Nadat ik van de zomer vanachter ben aangereden ga ik nu eindelijk een nieuwe achterbumper plaatsen. Ik heb inmiddels een pre-facelift S-bumper besteld bij de Stealer.
Omdat ik gewoon een Cooper uitlaat heb, ben ik nu op zoek naar een oplossing.
Ik weet dat het zwarte kunststof onderaan de bumper overgezet kan worden op de S-bumper, maar de Stealer wil dat niet doen. Ze bieden nu aan om een andere uitlaat te plaatsen (aangezien mijn uitlaat over niet al te lange tijd toch vervangen moet worden niet eens zo'n gek idee)
Ze bieden het volgende:
De orginele bumper vervangen inclusief spuitwerk volgens de offerte zijn de kosten 983,70 incl btw. (krijg ik van de verzekering)
De Cooper S bumper monteren: 1174,28 incl btw voor de onderdelen dus bumper en uitlaatsysteem wat aangepast dient te worden.
En 2 uur extra arbeid voor het aanpassen van de ophangbeugels voor de uitlaat. De kosten hiervan zijn 202,77 inclusief arbeid.
Dus totaal wordt dit dan 1377,07 inclusief btw . Dus dit levert een verschil op van 393,37 euro incl btw.
Nu denk ik er overna om via het forum een S-uitlaat te zoeken (het liefst natuurlijk een One-ball mod)
Is het lastig om de S-uitlaat te monteren? Ik heb eventueel wel iemand die erg handig is met auto's, maar niet persé Mini.
Of er moet hier iemand zijn die er handig in is?
Wel of geen S-uitlaat plaatsen
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- maus105
- Bonkey
Bericht
jeetje wat een prijzen zeg.daar koop je een aerokit gespoten en wel voor.s uitlaat monteren is best lastig geloof ik.anders effe bij danny(bigD)in zijn topic kijken die heeft er een onder zitten.
link how to do it yourself
good luck
link how to do it yourself
good luck
- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
In mijn topic show your ride topic staan volgens mij wel een paar foto's van hoe een s-uitlaat hangt.....
Edit: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 184#266184
Maar 2 uur voor twee beugels is naar mijn mening echt te veel. dat betekent dat ze een uur bezig zijn met een beugeltje = 2 schroeven ophangen
Of ze bedoelen, dat ze nog meer beugels (2 extra) + het S hitteschild ophangen??
Als diegene handig met auto's is, dan moet hem dit wel lukken denk ik.
Je moet die bak onder de auto, aan de linkerkant weghalen, wijst zich vanzelf, gewoon losschroeven
Dan moet je die 2 beugels hebben en de originele uitlaat eronderweg schroeven.
Halverwege de MINI zit de uitlaat ook nog vast aan een plaat, wijst zich ook vanzelf
Beugels monteren, links en rechts. en de uitlaat in de beugels hangen, that's all eigenlijk
Owja en je hitteschild aanpassen, afsnijden
Aan de linkerkant, zijn de gaatjes om de beugel te monteren dichtgemaakt, maar daar kun je zo doorheen prikken.
Ook zit er een randje aan de beugel en die valt precies over een randje aan de MINI, en ook dat wijst zich vanzelf als je aan het sleutelen bent
Edit: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 184#266184
Maar 2 uur voor twee beugels is naar mijn mening echt te veel. dat betekent dat ze een uur bezig zijn met een beugeltje = 2 schroeven ophangen

Of ze bedoelen, dat ze nog meer beugels (2 extra) + het S hitteschild ophangen??
Als diegene handig met auto's is, dan moet hem dit wel lukken denk ik.
Je moet die bak onder de auto, aan de linkerkant weghalen, wijst zich vanzelf, gewoon losschroeven

Dan moet je die 2 beugels hebben en de originele uitlaat eronderweg schroeven.
Halverwege de MINI zit de uitlaat ook nog vast aan een plaat, wijst zich ook vanzelf

Beugels monteren, links en rechts. en de uitlaat in de beugels hangen, that's all eigenlijk

Aan de linkerkant, zijn de gaatjes om de beugel te monteren dichtgemaakt, maar daar kun je zo doorheen prikken.
Ook zit er een randje aan de beugel en die valt precies over een randje aan de MINI, en ook dat wijst zich vanzelf als je aan het sleutelen bent

- sharpsafer
- Mod virus alert!
- BigD
- Winnaar v/d "oranje pylon"
Bericht
dat is idd een hoop geld
jeetje. S uitlaatje op de kop tikken en zelf doen
gewoon origineel ophangen valt kwa werk idd mee, wil je hem wat hoger en strakker onder de auto hebben hangen moet je wel wat meer werk erin steken. Maar dat doet de dealer niet dus dan vind ik het een hoop geld. Advies is wel als je het doet doe een ONE BALL klinkt gewoon zo lekker
als zeg ik het zelf natuurlijk
Greetz BigD

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
- Rein
- Bijna verslaafd
Bericht
Hopelijk niet die van blont, want dat is een cabrio achterbumperCannuccia schreef:Ook ga ik op zoek naar een complete aero kit, heb er al één op het oog.
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors