Ratelende koppeling?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Ratelende koppeling?

22 feb 2009, 08:03

Op zoek naar een stuurbekrachtigingspomp kwam ik dit bedrijf tegen.
Heb geen last van deze kwaal maar wellicht een goeie tip voor mensen die er wel last van hebben ?

Oplossing geratel versnellingsbak Cooper S ?
kamiel
Be Mini
Be Mini

22 feb 2009, 08:57

Ik had dit probleem vanaf dag een van onze MCS.
Het geluid kan helemaal geen kwaat, alleen klinkt het zo slordig als je voor het stoplicht staat.

Bij ons was het geluid weg nadat ik de koppeling plus vliegwiel heb laten vernieuwen, het geluid wat je hoort heeft ook te maken met het vliegwiel, er is zelfs door BMW een nieuw type vliegwiel ontwikkeld om het bovengenoemde geluid tegen te gaan.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

22 feb 2009, 09:50

Ik heb het geluid ook maar ik houd gewoon altijd de koppeling in nu :mrgreen: .
Ik rijd ook al 2 jaar met dit geluid en volgens mij kan het ook geen kwaad want de auto rijd er niets minder om :wink: , maar het is idd wel een irritant geluid .
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

22 feb 2009, 12:29

speedy
NMC Legend
NMC Legend

23 feb 2009, 08:26

prijzen? :roll:
Alex
4 op een rij!
4 op een rij!

Mini rammelt soms

30 jul 2010, 19:53

Hallo,

vandaag mijn Mini opgehaald en gelijk wat gehoord wat niet klopt (denk ik).

Als de Mini in zijn vrij staat hoor je een rammelend geluid. Bij het intrappen van de koppeling is het weg. Ik kan niet zeggen dat ik het hoor tijdens het rijden in de versnellingen.

Gelukkig gelijk geconstateerd tijdens het ophalen met iemand van de garage erbij, en gelijk ook een afspraak gemaakt voor een inspectie aan het euvel in hun garage.

Is dit de berucht Mini kwaal? En wat kan het voor gevolgen hebben als ik er veel mee rijdt? Oja, hij is van maart 2006 met ongeveer 45K op de teller.

Ik hoor graag wat het zou kunnen zijn, gelukkig heb ik garantie.