Hallo mijn mini lekt koelvloeistof. Ik heb m gekocht bij een bovag autobedrijf en heb m nu 3 weken.
Na een paar dagen constateerde ik koelvloeistoflekkage.
Het bedrijf waar ik m gekocht heb, wist dat dit een mini probleem was en zegt eea te willen oplossen.
Inmiddels heeft mijn auto daar al 2 keer een hele dag gestaan zonder resultaat.
Ze hebben eea onder druk gezet en kunnen niets vinden.
Echter het reservoir is binnen een week van max op min. Er ligt af en toe een klein plasje onder mijn auto, maar soms ook niet.
Als ik bij het stoplicht sta dan ruik ik ook koelvloeistof.
Ik heb ze gewezen op dit forum en op mogelijke vervanging van het thermostaathuis, maar ze willen niet zomaar een onderdeel vervangen zonder dat ze zeker weten dat de lek daar zit.
Nu moet hij komende week weer een dag weg.
Wat moet ik nu ?
Ik wil hier gewoon vanaf, maar krijg het idee dat ze mij een zeur vinden.
Ik heb tot nu toe alleen kleine stukjes van maximaal 10 km gereden, maar ben bang dat als ik een verre rit maak, de boel misschien wel eens fout gaat en de motor misschien oververhit raakt.
Wie heeft goede raad ?
Alvast bedankt,
Mar
Advies: lekkage koelvloeistof
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Negen van de tien keer is dit inderdaad het thermostaathuis.
Ik ben niet bekend met dit soort situaties maar kun je de Bovag niet bellen en hun om advies vragen? Een bedrijf aangesloten bij die organisatie mag je op deze manier toch niet aan het lijntje houden lijkt mij.
Ik vind het sowies belachelijk dat men je een auto verkoopt waarvan men weet dat die lekt. Dat zou ik dan ook even vermelden.
En anders de auto terug inruilen omdat het bedrijf in gebreke blijft? Misschien worden ze dan wakker.
Ik ben niet bekend met dit soort situaties maar kun je de Bovag niet bellen en hun om advies vragen? Een bedrijf aangesloten bij die organisatie mag je op deze manier toch niet aan het lijntje houden lijkt mij.
Ik vind het sowies belachelijk dat men je een auto verkoopt waarvan men weet dat die lekt. Dat zou ik dan ook even vermelden.
En anders de auto terug inruilen omdat het bedrijf in gebreke blijft? Misschien worden ze dan wakker.
- jomati
- Leerling Mini lid
Bericht
Nou, vandaag is ie weer een dagje op visite in de garage geweest en ze hebben het nu eindelijk gevonden.
Zoals verwacht het thermostaathuis !!!
Morgen gaat ie nog een dagje en dan wordt het thermostaathuis en de thermostaat vervangen.
Als het goed is moet ie dan weer helemaal in orde zijn.
Gelukkig maar.
Volledige garantie, dus gelukkig ook geen kosten.
Zoals verwacht het thermostaathuis !!!
Morgen gaat ie nog een dagje en dan wordt het thermostaathuis en de thermostaat vervangen.
Als het goed is moet ie dan weer helemaal in orde zijn.
Gelukkig maar.
Volledige garantie, dus gelukkig ook geen kosten.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors