Dag mensen,
Laatst wilde ik mijn motorkap open doen, maar deze blijft nu haken aan de rechterkant (als je in de mini zit).
Er zitten twee kabels aan de motorkap-hendel, op één van de kabels staat geen spanning meer, waarschijnlijk
is het kabeltje losgekomen van de rechter-sluiting?
Nu is mijn vraag of iemand me kan vertellen waar deze sluiting zich bevind, mischien aangevult met een foto?
Hopelijk kan ik er dan bij via de wielkast. Of heeft iemand mischien een beter idee?
Groetjes Martijncooper.
Motorkap gaat niet meer open
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Martijn,
Doe even een actie via de zoekfunctie bovenaan het forum.
Ik weet dat er een aantal topics over dit onderwerp zijn geschreven...
Heb zelf de kennis niet paraat.
Succes
Doe even een actie via de zoekfunctie bovenaan het forum.
Ik weet dat er een aantal topics over dit onderwerp zijn geschreven...
Heb zelf de kennis niet paraat.
Succes
- martijncooper
- Leerling Mini lid
Bericht
Dag Grey,
Hehe, zelf heb ik altijd een beetje een hekel aan die topics waarin vragen worden gesteld
die al vaker beantwoord zijn in andere topics
Ik had voor het plaatsten van deze topic al gezocht maar kon hier niks over vinden. Nu nogmaals gezocht en
niet alleen meer gekeken naar de naam van de topic maar ook naar de teksten en ben er inderdaad 2 tegengekomen!
Helaas ging het bij de ene topic over een bevroren slot. De andere topic ging over een meeting waarbij dit probleem
ook voorgekomen was. De oplossing stond er helaas niet in, maar heb de persoon nu net een berichtje gestuurd.
We wachten dus nog maar even af.
In ieder geval, bedankt voor je snelle reactie!
Groetjes, Martijncooper
Hehe, zelf heb ik altijd een beetje een hekel aan die topics waarin vragen worden gesteld
die al vaker beantwoord zijn in andere topics

Ik had voor het plaatsten van deze topic al gezocht maar kon hier niks over vinden. Nu nogmaals gezocht en
niet alleen meer gekeken naar de naam van de topic maar ook naar de teksten en ben er inderdaad 2 tegengekomen!
Helaas ging het bij de ene topic over een bevroren slot. De andere topic ging over een meeting waarbij dit probleem
ook voorgekomen was. De oplossing stond er helaas niet in, maar heb de persoon nu net een berichtje gestuurd.
We wachten dus nog maar even af.
In ieder geval, bedankt voor je snelle reactie!
Groetjes, Martijncooper
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Als je aan de bewuste kant iemand op de motorkap laat duwen terwijl jij ontgrendelt krijg je um dan ook niet los ? er staat dan namelijk geen spanning meer op die klem. Op deze manier ging die van Ries ook open nadat ie een halve dag had liggen sleutelen.
- Ries
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik weet inderdaad hoe frusterend het kan zijn als je je motorkap niet meer open krijgt. Zeker als je lichtunits die je hebt overgezet nog niet zijn aangesloten
En Che was toen ook degen die met zijn "Opel-kennis" de kap open kreeg zoals hierboven beschreven. Bij mij was het ook het probleem dat de kabel ook uit het houdertje was geschoten bij de hendel waar je hem moet open maken. Er komt toch best een flinke kracht op merk je dan. Maar dit in combinatie met met het niet precies in het slot vallen maakt het inderdaad erg lastig. Probeer dus eens de raad van Che op te volgen.

En Che was toen ook degen die met zijn "Opel-kennis" de kap open kreeg zoals hierboven beschreven. Bij mij was het ook het probleem dat de kabel ook uit het houdertje was geschoten bij de hendel waar je hem moet open maken. Er komt toch best een flinke kracht op merk je dan. Maar dit in combinatie met met het niet precies in het slot vallen maakt het inderdaad erg lastig. Probeer dus eens de raad van Che op te volgen.
- martijncooper
- Leerling Mini lid
Bericht
Bedankt voor de reacties Che en Ries.
Maar o, o en frustrerend blijft het voor mij Ries!
Ik heb jullie tip namelijk herhaaldelijk uitgeprobeerd, maar tevergeefs. Het kabeltje zit gewoon niet meer in het slot.
Als ik namelijk aan de andere kant van de kabel draai, dan hoor ik hem gewoon klapperen onder de motorkap.
Denken jullie dat ik er via de wielkast erbij kan?
Groetjes, Martijncooper
Maar o, o en frustrerend blijft het voor mij Ries!
Ik heb jullie tip namelijk herhaaldelijk uitgeprobeerd, maar tevergeefs. Het kabeltje zit gewoon niet meer in het slot.
Als ik namelijk aan de andere kant van de kabel draai, dan hoor ik hem gewoon klapperen onder de motorkap.
Denken jullie dat ik er via de wielkast erbij kan?
Groetjes, Martijncooper
- henne
- Mod virus alert!
- Contacteer:
- martijncooper
- Leerling Mini lid
Bericht
Ok, dit klinkt veelbelovend Henne!
Ik neem aan dat je de spatkuip bedoelt in de rechterwielkast?
Deze heb ik al een keer losgehaald, maar doordat de band in de weg zit heb je weinig ruimte.
Ik kan dan op de tast bij m'n koplamp komen maar heb geen idee waar het slotje zich precies
bevind? En hoe ziet het slotje eruit? (hehe in mijn geval hoe voelt het slotje en waar bevind zich
de ontgrendelingspalletje).
Groetjes, Martijncooper
Ik neem aan dat je de spatkuip bedoelt in de rechterwielkast?
Deze heb ik al een keer losgehaald, maar doordat de band in de weg zit heb je weinig ruimte.
Ik kan dan op de tast bij m'n koplamp komen maar heb geen idee waar het slotje zich precies
bevind? En hoe ziet het slotje eruit? (hehe in mijn geval hoe voelt het slotje en waar bevind zich
de ontgrendelingspalletje).
Groetjes, Martijncooper
- martijncooper
- Leerling Mini lid
Bericht
Dag Robert,
Geweldige foto, hier kan ik wat mee, reuze bedankt!
Ik zal morgen weer eens ff gaan knutselen... en voelen... net een tweede vriendinnetje hé zo'n mini?
Hopelijk zit meneer de koplamp niet teveel in de weg, maar met jou foto in de hand gaat het hopelijk wel lukken.
Jou kabel is dus ook een keer uit het slotje gevallen, aangezien jij een fix hebt aangebracht?
Groetjes,
Martijncooper
Geweldige foto, hier kan ik wat mee, reuze bedankt!
Ik zal morgen weer eens ff gaan knutselen... en voelen... net een tweede vriendinnetje hé zo'n mini?

Hopelijk zit meneer de koplamp niet teveel in de weg, maar met jou foto in de hand gaat het hopelijk wel lukken.
Jou kabel is dus ook een keer uit het slotje gevallen, aangezien jij een fix hebt aangebracht?
Groetjes,
Martijncooper
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
De foto is geleend van een ander forum (www.mini2.com) en daar waren ook mensen met hetzelfde probleem/uitdaging.
Daar vermelden ze ook dat het met wiel eraf stukken makkelijker gaat...
Daar vermelden ze ook dat het met wiel eraf stukken makkelijker gaat...

- H en S
- Volledig MINI minded!
Bericht

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
Ff nog een vraagje over dit onderwerp. Van onze Mini One van oktober 2010 ontgrendeld de motorkap rechts ook erg slecht. meerdere keren aan het hendeltje trekken. Het blijkt dat alles nog wel op z'n plek zit bij het slot zelf maar er zit erg veel speling in de kabel. Er komt dus onvoldoende spanning op om het slot te ontgrendelen. Waar kan ik de spanning regelen of is de kabel misschien op een andere plek uit een geleider gesprongen?

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors