Inbouwen aftermarket radio

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
spyk
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Inbouwen aftermarket radio

17 okt 2009, 13:07

Hallo mensen,

Een vraagje; ik wil een nieuwe autoradio kopen omdat ik een usb aansluiting wil en het liefst een 4/7"scherm met dvd mogelijkheid. Ik kijk alleen een beetje vreemd tegen de afmetingen aan van de ori. mini radio :? Volgens mij zijn er standaard afmetingen (DIN of zoiets?) maar dit lijkt me een afwijkende maat.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met inbouw van een aftermarket radio in een mini (ook qua stuurbed. e.d.) Zo ja welk merk adviseren jullie mij ik heb weinig verstand van het innerlijk van de radios qua vermogen en kwaliteit zegma :P :D

alvast bedankt voor jullie reacties!

Gr Niels.
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 okt 2009, 16:50

je hebt een zogenaamde mountingframe nodig.
dan kan je er een 1 din systeem in drukken.

daarnaast heb je een iso converter nodig. Een blokje die je op
het "BMW" blokje doet (die er nu in zit) zodat je gewoon iso stekkers hebt
die je in aftermarket radio kan pluggen.

Je zegt zelf dat je een scherm erbij wilt hebben.
Dan kan je dus bijvoorbeeld gaan voor een klein schermpje (JVC AVX2 etc etc etc)
Afbeelding

of voor een klap schermpje (1 din wel) (nog geen foto van gemaakt met open schermpje zie ik)
Afbeelding

Voor een klapschermpje gebruik ik zelf nu Zenec. Tot zover heel erg tevreden over de kwaliteit, en best fijn zo'n touchscreen :)
Ik heb nu alleen geen stuurbediening meer. Maar wel een paar afstandsbedieningen....en ach...
touchscreen he.....vrij makkelijk te bedienen.
Ik heb iig een versie waar alles op zit. Navi, buetooth DVD, TV etc etc etc (evt ook te koop ;))

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”