Hallo,
Mijn cooper s uit 2003 heeft slechts 124Pk vermogen. Is vandaag op de rollerbank geweest omdat ik al een vermoeden had dat het vermogen lang geen 163Pk was. Helaas was het dus de waarheid.
Op de rollerbank gemten: 124Pk@6486rpm en 149Nm@4586rpm.
Compressor druk 960Mbar.
Heeft er iemand een idee waar ik het tekort aan vermogen zoeken moet? Het uitlezen gaf geen storingen of iets dergelijks.
Hoor graag zoekrichtingen en/of oplossingen voor dit probleem.
Groeten
Erik-Jan
Cooper S 2003 met te weinig vermogen
- marss
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zoals in je WAU al aangegeven;
Probeer even te controleren of de rubbers van de compressor goed "luchtdicht" zijn aangedraaid (zitten twee klemmen omheen met vier torx-schroeven). Als via deze weg lucht ontsnapt, mis je meteen vermogen (i know from experience ). Succes!
marss
Probeer even te controleren of de rubbers van de compressor goed "luchtdicht" zijn aangedraaid (zitten twee klemmen omheen met vier torx-schroeven). Als via deze weg lucht ontsnapt, mis je meteen vermogen (i know from experience ). Succes!
marss
- ejbeuvi
- Nieuw Lid
Bericht
Thanks Marss voor je snelle reaktie. Zal er eens naar kijken en hopen dat het helpt.
ejbeuvi
ejbeuvi
- ejbeuvi
- Nieuw Lid
Bericht
Hoi Berthil,
Weet zo niet of ie gecorrigeerd is voor buitendruk.
Zal eerst kijken naar de rubbers en als die goed zijn zal ik de verkopers/garage eens naar de bypassklep laten kijken. Heb zelf 2 linkerhanden namelijk.
Bedankt voor je snelle reaktie.
ejbeuvi
Weet zo niet of ie gecorrigeerd is voor buitendruk.
Zal eerst kijken naar de rubbers en als die goed zijn zal ik de verkopers/garage eens naar de bypassklep laten kijken. Heb zelf 2 linkerhanden namelijk.
Bedankt voor je snelle reaktie.
ejbeuvi
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
Hoi:
Bypassklep zou inderdaad kunnen.
Even voelen of ie tegen de aanslag aanzit of openstaat.(als motor stop staat)
Je kunt hem ook in de 2e versn tot de toerenbegrenser rijden.
Bij een defect gaat ie dan MEESTAL in de noodloop.
Hier is een officiele test procedure voor(heb ik)
Succes Roy
Bypassklep zou inderdaad kunnen.
Even voelen of ie tegen de aanslag aanzit of openstaat.(als motor stop staat)
Je kunt hem ook in de 2e versn tot de toerenbegrenser rijden.
Bij een defect gaat ie dan MEESTAL in de noodloop.
Hier is een officiele test procedure voor(heb ik)
Succes Roy
- ejbeuvi
- Nieuw Lid
Bericht
Bedankt allemaal voor de tips.
Ga er mee aan de slag. Hou jullie op de hoogte van de uitkomst.
ejbeuvi

Ga er mee aan de slag. Hou jullie op de hoogte van de uitkomst.
ejbeuvi
- fortanier
- Leerling Mini lid
Bericht
Beste Erik-Jan,
Heb je al eens gekeken hoe de kwaliteit van het luchtfilter is? Als het erg vervuild is, kun je het beter vervangen. Hoe staat het met de afdichting van het luchthappertje op de motorkap? Als de motorkap gesloten is, gaat dan alle lucht die door het luchthappertje naar binnen komt ook werkelijk door de intercooler? Ik heb toevallig ook net een Mini Cooper S 2003 gekocht en daar is die agdichtingsstrip tussen motorkap en intercooler helemaal verdwenen. Als de gecomprimeerde lucht niet gekoeld wordt of onvoldoende dan kost dat vermogen.
Succes ermee.
Wim Fortanier
Heb je al eens gekeken hoe de kwaliteit van het luchtfilter is? Als het erg vervuild is, kun je het beter vervangen. Hoe staat het met de afdichting van het luchthappertje op de motorkap? Als de motorkap gesloten is, gaat dan alle lucht die door het luchthappertje naar binnen komt ook werkelijk door de intercooler? Ik heb toevallig ook net een Mini Cooper S 2003 gekocht en daar is die agdichtingsstrip tussen motorkap en intercooler helemaal verdwenen. Als de gecomprimeerde lucht niet gekoeld wordt of onvoldoende dan kost dat vermogen.
Succes ermee.
Wim Fortanier
- ejbeuvi
- Nieuw Lid
Bericht
Beste allemaal,
Vandaag de mini opgehaald bij de BMW/MINI dealer en hij is weer op vol vermogen!
Probleem zat hem in een drukregelaar / drukklep. Er was een veer afgebroken en de klep was niet goed.
Veer en klep zijn vervangen. 75 euro aan materiaalkosten en weer vol vermogen.
Denk dus dat jullie het goed hadden met de bypasklep.
Allemaal hartelijke dank voor de goeie suggesties.
Mvg
Erik-Jan Beuving
Vandaag de mini opgehaald bij de BMW/MINI dealer en hij is weer op vol vermogen!
Probleem zat hem in een drukregelaar / drukklep. Er was een veer afgebroken en de klep was niet goed.
Veer en klep zijn vervangen. 75 euro aan materiaalkosten en weer vol vermogen.
Denk dus dat jullie het goed hadden met de bypasklep.
Allemaal hartelijke dank voor de goeie suggesties.
Mvg
Erik-Jan Beuving
- Brullie
- 4 op een rij!
Bericht
Kijk...dat is nou leuk...even laten weten hoe het is afgelopen!
Velen schrijven het wel maar doen het daarna niet...met een eind oplossing terug te schrijven, help je ook weer anderen...
By the way...waar zit deze by-pass eigenlijk?
Greetz, Hans
Velen schrijven het wel maar doen het daarna niet...met een eind oplossing terug te schrijven, help je ook weer anderen...
By the way...waar zit deze by-pass eigenlijk?
Greetz, Hans
!!! ENJOY THE MINI LIFESTYLE !!!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Brullie schreef:By the way...waar zit deze by-pass eigenlijk?
Berthil schreef:Hoogstwaarschijnlijk is de bypassklep kapot als de rubbers niet lekken. De veer in de klep wordt slap of breekt. Op zich makkelijk te vervangen, er staat meer over op het forum.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors