Hallo
Zoals gezegd heb ik mijn mini nog maar net in mijn bezit.
Mijn vriend houdt daarom technisch gezien alles in de gaten zo ook het motorolie peil.
Nou is mijn vraag ook verbruikt een Mini motorolie of hoef je normaal gesproken nooit iets bij te vullen. Als een Mini wel wat verbruikt hoeveel is het verbruik dan?
BVD !!!
Groetjes Cindy.
Motorolie verbruik
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zelf 10000km nog niks verbruikt!!
PS. als hij iets onder het max zit niet meteen aanvullen tot max is echt niet nodig.
Re: motorolie verbruik
Verbruik is denk bij de meeste nagenoeg niks.Cindy schreef:Hallo
Zoals gezegd heb ik mijn mini nog maar net in mijn bezit.
Mijn vriend houdt daarom technisch gezien alles in de gaten zo ook het motorolie peil.
Nou is mijn vraag ook verbruikt een Mini motorolie of hoef je normaal gesproken nooit iets bij te vullen. Als een Mini wel wat verbruikt hoeveel is het verbruik dan?
BVD !!!
Groetjes Cindy.
Zelf 10000km nog niks verbruikt!!
PS. als hij iets onder het max zit niet meteen aanvullen tot max is echt niet nodig.
- ParklanePieter
- Nieuwsgierig
Bericht
Hoi Cindy,
Heb het ook in de gaten gehouden. Heb sinds 1 nov ruim 22.000 gereden. En tot de eerste beurt bij 17.000 heb ik niets hoeven bijvullen!
Heb het ook in de gaten gehouden. Heb sinds 1 nov ruim 22.000 gereden. En tot de eerste beurt bij 17.000 heb ik niets hoeven bijvullen!
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Te gek! Ik zat net met dezelfde vraag. Ik check wel regelmatig het oliepeil (ivm hoge toeren rijden) maar ik heb ook nog steeds niets kunnen constateren. De 17e gaat ie naar de dealer voor de eerste beurt, ga er vanuit dat als het moet ze er wel wat bijgooien.
iDD
iDD
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Bericht
Wordt zeker gecontroleerd, maar bij mij ook niks bijgevuldiDarkDesign schreef:Te gek! Ik zat net met dezelfde vraag. Ik check wel regelmatig het oliepeil (ivm hoge toeren rijden) maar ik heb ook nog steeds niets kunnen constateren. De 17e gaat ie naar de dealer voor de eerste beurt, ga er vanuit dat als het moet ze er wel wat bijgooien.
iDD

- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Sterker nog, ze halen eerst al je olie eruit en gooien hem dan weer vol met verse olieiDarkDesign schreef:Te gek! Ik zat net met dezelfde vraag. Ik check wel regelmatig het oliepeil (ivm hoge toeren rijden) maar ik heb ook nog steeds niets kunnen constateren. De 17e gaat ie naar de dealer voor de eerste beurt, ga er vanuit dat als het moet ze er wel wat bijgooien.
iDD

- marcelclemens
- Bijna verslaafd
Bericht
Bij mij moest er na 6000km al 1 liter olie bij
bij de dealer zijden ze dat dit normaal was bij een nieuwe auto !?
misschien iemand met de zelfde ervaring?
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Maar zoals je ziet wel veel als de rest bijna geen verbruik heeft!
Rij je veel korte stukje's, minder dan 10/20km per keer is de kans groter dat hij wel wat kan verbruiken dan bij veel lange afstanden.
Dit is inderdaad binnen de tollerantie.marcelclemens schreef:Bij mij moest er na 6000km al 1 liter olie bij
Maar zoals je ziet wel veel als de rest bijna geen verbruik heeft!
Rij je veel korte stukje's, minder dan 10/20km per keer is de kans groter dat hij wel wat kan verbruiken dan bij veel lange afstanden.
- LUV2XLR8
- Volledig MINI minded!
Bericht
Motorolie was idd het probleem niet bij mij...
Maar wel het koelvloeistofpeil, de ene keer stond die op max en de andere keer verder onder de min...
Na ontluchten en opnieuw vullen en onder druk zetten geen problemen meer mee gehad...
Maar wel het koelvloeistofpeil, de ene keer stond die op max en de andere keer verder onder de min...
Na ontluchten en opnieuw vullen en onder druk zetten geen problemen meer mee gehad...

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
- grand_cru
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Bijvullen is meestal niet nodig, tenzij je een "laag olieniveau" melding krijgt op je boordcomputer. Gewoon jaarlijks (laten) aftappen en verse multigrade olie erin.
Bij een (nieuwe) benzine motor is 1 liter nogal veel, bij een diesel is flink olieverbruik erg normaal de eerste 15.000 km.marcelclemens schreef:Bij mij moest er na 6000km al 1 liter olie bij
Bijvullen is meestal niet nodig, tenzij je een "laag olieniveau" melding krijgt op je boordcomputer. Gewoon jaarlijks (laten) aftappen en verse multigrade olie erin.

- MINI Grunn
- One wheel wonder
Bericht
Laatst een zomerbeurtje laten doen voordat we naar zuid frankrijk vertrokken, bleek er 1.5 liter olie bij te moeten! Na 14000 km. Heb ik nog nooit meegemaakt dat er tussentijds olie bij moest.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors