Ratelende koppeling?

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Ratelende koppeling?

22 feb 2009, 08:03

Op zoek naar een stuurbekrachtigingspomp kwam ik dit bedrijf tegen.
Heb geen last van deze kwaal maar wellicht een goeie tip voor mensen die er wel last van hebben ?

Oplossing geratel versnellingsbak Cooper S ?
kamiel
Be Mini
Be Mini

22 feb 2009, 08:57

Ik had dit probleem vanaf dag een van onze MCS.
Het geluid kan helemaal geen kwaat, alleen klinkt het zo slordig als je voor het stoplicht staat.

Bij ons was het geluid weg nadat ik de koppeling plus vliegwiel heb laten vernieuwen, het geluid wat je hoort heeft ook te maken met het vliegwiel, er is zelfs door BMW een nieuw type vliegwiel ontwikkeld om het bovengenoemde geluid tegen te gaan.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

22 feb 2009, 09:50

Ik heb het geluid ook maar ik houd gewoon altijd de koppeling in nu :mrgreen: .
Ik rijd ook al 2 jaar met dit geluid en volgens mij kan het ook geen kwaad want de auto rijd er niets minder om :wink: , maar het is idd wel een irritant geluid .
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

22 feb 2009, 12:29

speedy
NMC Legend
NMC Legend

23 feb 2009, 08:26

prijzen? :roll:
Alex
4 op een rij!
4 op een rij!

Mini rammelt soms

30 jul 2010, 19:53

Hallo,

vandaag mijn Mini opgehaald en gelijk wat gehoord wat niet klopt (denk ik).

Als de Mini in zijn vrij staat hoor je een rammelend geluid. Bij het intrappen van de koppeling is het weg. Ik kan niet zeggen dat ik het hoor tijdens het rijden in de versnellingen.

Gelukkig gelijk geconstateerd tijdens het ophalen met iemand van de garage erbij, en gelijk ook een afspraak gemaakt voor een inspectie aan het euvel in hun garage.

Is dit de berucht Mini kwaal? En wat kan het voor gevolgen hebben als ik er veel mee rijdt? Oja, hij is van maart 2006 met ongeveer 45K op de teller.

Ik hoor graag wat het zou kunnen zijn, gelukkig heb ik garantie.

Zo, nu even wat foto's maken.

Alvast dank!
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jul 2010, 20:54

Hier hebben veel mini's last van, het kan verder geen kwaad. Het geluid is weg als je de koppeling in trapt.
Hier is wel een modificatie voor (heeft te maken met wat speling op het koppelingshuis). Maar als de koppeling niet versleten is zou ik het zo laten, anders zou je het gelijk mee kunnen nemen. Rhenoy heeft hier een modificatie voor :wink:
Alex
4 op een rij!
4 op een rij!

30 jul 2010, 22:44

Ik zie dat het nu in juiste topic is terecht gekomen (ik kon het helaas niets vinden).

Als het geen kwaad kan ben ik gerust.

Ben net even wezen rijden en het valt op zich reuze mee.

Wel een ander probleem tegen gekomen, het lampje met de motor brand, mijn emissie zou veranderd zijn, dat wordt dus de nieuwe uitdaging :wink:.

Dit is allemaal al in een halve dag, ik hoop dat het hier bij blijft.

in elk geval al hartelijk dank voor de hulp.
Alex
4 op een rij!
4 op een rij!

16 sep 2010, 18:19

Nou,

even een update. Ik krijg gewoon onder garantie een nieuwe koppeling! De garage zei dat het een veel voorkomend euvel was / is en ze hebben nu een nieuwe gemodificeerde binnen gekregen.

Ik snap 1 ding niet, volgens de garage moest ook gelijk het vliegwiel vervangen worden. Omdat ik een Works heb gelijk gevraagd of het vliegwiel wel voor een Works uitvoering was, gelukkig was na het opgeven van het kenteken en chassis nummer meteen bekend dat het een Works was en zouden dus de goede onderdelen opgestuurd moeten zijn volgens de garage.

Nu had ik nog de volgende twijfel: Is het vliegwiel van de Works anders als van de normale S? En is vervanging noodzakelijk?

Al met al dus een dure reparatie gelukkig onder garantie gekregen zonder enig morren van de garage! :icon_top:

Oja, hoe zit het met uitlijnen? Nodig of niet? Ik zal er wel opletten en navragen als ik hem ga halen, maar ik hoor ook graag de meningen van de users hier.

Alvast dank!
speedy
NMC Legend
NMC Legend

16 sep 2010, 18:26

waarom uitlijnen ? veranderd toch niets aan de stand van de wielen met het vervangen van de koppeling :roll: Dealer kan toch zien op chasis nr of het een ander vliegwiel is :wink: als het garantie is natuurlijk laten vervangen :D top Dealer dat het onder de garantie valt :icon_top:
Alex
4 op een rij!
4 op een rij!

16 sep 2010, 18:57

Hallo Speedy,

Ik las hier op het forum dat er bepaalde onderdelen verwijderd moesten worden om de koppeling te kunnen vervangen, vandaar de uitlijn vraag.

Nou de grap is dat de garage geen dealer is, vandaar mijn "ongerustheid" over het vliegwiel. Maar ik vind het wel top dat ze het doen.

Maar begrijp ik goed dat het vliegwiel niet anders is omdat het een Works is? Overigens is het eigenlijk een Parklane uitvoering waar een Works kit opzit. Dit wordt dan ook bij de dealer geregistreerd? Ik heb wel een certificaat van de kit.

Misschien zie ik je zondag wel (als ik je kan herkennen) als de Mini dan klaar is.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

16 sep 2010, 19:00

bel gewoon even een dealer op met de vraag over het vliegwiel ;)
dan weet je het zeker of die hetzelfde is of anders .
tot zondag ;)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

16 sep 2010, 20:01

Bij mijn weten is die exact hetzelfde als de 'gewone' Cooper S.
Alleen anders zijn uitlaat, kompressor, cilinderkop, software, bougies en luchtfilter (als je een facelift hebt). Zie realoem
Alex
4 op een rij!
4 op een rij!

16 sep 2010, 22:36

Okee,

volgens mij heb ik een facelift. Hij is van 2006. Hartelijk dank voor het antwoord.

Weer een zorg minder waar het fout zou kunnen gaan. Nu maar hopen dat hij morgen klaar is en ik zondag naar de meeting / tocht kan.

Nogmaals dank en hopelijk tot zondag! :icon_top:
denmay
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Rammelend geluid Cooper S Works bij stationair

02 dec 2012, 21:38

Bij het stationair lopen van mijn Cooper S uit 2005 hoor ik een rammelend geluid.
Dit is echter alleen als ik de koppeling los heb, zodra ik deze indruk is het geluid weer weg..

Wie weet wat dit is??

Dankbaar!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”