Ik ben erachter dat onze mini een defect heeft in de abs sensor.
Left front geeft de computer als storing (bij kennis laten uitlezen).
Ik kan hem resetten, maar als ik volledig naar links uitstuur slaat hij weer aan. Heb even heel snel gekeken, maar merk dat kabel dan ook erg strak zit (heb nog niets losgehaald ofzo).
Voor ik dingen ga loshalen. Weten jullie waar ik deze sensor eventueel kan bestellen.
Wat is het typenr? En wat zijn ongeveer de kosten van zo’n sensor?
Wie weet hier meer over?
Thanks alvast.
ABS sensor (wheel speed sensor) defect
- strietboy
- Leerling Mini lid
- Jurgen
- Pralinekes-Boy & km-vreter
- strietman
- Leerling Mini lid
Bericht
zaten deze ook in een Rover?
Je kan ze namelijk wel meten (moeten zoveel Ohm aangeven als dit oneindig is is die stuk). Wissel links en rechts ook even uit om te kijken of storing dan ook naar andere kant gaat (weet ik zeker of het juiste sensor is).
Heb het idee dat het een kabelbreukje is want kan de storing zo resetten, maar als ik dan stuur naar links volledig uitstuur (komt draad strak te zitten zag ik al) gaat die weer in storing.
Vanavond mss de kracht maar even vinden om dat wiel los te halen
Je kan ze namelijk wel meten (moeten zoveel Ohm aangeven als dit oneindig is is die stuk). Wissel links en rechts ook even uit om te kijken of storing dan ook naar andere kant gaat (weet ik zeker of het juiste sensor is).
Heb het idee dat het een kabelbreukje is want kan de storing zo resetten, maar als ik dan stuur naar links volledig uitstuur (komt draad strak te zitten zag ik al) gaat die weer in storing.
Vanavond mss de kracht maar even vinden om dat wiel los te halen

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors