken krijgt bij normaal gebruik.
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jun 2006, 12:34

FunkyRAT schreef: Geef vervolgens de dealer of fabriek de schuld van het niet goed of te goed plaatsen van de peilstok. Ik snap namelijk echt niet hoe je dat ding aan het breken krijgt bij normaal gebruik.
I.p.v. een kwartslag, 480 graden draaien :mrgreen:
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 jun 2006, 13:39

FunkyRAT schreef:probeer op een lang stokje een stuk goede dubbelzijdige tape (dat dikkere kauwgomachtige spul) te plakken en het dan eruit te trekken.
Kijk wel enorm uit dat het kauwgomachtige spul dan niet in je olie terecht komt!! Er zijn verhalen van de bekende "mannetjes" die voor weinig een je auto een beurtje willen geven (mij niet gezien, NO WAY!!) en die bij het peilen van de olie met een wat pluizige doek resten van de doek in de olie achterlieten, met alle narigheid van dien. Kun je alsnog je hele voorkant eraf laten halen.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
jschip
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

10 jun 2006, 17:30

Als het stukje onderin zit, krijg je het er nooit langs boven uit. Als het in je carter valt heb je zelfs kans op motorschade. Je moet dan het buisje van de peilstok eraf halen. Daarvoor moet inderdaad het hele front los t/m de koelers.
Chantel
Nieuw Lid
Nieuw Lid

11 jun 2006, 10:09

Tja, hoe ik het voor elkaar heb gekregen,... die 480 graden draaien, komen idd wel aardig in de buurt zeg maar! :oops:
Heb onder andere al aardig wat geprobeerd om de peilstok eruit te halen, maar nog steeds zonder resultaat, zat o.a. ook al in mn carterpan, dus heb hem gisteren maar naar de garage gebracht. Nu afwachten wat de schade zal zijn!
In ieder geval ontzettend bedankt voor al jullie tips!
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jun 2006, 10:49

Laat ze nu maar eens uitleggen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Hoop voor ze dat de uitleg geen verwijzing naar jou toe is. Kan me zo voorstellen dat de zaak dan toch echt wat te klein is.
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 jun 2006, 08:58

Valt zoiets niet gewoon onder je garantie eigenlijk?
Afbeelding
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jun 2006, 12:18

Ik weet niet of ze hem als mini next heeft gekocht, maar hij is al van 2002 :wink: dus dan zal de garantie wel verlopen zijn

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”