'Klonk' geluid na het remmen

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

'Klonk' geluid na het remmen

20 okt 2009, 21:48

Als ik rem en ik sta stil, dan hoor ik precies op het moment dat ik helemaal stil sta 'KLONK'. Ik weet echt niet wat het kan zijn dus ik denk ik gooi het in de groep. :wink: Het geluid hoor ik nu al weken en ik wordt er een beetje gek van. Eerst dacht ik dat het aan de uitlaat lag omdat deze maar in 2 rubbers hing ipv 4, maar die hangt nu in 4 rubbers en het geluid is er nog steeds.

Het geluid lijkt van achter te komen. Het is alsof er een fles wijn in de achterbak ligt die naar voren rolt als je stop. Maar nee, geen fles wijn te bekennen, ik heb gekeken.

En sinds vandaag heb ik een nieuw geluid :shock: . Als ik wegrij vanuit stilstand hoor ik af en toe een metaalachtig geluid. Alsof de wielophangen even over de straat schraapt.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt? :?
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: 'Klonk' geluid na het remmen

20 okt 2009, 21:52

Djeez ... je maakt het ons niet eenvoudig ....metaalachtig schrapend geluid ... klonk .... ik gok op versleten remblokjes achter en een remcylinder die blijft hangen !!
Cooper Daan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

21 okt 2009, 08:38

Heb je iets aan je remmen gedaan of laten doen de laatste tijd of wielen verwisseld?

Metaalachtiggeluid kan de koelvin zijn die tegen je schijf aanloopt.
Even iets naar achteren buigen en dan zou je er vanaf moeten zijn.

1 keer bij mijn vorige gloednieuwe Golf 5 (auto vd zaak) gehad, je schrikt je de kleren!

Maar blokken die op zijn zou ook goed mogelijk kunnen zijn, moet je kunnen zien.
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

21 okt 2009, 08:58

Bedankt voor de snelle info. Ik ga vanavond de remblokjes even controleren.

Het metaalachtig geschraap is nu veranderd in een korte piep. Ik denk van een remschijf. Alsof je door de handrem heenrijdt die dan even piept. Daarna niks mee. Het is alleen als ik vanuit stilstand wegrijd. Het zal inderdaad iets met met remblokjes zijn.

Thanks!

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”