Hi,
Hoop dat iemand me kan helpen..
Gister kwamen we bij de mini en toen kwam er een zachte zoem uit de motorkap, dit in combinatie met wat rook en een geur van smeltend plastic!!!
Het is duidelijk dat er iets onder de kap niet uit gaat! Heb 't uitgekregen door de accu los te koppelen..
De rook en het geluid komen achter de motor vandaan, dus as je voor de mini staat dan achter het motorblok en dan naar beneden! er zit daar een alu/RVS plaatje en het lijkt wel of het daaron niet goed is..
ANWB was ook nog gekomen maar hadden echt geen flauw idee wat het zou kunnen zijn!
Iemand een idee??
Thanx guys!!
Groet,
Coen
Zoemen, rook en brandlucht....
- CoenV
- Mod virus alert!
Bericht
net de mini bij Milo Klijn afgegeven.. Konden op het eerste gezicht ook niet gelijk zien wat het was
Wel weer top service van ze om een leen wagen mee te geven!! is en blijft geen garage dus echt super van ze!
Nu maar hopen dat ze het kunnen vinden en dat het niet een duur grapje gaat worden!
Coen

Wel weer top service van ze om een leen wagen mee te geven!! is en blijft geen garage dus echt super van ze!
Nu maar hopen dat ze het kunnen vinden en dat het niet een duur grapje gaat worden!
Coen
- CoenV
- Mod virus alert!
Bericht
Afwachten dus even!
Let you know! en mochten jullie weten wat het zou kunnen zijn dan hoor ik het graag!
Thanx!
Dat zeiden ze bij de garage ook al.. Dus dat is het in ieder geval niet want heb een cooper..henne schreef:een cooper of een one heeft geen koelventilator bij de stuurpomp zitten!
zit enkel op cooper s
Afwachten dus even!
Let you know! en mochten jullie weten wat het zou kunnen zijn dan hoor ik het graag!
Thanx!
- mini_tyger
- Nieuw Lid
Bericht
hallo,
Bij mijn mini cooper s 2003 was het de stuurpomp, was ook ineens gaan zoemen.
heb een rereviseerde gekocht in zeewolde bij hydroline powersteering. Perfect bedrijf met garantie van +_ 3 jaar .
bedrag zit onder de € 400,- kunt er nog wat met prijs doen.(nieuw is idd €800,- )
Ziet eruit als nieuw en zelf eronder geplaatst. (Met een handig iemand en een brug is het niet heel veel werk.)
succes
mini_tyger.
Bij mijn mini cooper s 2003 was het de stuurpomp, was ook ineens gaan zoemen.
heb een rereviseerde gekocht in zeewolde bij hydroline powersteering. Perfect bedrijf met garantie van +_ 3 jaar .
bedrag zit onder de € 400,- kunt er nog wat met prijs doen.(nieuw is idd €800,- )
Ziet eruit als nieuw en zelf eronder geplaatst. (Met een handig iemand en een brug is het niet heel veel werk.)
succes
mini_tyger.
- CoenV
- Mod virus alert!
Bericht
Vandaag contact gehad met met Klijn..
Is de stuurbekrachtigings pomp en waarschijnlijk is ook de dynamo kapot!
Deze is waarschijnlijk kapot gegaan doordat er wat is doorgebrand doordat de pomp van de stuurbekrachtiging te heet is geworden. Deze bleef doordraaien terwijl het contact uit was en kreeg dus ook geen koeling!!
Ben benieuwd wat dit grapje weer gaat kosten!
keep you posted!!
Thanx voor jullie reacties!
Coen
Is de stuurbekrachtigings pomp en waarschijnlijk is ook de dynamo kapot!

Ben benieuwd wat dit grapje weer gaat kosten!

keep you posted!!
Thanx voor jullie reacties!
Coen
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Prijs valt mee hoor Coen. Ik heb ook bij Hydroline een pomp gekocht en het zelf gedaan. Je kunt het terugvinden bij de DIY's zodat je een idee krijgt.CoenV schreef:Nou... de schade is bekend!![]()
550 dikke euro's!! incl. de montage!
Als ik iedereen om me heen moet geloven valt het nog mee.. Maar toch altijd hard geld!
Thanx iedereen voor de reacties en tips!
Coen
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors