we hebben facelift koplampen gekocht voor onze mini one uit 2001. hier zitten dus de pre-faceliftkoplampen in met een xenonsetje van pilot(later erin gezet).
nu willen we dus de koplampen vervangen, maar de xenonlamp past niet in de koplamp met de lens.
iemand hier ervaring mee, of enig idee wat we kunnen doen????
bedankt!!!!
paul en suus
Facelift koplamp monteren met xenon?kan iemand ons helpen???
- paulsuus
- Enthousiast
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Xenon is inderdaad zo over te zetten mits er al xenon op heeft gezeten. Anders moeten ze dit bij de dealer omzetten.
Alleen bij een pilot set is dit anders. Deze werken met losse ballasten die je ergens weg moet werken.
Alleen ik kan alleen niet uit je verhaal halen wat je nu precies wilt wisselen.
Alleen bij een pilot set is dit anders. Deze werken met losse ballasten die je ergens weg moet werken.
Alleen ik kan alleen niet uit je verhaal halen wat je nu precies wilt wisselen.
- paulsuus
- Enthousiast
Bericht
we hebben nu de pre-facelift koplamp, met een xenonset van pilot. we willen de koplamp wisselen met een facelift koplamp. deze hebben we al. daar moet dus alleen het setje in van de xenon die we nu al hebben, maar het lijkt alsof dat niet past. de opening voor de lamp is te klein.
hebben jullie hier ervaring mee?
wat hebben jullie gedaan?
hebben jullie hier ervaring mee?
wat hebben jullie gedaan?
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het setje Pilot xenon is een hele andere maat dan de org. xenon.
De Pilot xenon heeft de vorm van een normale halogeenlamp zodat ie in de fitting past. De org. xenon lamp heeft een hele andere afmeting. Ben bang dat er niets anders op zit dan een org. xenonlampen en ballasten te zoeken. Ik kan me zo voorstellen dat het brandpunt van de pilot set ook niet op de juiste plek in de faceliftkoplamp komt waardoor het hele lichtbeeld verkeerd gereflecteerd wordt.
De Pilot xenon heeft de vorm van een normale halogeenlamp zodat ie in de fitting past. De org. xenon lamp heeft een hele andere afmeting. Ben bang dat er niets anders op zit dan een org. xenonlampen en ballasten te zoeken. Ik kan me zo voorstellen dat het brandpunt van de pilot set ook niet op de juiste plek in de faceliftkoplamp komt waardoor het hele lichtbeeld verkeerd gereflecteerd wordt.
- @mr
- Bijna verslaafd
Bericht
Hoi PaulSuus,
Wat nog niet duidelijk is is of je nieuwe set facelift lampen de originele MINI Xenon lampen zijn.
Dit:
"nu willen we dus de koplampen vervangen, maar de xenonlamp past niet in de koplamp met de lens. "
Geeft mij eigenlijk aan dat je een Originele Xenon facelift set hebt. Indien dit namelijk het geval is zal de aftermarket Xenon niet in de fitting passen en moet je originele Xenon lampen halen. (Sterker nog, dan heb je de externe ballasten ook niet meer nodig)
Als je facelift setje gewoon H7 fittingen heeft, dan moet het Pilot xenon lampje met de adapter fitting gewoon passen. Volgens mij zit er geen verschil in de fittingen.
Misschien een domme vraag, maar proberen jullie het lampje niet in de fitting van het groot-licht te zetten?
Doe eens een fotootje ter verduidelijking
Arjan
Wat nog niet duidelijk is is of je nieuwe set facelift lampen de originele MINI Xenon lampen zijn.
Dit:
"nu willen we dus de koplampen vervangen, maar de xenonlamp past niet in de koplamp met de lens. "
Geeft mij eigenlijk aan dat je een Originele Xenon facelift set hebt. Indien dit namelijk het geval is zal de aftermarket Xenon niet in de fitting passen en moet je originele Xenon lampen halen. (Sterker nog, dan heb je de externe ballasten ook niet meer nodig)
Als je facelift setje gewoon H7 fittingen heeft, dan moet het Pilot xenon lampje met de adapter fitting gewoon passen. Volgens mij zit er geen verschil in de fittingen.
Misschien een domme vraag, maar proberen jullie het lampje niet in de fitting van het groot-licht te zetten?
Doe eens een fotootje ter verduidelijking
Arjan
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors