Hey Minirijders!
Ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen wat de mogelijkheden zijn mbt veschillende luchtfilters in een MINI Cooper.
Een vriend van mij heeft een racefilter in zijn Polo GTI zitten, wat bij het opentrekken van het gas een heerlijk geluid geeft.
Op plekken waar dit niet gewenst is, is de polo heel stil zolang je maar niet het gas volledig intrapt.
Is zoiets ook mogelijk bij mijn MINI'tje?
Is het luchtfilter gemakkelijk te vervangen? Wat zijn de mogelijkheden? Waar moet ik op letten en wat zijn ongeveer de kosten?
Thanks! MichMich
*R50 Prefacelift*
Luchtfilter
- Kuijt
- Mod virus alert!
Bericht
Hey MichMich,
Kan hier mijn eigen ervaring wel posten: Heb een PiperCross open luchtfilter gemonteerd, meer als een half jaar geleden (zie gallery) en ben hier zeer tevreden over. Eigenlijk is het 1 van de leukste MOD's tot nu toe, gemakkelijk zelf in te bouwen en nog betaalbaar ook. Ik was 125 Euro kwijt, de fun die je ervoor terug krijgt is veel meer waard!
Naast het aanzuigen van de lucht die je goed kunt horen is het geluid in een tunnel bij +5000 toeren ook heerlijk!
DOEN! krijg je geen spijt van.
Op het forum zijn er al aardig wat artikelen aan gewijd.
gr
John
Kan hier mijn eigen ervaring wel posten: Heb een PiperCross open luchtfilter gemonteerd, meer als een half jaar geleden (zie gallery) en ben hier zeer tevreden over. Eigenlijk is het 1 van de leukste MOD's tot nu toe, gemakkelijk zelf in te bouwen en nog betaalbaar ook. Ik was 125 Euro kwijt, de fun die je ervoor terug krijgt is veel meer waard!
Naast het aanzuigen van de lucht die je goed kunt horen is het geluid in een tunnel bij +5000 toeren ook heerlijk!
DOEN! krijg je geen spijt van.
Op het forum zijn er al aardig wat artikelen aan gewijd.
gr
John
Like no other.
- BigD
- Winnaar v/d "oranje pylon"
Bericht
montage en demontage is super simpel
rijd zelf met een pipercross en klinkt lekker
vind het zelf een super mod, maar bedenk wel met warm weer kan je last hebben van miniem vermogenverlies omdat ie dan ook nog warme lucht van de motor aantrekt, dit is te verhelpen door een hitteschild
maar stel je er niet veel van voor hoor van het verlies en ik vind dat het niet opweegd tegen het geluid
Greetz BigD

rijd zelf met een pipercross en klinkt lekker

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
- BigD
- Winnaar v/d "oranje pylon"
Bericht
ik heb em bij biesheuvel gekocht toen
biesheuvel << klik <<
betaal gewoon een redelijke prijs daar, maar ze willen hier op het forum 2de hands wel eens voor veel minder van de hand gaan, maar nieuw is ie natuurlijk wel compleet incl invet spul en je hebt em snel
Greetz BigD

biesheuvel << klik <<
betaal gewoon een redelijke prijs daar, maar ze willen hier op het forum 2de hands wel eens voor veel minder van de hand gaan, maar nieuw is ie natuurlijk wel compleet incl invet spul en je hebt em snel

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors